اعلانیه
اعلانیه

خلاقیت نامحدود: چگونه انتشارات دیجیتال کنونی برندها را مورد توجه قرار می دهد

به آخرین کمپین واقعا جسورانه و به یاد ماندنی که دیدید فکر کنید. آیا دیدگاه شما در مورد برند را تغییر داد؟ آیا هنوز محصول یا خدمات فروخته شده را به خاطر دارید؟

multitasking_businesswoman_laptop_shutterstockاگر پاسخ دادن به این سوال یک دقیقه طول کشید، تعجب نکنید. پیام های بازاریابی بسیار زیادی از جلوی چشمان ما عبور می کنند که اغلب در یک تاری از تبلیغات ادغام می شوند.

در عصری که تعامل دیجیتال بر آن حاکم است، برندهای امروزی جریان بی پایانی از محتوا را برای دستیابی به مشتریان و سرنخ های پراکنده در دستگاه ها و پلتفرم ها تولید می کنند. نتیجه، طوفانی از پیام‌های بازاریابی است که در آن مصرف‌کنندگان غالباً احساس غرق، بدبین یا هر دو می‌کنند.

با این حال، برخی از کمپین‌ها از مجموعه بیرون می‌آیند و در افکار ما باقی می‌مانند – و به این دلیل است که به نوعی متمایز هستند.

درایو برای تمایز

برندها اهمیت بالا رفتن از هیاهو را درک می کنند. آنها می خواهند برجسته باشند و کانون توجه را به خود جلب کنند – و در مجموع، میلیاردها دلار را صرف طراحی در تلاش برای تحقق این رویا می کنند.

shutterstock_165342167-clonesمتاسفانه اکثر آنها زنبور هستند n مانع دائمی: فناوری‌های بازاریابی نسل اول، که تمایل دارند دیدگاه‌های بازاریابی نوآورانه خود را به قالب‌های یک‌اندازه و یکپارچه برش کوکی تبدیل کنند.

کسب و کارها می خواهند کار بازاریابی واقعاً خلاقانه ایجاد کنند. اما اغلب اوقات، آنها دقیقاً شبیه رقبای خود هستند.

این پویایی با یکسان سازی مجموعه مهارت ها در بازاریابی ترکیب می شود. بسیاری از تیم‌ها به‌جای ایجاد یک حضور جذاب بصری برند، از مهارت‌ها و ابزارهای مشابهی برای تولید محتوای دیجیتالی استفاده می‌کنند که در نهایت به نظر می‌رسد و شبیه اتاق پژواک است.

کسب‌وکارها چیزی جز این نمی‌خواهند که خود را به‌طور پاک نشدنی در ذهن مشتری بسوزانند، با این حال آن‌قدر شبیه به مارک‌های دیگر هستند که مصرف‌کنندگان به سختی متوجه آنها می‌شوند. و از آنجایی که قالب‌های سفت و سخت در بسیاری از ابزارهای نسل اول ظاهر و احساس برند را مختل می‌کنند، پیام‌ها و طراحی از هم گسسته می‌شوند، به جای اینکه یکپارچه در بقیه دارایی‌های آن‌ها جریان پیدا کنند. تأثیر نام تجاری از یک غرش به یک زمزمه تبدیل می شود.

این یک نقطه ضعف بزرگ در دنیایی است که توجه مشتری بین رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون، تلفن‌های هوشمند و سایر کانال‌ها تقسیم شده است. طبق 2013 مطالعه توسط انجمن داده‌ها بازاریابی و تبلیغات مبتنی بر، کمپین‌های برند خلاقانه همراه با اجزای فعال‌سازی یا پاسخ، در تولید سود و فروش بلندمدت تجاری بسیار مؤثرتر از کمپین‌های پاسخ محور ساده هستند.

به عبارت دیگر، برندهایی که ظاهر و ظاهری شبیه به بقیه دارند، نتیجه نخواهند گرفت. همچنین درست است که مصرف‌کنندگان امروزی نمی‌خواهند از طریق تلاش‌های سنتی یک طرفه به بازار عرضه شوند. آنها به دنبال مواد دیجیتال تعاملی و همه جانبه هستند که در آن به همان اندازه که روی محصول تمرکز می کنند، روی تجربه نیز تمرکز دارند. فقط یک مارک واقعا اصلی می تواند تعامل پایداری کسب کند.

ایجاد تأثیر شدید برند از طریق تمایز خلاق بسیار مهم است. 

نبوغ فنی با خلاقیت برند روبرو می شود

shutterstock_168043193-technology-creativityخوشبختانه، فناوری های بازاریابی برای دستیابی به این اهداف تکامل یافته اند. نسل بعدی ابزارهای دیجیتال امروزی درهای دنیایی را باز کرده اند که بازاریابان کنترل خلاقانه کاملی دارند. بازاریابان می توانند با مشارکت دارایی های مارک دار و قابل تنظیم با بینش های تجاری، هویت یک برند منحصر به فرد ایجاد کنند که تأثیر عمیقی بر مشتریان آنها بگذارد.

این یک جهش کوانتومی نسبت به محدودیت‌های پلتفرم‌های انتشارات نسل اول است. با این ابزارهای جدید، بازاریابان می‌توانند پیام‌های تعاملی و سفارشی‌سازی‌شده ایجاد کنند که در همه کانال‌ها و پلتفرم‌ها گسترش می‌یابد.

دارایی‌های محتوا را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که ظاهر و احساس خاصی را منعکس کند، و برای استفاده مکرر ذخیره شود. در نتیجه، تمام محتوای دیجیتال به یک حضور دیجیتالی یکپارچه و مداوم تبدیل می‌شود. مشتریان بدون توجه به جایی که هستند با همان تجربه برند روبرو می شوند – در تلفن های هوشمند خود، در یک استادیوم محلی، تماشای تلویزیون یا ورود به حساب های رسانه های اجتماعی خود.

از آنجایی که این ابزارهای جدیدتر داده‌های مورد علاقه و ویژگی‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، همچنین بینش زیادی از مشتری ارائه می‌کنند که به طراحی کمپین‌های معنادار و هدفمند کمک می‌کند. به عنوان مثال، یک رستوران ممکن است از داده‌های کمپین تشخیص دهد که برخی از مشتریان بیشتر به یافتن مکانی برای ناهار کاری علاقه دارند در حالی که برخی دیگر به دنبال مکانی برای صرف شام و نوشیدنی هستند.

پس از آن رستوران می‌تواند کمپین‌های مختلفی را با دارایی‌های بسیار خلاقانه طراحی کند که با هر دو مخاطب صحبت کند و نرخ تبدیل بالاتری را به همراه داشته باشد. هیچ حدسی در مورد نحوه عملکرد خلاق وجود ندارد. داده ها بی وقفه بازاریابان را به سودآورترین و محبوب ترین مسیر هدایت می کند. همه کمپین‌ها در لحظه مناسب با مخاطبان مناسب صحبت می‌کنند – و به اندازه کافی منحصربه‌فرد هستند تا توجه را جلب کنند و شتاب ایجاد کنند.

آیا نام تجاری شما از دین دیجیتال بالاتر می رود؟

شاید تا به حال پاسخی برای سوال من در مورد آخرین کمپین به یاد ماندنی که دیدید فکر کرده باشید. احتمالاً کمپین را به خاطر می آورید اما نام تجاری را نه، یا شاید محصول را فراموش کرده باشید. اگر هر سه مورد را به خاطر دارید، آن بازاریابان کار بسیار خوبی برای پیشبرد مشخصات برند و اهداف تجاری خود انجام دادند.

در هر صورت، احتمالاً متوجه شده اید که این روزها واقعاً دیدن یک کمپین فراموش نشدنی چقدر نادر است – و به نقش کنترل خلاقانه در ترویج هویت نام تجاری که بالاتر از غوغای دیجیتال است، پی برده اید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اندی لومبارد یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل SocialWhirled است، جایی که او بر نوآوری، رشد و نظارت دارد.
جهت گیری شرکت در حالی که چشم انداز انتشارات اجتماعی، موبایلی و دیجیتال را متحول می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *