اعلانیه
اعلانیه

درآمدهای سه ماهه چهارم و سال مالی یاهو کاهش یافت اما درآمدها شکست خورد

yahoo-y-logo-2013امروز بعدازظهر، Yahoo گزارش شده یک سه ماهه مختلط. این شرکت در سه ماهه چهارم 2013 1.26 میلیارد دلار درآمد داشت که نسبت به سال قبل 6 درصد کاهش داشت. برای کل سال، یاهو تقریباً 4.7 میلیارد دلار درآمد داشت که 6 درصد کاهش دیگر نسبت به سال 2012 داشت.

درآمد هر سهم یاهو به طور چشمگیری از برآوردهای وال استریت (0.46 دلار در مقابل 0.38 دلار) پیشی گرفت. با این حال، انقباض کسب و کار نمایشگر یاهو (۹ درصد نسبت به سال گذشته) باعث شد که سهام در معاملات بعد از ساعت تا حدودی سقوط کند.

Yahoo Q4 2013

درآمد خالص برای سه ماهه چهارم 348 میلیون دلار بود که 28 درصد نسبت به سال 2012 افزایش داشت. با این حال، درآمد خالص در سال 2013 به طور کلی کمتر از 1.36 میلیارد دلار بود که 65 درصد کاهش داشت (عمدتاً به این دلیل که سال قبل شامل فروش سهام گروه علی بابا به ارزش 2.7 میلیارد دلار بود. ).

درآمد مرتبط با جستجو:

  • 464 میلیون دلار برای سه ماهه (4 درصد کاهش) و 1.74 میلیارد دلار برای کل سال (8 درصد کاهش)
  • درآمد جستجوی ex-TAC ​​با 8 درصد افزایش به 461 میلیون دلار در سه ماهه چهارم رسید. برای کل سال 1699 میلیون دلار بود که 6 درصد افزایش داشت
  • کلیک های پرداختی در سه ماهه نسبت به سال قبل 17 درصد افزایش داشته است
  • CPCها در مقایسه با سال گذشته 3 درصد در سه ماهه کاهش یافت

نمایش درآمد:

  • درآمد صفحه نمایش در سه ماهه چهارم 553 میلیون دلار بود که باز هم کاهش 6 درصدی نسبت به سال قبل داشته است
  • در کل سال، درآمد نمایشگر به 1.95 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال 9 درصد کاهش داشته است
  • «تعداد آگهی‌های فروخته‌شده» (به استثنای کره) در مقایسه با سه ماهه چهارم ۲۰۱۲ تقریباً ۳ درصد رشد داشته است
  • “قیمت هر تبلیغ” (به استثنای کره) نسبت به سه ماهه چهارم 2012 7 درصد کاهش یافت

Yahoo Q4 2013

این سال برای ماریسا مایر، مدیرعامل یاهو بسیار مهم خواهد بود. او شرکت را “تثبیت” کرده است و سهام در مقایسه با زمانی که او مدیریت را به دست گرفت، افزایش یافته است (برخی آن را به دارایی های Alibaba یاهو نسبت می دهند). اکنون سرمایه گذاران انتظار دارند که تیم او درآمدهای خود را افزایش دهد – در غیر این صورت او ممکن است به سرنوشت پیشینیان نزدیک خود دچار شود.

Yahoo Earnings Newscast

اظهارات زیر مربوط به تماس درآمد است:

مدیر عامل یاهو ماریسا مایر:

در سال 2013 یاهو شاهد رشد ترافیک پس از سال‌ها کاهش بود. در سال 2014، تلاش‌ها برای «مردم، محصولات و ترافیک» ادامه خواهد یافت. مایر هشدار می دهد که «سال ها» طول می کشد تا یاهو به رشد بازگردد. او پیش بینی می کند که در نیمه دوم سال 2014 “شتاب” متوسطی وجود خواهد داشت.

بیش از 400 میلیون کاربر ماهانه تلفن همراه در سه ماهه چهارم.

چهار حوزه اصلی کسب و کار: جستجو، ارتباطات، مجلات دیجیتال (تراز با عمودی ها) و ویدئو. او فناوری یاهو، ورزش، امور مالی و یاهو فود را برجسته می کند. در حال حاضر بیش از 10 میلیون مورد منحصر به فرد در این مجلات دیجیتالی وجود دارد. Yahoo Food and Tech “بر روی Tumblr ساخته شده است.”

مایر می گوید که سه ماهه چهارم هشتمین سه ماهه متوالی رشد کسب و کار جستجوی یاهو را رقم زد. جالب توجه است که صفحه اصلی هوشمند اخیر کسب Aviate به عنوان کمک به رشد جستجوی تلفن همراه دیده می‌شود.

Mayer در مورد ویدیو و فرصت ویدیوی تلفن همراه صحبت کرد.

Yahoo “دو سال کامل کاهش [ترافیک] را پاک کرده است.”

Yahoo متقاضیان شغلی بیشتری را جذب می کند، بیش از 85 هزار نفر تنها در سه ماهه چهارم. تقریباً 40 درصد از استخدام‌های یاهو در سال 2013 مهندس بودند.

ماریسا می‌گوید دنباله این کار این است: افراد، محصولات، ترافیک و سپس درآمد. او آن را به عنوان یک برنامه “چند ساله” توصیف می کند. در سال 2014 مایر رشد درآمد را به دنبال بهبود در سایر زمینه ها پیش بینی کرد.

کن گلدمن، مدیر مالی یاهو:

گلدمن اظهارات مثبتی در مورد مسیر حرکت شرکت ارائه کرد. سپس او زمان زیادی را صرف خواندن اظهارات آماده و جزئیات مالی در انتشار درآمد و اسلایدها کرد.

مدیر عامل یاهو ماریسا مایر (در حال بحث در مورد 2014):

مایر چندین زمینه را برای رشد بالقوه آینده شناسایی کرد: تبلیغات موبایلی، اجتماعی، ویدیویی و بومی. او می گوید که این چهار حوزه در یاهو در سال 2013 60 درصد رشد سالیانه داشته اند:

  • تلفن همراه: درآمد دو برابر شده است. او اشاره می‌کند که هنوز «ماده» نیست، اما یک فرصت عالی است، به‌ویژه نمایش و ویدیو.
  • اجتماعی: مایر در مورد tumblr و رشد آن در رایانه شخصی و موبایل صحبت کرد.
  • ویدئو: تجربه کاربری شخصی شده و سازماندهی شده.
  • Native: دو حوزه تمرکز عبارتند از تبلیغات جریان یاهو و مجلات دیجیتال. تبلیغات جریانی یک راه اصلی برای کسب درآمد از تلفن همراه برای یاهو است، اما در خواص یاهو یکپارچه شده است

فناوری تبلیغات: یکی از بزرگترین حوزه‌های تمرکز یاهو، بهبود فناوری تبلیغات و متحد کردن و ساده‌سازی محصولات تبلیغاتی برای بازاریابان است.

در پایان اظهارات آماده شده، مایر هشدار می دهد که بازگشت شرکت به رشد “چند سال” طول خواهد کشید. با وجود این، او همچنین به دنبال این است که به سرمایه گذاران اطمینان دهد که سال 2014 در مورد انجام کارهای استراتژیک برای ارتقاء رشد درآمد است.

در مورد استراتژی اکتساب یاهو، مایر می گوید:

  • کسب استعدادهای کوچک
  • کسب استراتژیک برای فناوری یا محصولات (مانند Aviate، Summly)
  • خریدهای بنیادی که به شرکت اجازه می‌دهد وارد حوزه‌های جدید یا برای محتوا (مانند tumblr) شود

در مورد شلیک هنریکه دی کاسترو. . . مایر توضیح داد که در نهایت او “مناسب نبود”. او اضافه کرد که “تاسف آور” است. او در حال حاضر بسیار بیشتر درگیر درآمد “هنگامی که ما به سمت رشد درآمد حرکت می کنیم” خواهد بود. سازمان اکنون با تمرکز قوی‌تری بر اجرا، «مسطح‌تر» خواهد بود.

ماریسا در مورد رشد کلیک جستجو صحبت کرد. او گفت که این شرکت در حال اضافه کردن “شریک های جستجو” جدید است که مجموع آن را به تقریبا 900 شریک جستجو در سراسر جهان می رساند. او در مورد مشارکت مایکروسافت صحبت کرد، اما هیچ چیز اساسی نگفت. او گفت که این شرکت ها به همکاری ادامه می دهند و یاهو “طولانی در جستجو است.”

در پاسخ به سوالی درباره احیای فناوری جستجوی داخلی یا یک پلت فرم جستجوی پولی، مایر گفت که همه تبلیغ‌کنندگان اکنون به طور کامل از پلتفرم یاهو خارج شده‌اند، اما این شرکت به سرمایه‌گذاری در تجربه کاربر جستجو ادامه خواهد داد. مدیر مالی گلدمن افزود: «ما هنوز در حال سرمایه‌گذاری زیادی در جستجو هستیم.

در نمایش: به گفته مایر، یاهو دارای “creme de la creme” موجودی تبلیغات و داده های کاربر است. مدیر تبلیغات یاهو اکنون داده ها، هدف گذاری و تجزیه و تحلیل را در یک پلتفرم ساده گرد هم می آورد.

در پایان تماس، مایر نکات مهم انتشار و درآمد را در قالب یک خلاصه اخبار یاهو خلاصه کرد. ناز.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *