اعلانیه
اعلانیه

Google نمی‌خواهد اطلاعات را فاش کند؟ چرا آن را در +Google پست نمی کنید؟ این یکی از چندین زینگری بود که جان استوارت مجری برنامه Daily Show داشت که چگونه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده می خواهد گوگل را جریمه کند به دلیل همکاری نکردن در تحقیقات مربوط به شنود وای فای انجام شده توسط خودروهای نمای خیابان Google.

بعد از تماشای خلاصه‌ای از اخبار، استوارت با گوگل و فیس‌بوک مخالفت می‌کند:

«گوگل، من شوکه شدم. شما اطلاعات شخصی افراد را بدون اجازه آنها دزدیدید؟ این کار فیسبوک است.”

پس از یک خلاصه خبری دیگر درباره اینکه چگونه گوگل نمی‌خواست نام کارمندانی را که در نحوه جمع‌آوری داده‌ها نقش داشتند فاش کند، استوارت می‌خندد و می‌گوید:

اگر نمی‌خواهید به کسی بگویید، فقط باید آن اطلاعات را در +Google قرار دهید

سپس کمی به روزهای گذشته برگردید، زمانی که استوارت درباره نفوذ خود به Google شوخی می‌کند. «آره، من یک مرد لایکوس هستم. آلتاویستا؟ چی؟ حدس می‌زنم پیر شده‌ام.”

استوارت هشدار می دهد، “گوگل، دولت قرار است مانند یک تن آجر بر سر شما بیاورد”، سپس کلیپ دیگری را نشان می دهد که جزییات جریمه 25000 دلاری را نشان می دهد.

«بوم. 25 بزرگ. یعنی. هیچ چی. برای گوگل گوگل در مدت زمانی که برای گفتن کلمات 25000 دلاری صرف می کنم، 25000 دلار درآمد دارد.”

استوارت جریمه جمع‌آوری داده‌های شخصی را به سخره می‌گیرد که کمتر از آن چیزی است که NFL برای انجام یک رقص تاچ داون از بازیکن دریافت می‌کند.

البته، یکی از دلایلی که جریمه بزرگتر نیست، چیزی است که استوارت عمداً آن را نادیده گرفته یا متوجه نشده است. FCC، مانند کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده قبل از آن، در واقع گوگل را از شر هر کار خلافی FCC خواهان همکاری بیشتر در این پرونده بود، اما اگر واقعاً متوجه می‌شد که Google کاری غیرقانونی انجام داده است، احتمالاً جریمه بسیار بزرگ‌تر می‌شد.

FCC گوگل را از طریق استراق سمع Wifi پاک می‌کند اما به دلیل “عدم مطابقت” با درخواست‌ها 25000 دلار جریمه می‌کند داستان هفته گذشته که این را بیشتر پوشش می دهد. صفحه حریم خصوصی Google Maps: نمای خیابان و کارت امتیاز Wifi ما نیز اطلاعات بیشتری دارد. و از کل بخش زیر لذت ببرید:

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *