اوایل امروز، لری پیج، مدیر عامل گوگل، به مخاطبان در تماس درآمد سه ماهه شرکت گفت که Google+ در حال حاضر شاهد است که 60 درصد از کاربرانش به صورت روزانه “درگیر” می شوند و 80 درصد به صورت هفتگی درگیر هستند.
یا او؟
من به این ترتیب آن را در اینجا در Marketing Land گزارش دادم، و همچنین بیشماری دیگر آن را شنیده و گزارش کردند نیز.
در طول تماس، Vic Gundotra Google تصاویری را در +Google پست میکرد که این تصور را نیز ایجاد میکند. که 60 درصد از 80 درصد از کاربران +Google روزانه/هفتگی وارد سیستم می شوند. اینها یک زوج هستند:
در همین حال، لوئیس گری Google، همین پیام را در +Google به اشتراک گذاشت:
“Google+ با حداقل یک ویژگی جدید در هر روز، بیش از 1 میلیون صفحه تجاری و برند، و 60٪ روزانه، 80٪ هفتگی، به 90 میلیون کاربر دست یافته است. “
علیرغم آنچه که من و سایر خبرنگاران فکر میکنیم شنیدهایم، و علیرغم آنچه که کارمندان Google در +Google پست میکردند، نوشته شده است نسخه نظرات صفحه دارای یک تغییر اندکی متفاوت – اما بسیار مهم – در عبارت است:
“همچنین خوشحالم که اعلام کنم بیش از 90 میلیون کاربر +Google وجود دارد — بیش از دوبرابر آن چیزی که فقط یک چهارم پیش در تماس با درآمد خود اعلام کردم. تعامل در + نیز به شدت در حال رشد است. من دادههای شگفتانگیزی دارم که برای اولین بار در آنجا به اشتراک میگذارم: +کاربران با محصولات ما بسیار درگیر هستند — بیش از 60٪ از آنها روزانه و بیش از 80٪ به صورت هفتگی درگیر هستند.”
من بخش مهم را پررنگ کردم: نظرات نوشتاری صفحه درباره تعداد کاربران +Google واقعاً از +Google نیست، بلکه درباره تعداد کاربران +Google با همه محصولات Google تعامل دارند است.
این یک تفاوت بزرگ است.
حدس من در مورد اتفاقی که افتاده این است: هنگام بررسی یادداشتهای نوشتهشدهاش در طول تماس، صفحه اشتباه صحبت کرد و این تصور را ایجاد کرد که Google ادعا میکند 60 درصد و 80 درصد در Google+ مشارکت دارد. از این لحظه، تماس امروز هنوز در کانال YouTube Investor Relations Google بایگانی نشده است، بنابراین نمی توانم بررسی کنم که آیا این مورد است.
خط آخر: +Google 60 درصد و 80 درصد تعامل روزانه/هفتگی ندارد. در عوض، این اعداد نشان دهنده تعداد کاربران Google+ از هر محصول Google است.
پست اسکریپت: تماس درآمد اکنون در URL بالا بایگانی شده است. صفحه بحث در مورد Google+ را در حدود 3:10 شروع میکند. در یک نقطه، او میگوید “درگیری در + نیز در حال رشد است” و سپس آنچه را که در بالا در نظرات نوشتاری او در مورد تعامل با سایر محصولات Google نشان داده شده است ادامه میدهد. از این رو، سردرگمی.
(نکته: Forbes)
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.