اعلانیه
اعلانیه

توییتر اولین اقدام سانسور ویژه کشور، علیه گروه نفرت را در آلمان انجام داد

Twitter Logoاوایل سال جاری، توییتر قابلیت مسدود کردن توییتر را اضافه کرد. حساب‌ها و توییت‌ها بر اساس کشور به کشور، در صورتی که نیاز به پاسخگویی به درخواست‌های قانونی داشته باشد. نه ماه بعد، این شرکت برای اولین بار این کار را برای یک گروه نفرت انگیز مستقر در آلمان انجام داد.

فایننشال تایمز این اقدام را مشاهده کرد و امروز آن را در یک پست وبلاگ گزارش کرد . این داستان از اطلاعاتی است که توییتر ماه گذشته به Chilling Effects ارسال کرد، بخشی از مکانیسم توییتر برای شفاف بودن در مورد درخواست‌های سانسور.

در پرونده اثرات سردکننده نشان می‌دهد که یک وزارتخانه آلمان (وزارت کشور برای پایین‌تر) -ساکسونی) سازمان «بسرس هانوفر» را ممنوع کرده بود. گروه «بهتر هانوفر» به انگلیسی، ظاهراً طبق قانون آلمان

اجازه داده نمی‌شود. >

به عنوان بخشی از این انحلال، وزارتخانه همچنین دستور توقیف حساب رسانه اجتماعی آن را صادر کرد. از نامه ارسال شده به توییتر:

سازمان “Besseres Hannover” از حساب توییتر استفاده می کند….

از شما می‌خواهم فوراً این حساب را ببندید و هیچ حساب جایگزینی برای سازمان “Besseres Hannover” باز نکنید.

حساب در واقع همچنان باز می ماند، همانطور که در زیر می بینید، یک اسکرین شات از دسترسی من به آن:

اما این به این دلیل است که من در ایالات متحده هستم. اگر من در آلمان بودم، نمی توانستم به آن دسترسی داشته باشم. در آلمان، مردم باید چیزی شبیه به این را ببینند (با متن “بیشتر بیاموزید” که منجر به تشکیل پرونده Chilling Effects می شود):

این بخشی از سیستم چشمک چشمک “سانسور” است که مدت‌هاست توسط Google اداره می‌شود. موتور جستجو، مشابه گوگل، ممکن است صفحاتی را از نمایش در برخی کشورها منع کند. اما کسانی که خارج از آن کشورها هستند (یا کسانی که می توانند وانمود کنند که خارج از آن کشورها هستند) همچنان می توانند به محتوا دسترسی داشته باشند.

تویتر به من تأیید کرد که این اولین باری است که آنها چنین سانسوری را برای یک کشور خاص انجام می دهند، و مشاور عمومی توییتر، Alex Macgillivray نیز همین موضوع را توییت کرده است، گفتن:

ما توانایی خودداری محتوا را در ژانویه اعلام کردیم. اکنون برای اولین بار از آن استفاده می کنیم: گروهی که در آلمان غیرقانونی تلقی می شود.

به هر حال، به نظر نمی‌رسد این گروه دارای حساب‌های رسانه اجتماعی با Google+‎ یا Facebook باشد. ممکن است این‌ها را داشته باشد، اما بدون اینکه گوگل یا فیس‌بوک اطلاعات مشابهی را با Chilling Effects ارسال کنند بسته شده‌اند. یا، ممکن است هرگز آنها را نداشته باشد.

این یک وب سایت دارد، اما به نظر می‌رسد دیگر کار نمی‌کند. این ممکن است توضیح دهد که چرا هیچ پرونده مشابه Chilling Effects از Google وجود ندارد، زیرا ممکن است از آن خواسته شده باشد فهرست‌ها را حذف کند. آن فهرست ها (در مجموع حدود 80 عدد، بیشتر برای مواردی که حتی صفحات وب نیستند اما فایل های پشتیبانی وبلاگ نویسی) منجر به هیچ چیز نمی شود. با گذشت زمان، آنها ناپدید می شوند.

اوایل سال جاری، توییتر نسبت به اتهاماتی مبنی بر سانسور حساب روزنامه نگار گای آدامز به دلیل انتقاد از پوشش خبری المپیک NBC انتقاد کرد. توییتر برای المپیک با NBC همکاری داشت. به نظر من، اتهامات سانسور بیش از حد بود، زیرا من نوشتم:

من فکر نمی‌کنم این بخشی از توطئه‌های سنگین برای ساکت کردن آدامز و استفاده از سانسور برای پاک نگه داشتن جریان توییت از نظرات ضد NBC باشد. او به سختی قابل توجه ترین فردی بود که علیه NBC توییت می کرد.

اما شکی وجود نداشت که توییتر در تعلیق حساب کاربری نادرست عمل کرده است، چیزی که توییتر بعداً عذرخواهی کرد.

هر چه که #NBCfail fracas، آنطور که به آن معروف شد، برای توییتر ایجاد شد، این شرکت امتیازاتی را به دست آورد که بعداً با حکم دادگاه مبنی بر تحویل توییت‌های یک معترض وال استریت مبارزه کرد. وقتی قاضی تهدید کرد که توییتر را جریمه خواهد کرد، شرکت در نهایت تسلیم شد و برای ارزیابی جریمه مناسب، خواهد سوابق مالی توییتر، که هرگز فاش نشده است، زیرا شرکت خصوصی است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *