اعلانیه
اعلانیه

دادگاه استیناف تلاش گوگل برای خروج از پرونده “SpyView” را مسدود می کند

google-legal-lawدادگاه استیناف ناحیه نهم ایالات متحده یک دادگاه بدوی را تأیید کرد حکم رد درخواست Google برای رد یک دعوای دسته جمعی که پس از افشای اطلاعات شخصی «بارگذاری بار» نمای خیابان در سال 2010 صورت گرفت. کلاس شاکی ادعا کرد که Google هنگام رهگیری ایمیل خصوصی و سایر ارتباطات، قانون فدرال استراق سمع را نقض کرده است.

قانون استراق سمع، “شنود عمدی را برای هر کسی غیرقانونی می‌داند. . . هر گونه ارتباط سیمی، شفاهی یا الکترونیکی.” همچنین “استفاده یا افشای اطلاعاتی که از طریق چنین شنود غیرقانونی به دست آمده است” غیرقانونی است.

Google استدلال می‌کند که ارتباطات خصوصی رمزگذاری نشده از طریق شبکه‌های WiFi در یک استثنا از قانون استراق سمع است. استثنا برای “ارتباطات رادیویی” است که “به راحتی قابل دسترسی” برای عموم است. اصطلاح “ارتباطات رادیویی” به گونه ای تفسیر می شود که شامل برخی از ارتباطات الکترونیکی می شود.

گوگل استدلال کرد که دادگاه باید «به راحتی در دسترس» را بسیار گسترده بخواند. دادگاه نپذیرفت و گفت که تفسیر گسترده Google از “به راحتی قابل دسترسی” هرگونه ارتباطات الکترونیکی خصوصی غیر رمزگذاری شده را بدون محافظت از قانون تبدیل می کند.

دادگاه استدلال کرد که اگرچه ممکن است آنها رمزگذاری نشده باشند، ارتباطات الکترونیکی خصوصی از طریق شبکه‌های WiFi “به آسانی قابل دسترسی” نیستند، زیرا مردم عادی نمی‌توانند آنها را رهگیری کنند:

در نتیجه، ما به این نتیجه رسیدیم که ارتباطات WiFi به اندازه کافی غیرقابل دسترسی است که تحت [قانون فدرال استراق سمع] به عنوان یک “ارتباط الکترونیکی” که به آسانی برای عموم قابل دسترسی باشد، ایجاد نمی کند. عبارت معمولاً درک می شود.

نظر کامل در زیر تعبیه شده است.

این پرونده اکنون برای رسیدگی بیشتر به دادگاه ناحیه (محاکمه) ایالات متحده باز می گردد. با این حال احتمالا اکنون در مسیر سریعی برای تسویه حساب قرار دارد زیرا مسئولیت Google مشخص است. این شرکت هرگز این اطلاعات را انکار نکرد.

سوال بزرگی که باقی می ماند دامنه آسیب های احتمالی است. در حالی که این قانون مجازات های مدنی و کیفری را پیش بینی می کند، اختیارات گسترده ای را باقی می گذارد و راهنمایی کمی برای دادگاه در تعیین میزان خسارت مدنی ارائه می دهد. این عدم قطعیت یا ابهام نیز حل و فصل را چالش برانگیزتر می کند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *