اعلانیه
اعلانیه

Twitter logoتا کنون، توییتر توانایی توییت‌ها یا حساب‌های خاصی را سانسور کنید تا از دیده شدن آنها – در صورت لزوم قانونی – توسط کاربران در کشورهای خاص جلوگیری کنید. این در حال حاضر تغییر کرده است، اگرچه توییتر تاکید می کند که هنوز از این قابلیت جدید استفاده نکرده است و در صورت لزوم، هر چیزی که از آن جلوگیری شود فاش خواهد شد.

تویتر این خبر را به اشتراک گذاشته در وبلاگ خود می گوید:

همانطور که در سطح بین المللی به رشد خود ادامه می دهیم، وارد کشورهایی خواهیم شد که ایده های متفاوتی در مورد خطوط آزادی بیان دارند. برخی آنقدر با ایده های ما تفاوت دارند که نمی توانیم آنجا وجود داشته باشیم. سایرین مشابه هستند، اما به دلایل تاریخی یا فرهنگی، انواع خاصی از محتوا را محدود می کنند، مانند فرانسه یا آلمان، که محتوای طرفدار نازی را ممنوع می کنند.

تا کنون، تنها راهی که می‌توانستیم محدودیت‌های آن کشورها را در نظر بگیریم، حذف محتوا در سطح جهانی بود. از امروز، ما به خودمان این توانایی را می‌دهیم که به‌طور واکنشی محتوا را از کاربران یک کشور خاص دریغ کنیم – در حالی که آن را در بقیه جهان حفظ می‌کنیم. ما همچنین روشی را ایجاد کرده‌ایم که وقتی محتوا مخفی می‌شود و چرا به طور شفاف با کاربران ارتباط برقرار می‌کند.

این نوع درخواست‌های سانسور مدت‌هاست که علیه موتورهای جستجو مانند Google یا هر کسی که محتوا را میزبانی می‌کند (مانند از طریق Google’s Blogger) مطرح شده است. توییتر در حال آماده شدن برای درخواست‌های بالقوه به روشی است که گوگل قبلاً انجام می‌دهد، با هشدار دادن به کاربران خود در مورد مواقعی که محتوا مخفی شده است و اطلاعاتی در مورد علت آن از طریق Chilling ارائه می‌کند. سایت افکت.

سانسور در Google

وقتی در Google جستجو می‌کنید، و چیزی به دلایل قانونی حذف شده است، یک اخطار در نتایج جستجوی شما ظاهر می‌شود. برای مثال، در اینجا جستجویی برای حزب نازی آمریکا در Google آلمان وجود دارد که این افشاگری را در پایین صفحه:

این به افرادی که در آلمان جستجو می‌کنند هشدار می‌دهد که Google نتیجه‌ای را به دلایل قانونی حذف کرده است، و به صفحه‌ای در سایت Chilling Effects اشاره می‌کند که دقیقاً توضیح می‌دهد که این درخواست چه بوده است. در این مورد، درخواست موارد حذف شده را فهرست نمی کند، احتمالاً به این دلیل که قوانین آلمان این کار را انجام نمی دهند. حتی اجازه دهید.

Chilling Effects شکایاتی را که به Google ارسال می‌شود نگه می‌دارد، که Google به نوبه خود برای شفاف‌سازی دلیل دستور حذف محتوا ارائه کرده است. Google همچنین یک گزارش شفافیت Google دارد که درخواست‌های دریافت شده توسط کشور و به روش‌های دیگر را ثبت می‌کند.

سانسور در توییتر

تاکنون، توییتر به من گفته است که تقریباً همه توییت‌هایی که مجبور بوده است به دلیل شکایت‌هایی بوده است که از طریق قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال ایالات متحده ثبت شده است. مانند Google، قبلاً درخواست‌هایی را برای حذف محتوا با Chilling Effects دریافت کرده است.

این موضوع در آینده نیز ادامه خواهد داشت، و هر درخواستی که تحت قوانین ایالات متحده برای حذف محتوا ارائه شود، همچنان آن محتوا را از توییتر در سراسر جهان خارج خواهد کرد.

اما، اکنون اگر توییتر درخواستی مبنی بر حذف محتوا بر اساس قوانین کشور دیگری دریافت کند، می‌تواند برای حذف آن محتوا فقط برای افراد در آن کشورهای خاص واکنش نشان دهد.

به عنوان مثال، بگویید که در آلمان بودید، و شخصی پیوندی به محتوایی که به توییتر گفته شده بود به نوعی غیرقانونی است، توییت کرد. اگر توییتر با درخواست حذف این محتوا موافقت کرده بود، این نوع اعلان را مشاهده می‌کردید:

افراد خارج از آلمان همچنان می‌توانند این محتوا را ببینند.

محدودیت ها بر اساس آدرس IP کاربر خواهد بود. از آنجایی که این کامل نیست، توییتر به افراد این امکان را می‌دهد که اگر فکر می‌کنند به‌طور نادرست هدف قرار گرفته‌اند، آن را نادیده بگیرند. یک صفحه راهنما درباره ابزار جدید تنظیمات کشور توییتر، بیشتر توضیح می‌دهد.

یک راهنما دیگر صفحه در Twitter با جزئیات بیشتری در مورد کسر کشور توضیح می‌دهد، و اینکه چگونه ممکن است این اتفاق برای برخی از حساب‌ها نیز رخ دهد ( در مقایسه با توییت‌های فردی) و انواع اعلان‌هایی که افراد ممکن است ببینند.

آیا باید نگران باشید؟ احتمالا نه

این خبر که بلافاصله پس از همه توجهات پیرامون مخالفت با لوایح ضد دزدی دریایی SOPA/PIPA در ایالات متحده به دست می‌آید، ممکن است باعث شود برخی فکر کنند توییتر به خواسته‌های جدید ضد دزدی دریایی خم می‌شود.

این اشتباه است. طبق قانون DMCA موجود، توییتر قبلاً محتوایی را که در آن ادعاهای دزدی دریایی یا حق نسخه برداری ثبت شده است، جذب کرده است. اعلامیه امروز تغییری در آن ایجاد نمی‌کند، اگرچه به طور بالقوه، توییتر ممکن است شروع به افشای حذف‌های DMCA در نتایج جستجوی خود و جدول‌های زمانی توییتر کند. هنوز این اتفاق نیفتاده است، اما توییتر می گوید امیدوار است در طول زمان این کار را انجام دهد.

چیز جدید این است که در نهایت، توییتر ممکن است به کارکنان مستقر در کشورهای دیگر گسترش یابد. این امر باعث می شود که شرکت در برابر اقدامات قانونی در آن کشورها مسئولیت بیشتری داشته باشد، بنابراین به راهی برای انطباق با این خواسته های قانونی نیاز دارد. تغییر جدید «محتوای پنهان شده در کشور» به آن چارچوبی برای انجام این کار می دهد.

این البته به نگرانی دیگری منجر می شود. اگر کشوری که در حال انقلاب است، اعلام کند که توئیت در مورد اعتراضات غیرقانونی است، چه؟ آیا توییتر به طور ناگهانی شروع به سانسور توییت‌هایی می‌کند که بسیاری از آن کشورها ممکن است به آن وابسته باشند؟

تویتر به من می گوید که این بیشتر یک نگرانی فرضی است تا واقعی که انتظار دارد با آن روبرو شود. توییتر می‌گوید معمولاً وقتی این اتفاق می‌افتد، درخواستی برای مسدود کردن حساب‌ها یا توییت‌های خاصی ندارد. در عوض، مقامات کشورهای آسیب‌دیده یا توییتر را نادیده می‌گیرند (برای آزادی بیان خوب است) یا آن را کاملاً مسدود می‌کنند (بد، اما خارج از کنترل توییتر).

به طور کلی، به نظر نمی رسد دلیل خاصی برای زدن دکمه وحشت در اینجا وجود داشته باشد. توییتر تاکید کرد که این یک ابزار واکنشی است، نه ابزاری که در آن فیلترها را در سطح جهانی نصب می کند (مانند مورد سانسور موتورهای جستجو در چین). هر چیزی که حذف شود به صورت موردی انجام می شود، با حذف های ثبت شده در Chilling Effects. حتی یک صفحه ویژه اکنون فقط به پرونده‌های توییتر اختصاص داده شده است.

پست اسکریپت: تغییر توییتر در برخی زمینه ها به خوبی انجام نشده است، حتی در حال برنامه ریزی برای اعتراضات توییتر است. من می‌توانم بگویم سردرگمی قابل توجهی بین این ایده که شرکت‌ها واقعاً می‌توانند بر اساس قوانین محلی مجبور به سانسور شوند و ناراحتی از خود آن قوانین وجود دارد. نظرات و واکنش‌های بیشتری در مورد این موضوع در Techmeme وجود دارد، بنابراین برخی از پست‌ها را در آنجا بررسی کنید. دوباره تاکید می کنم که این تغییر را دلیلی برای زدن دکمه وحشت نمی بینم.

داستان های مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *