اعلانیه
اعلانیه

تجارت بازاریابی: ردیابی استراتژی Dune Google

Google's Dune Strategy

این هفته Google گام‌های اساسی برداشت تا اطمینان حاصل کند که راه غالب دسترسی کاربران به اینترنت هم در پلتفرم‌های تلفن همراه و هم در رایانه‌های رومیزی باقی می‌ماند.

این اخبار مهم ممکن است با رسوایی‌های خرید لینک IPO و iAcquire در فیسبوک مورد توجه قرار نگرفته باشند. و شاید اخبار مربوط به بودجه GitHub، خرید PowerReviews توسط Bazaarvoice یا راه‌اندازی Keyword Lift توسط LivePerson را از دست داده باشید.

یعنی … مگر اینکه در حال مطالعه بازاریابی Biz باشید.

این تایید غول جستجوی اینترنتی را به مهر و موم کردن بزرگترین خرید خود نزدیک می کند. خرید موتورولا به گوگل این امکان را می دهد که برای اولین بار به تولید تلفن، رایانه لوحی و سایر دستگاه های مصرف کننده بپردازد. این قرارداد همچنین به گوگل امکان دسترسی به بیش از 17000 پتنت موتورولا را می دهد.

موبایل آینده دسترسی به اینترنت (و جستجو) است که این خرید را برای آینده Google کاملاً حیاتی می‌کند. نکته این است که اندروید باید به مدت پنج سال برای همه رایگان بماند. به نظر می رسد بسیاری فکر می کنند که این یک امتیاز بزرگ است، اما بازه زمانی در واقع در طرح کارها بسیار کوتاه است و نصب Android در دستگاه های بیشتر استراتژی بدی به نظر نمی رسد.

مرورگر وب کروم گوگل از اینترنت اکسپلورر مایکروسافت پیشی گرفته است. واقعا این بار شاید. این شرکت آماری داده‌های هفته 14 تا 20 می را جمع‌آوری کرد و نشان داد که کروم در بازار 32.76 درصد در مقایسه با IE 31.94 درصد سهم بازار دارد. با این حال، این اولین باری نیست که Chrome پیشروی می‌کند. و خود مسابقه نزدیک است – شاید خیلی نزدیک باشد که بتوان تماس گرفت.

مسابقه ممکن است خیلی نزدیک باشد که اکنون تماس بگیرید، اما به نظر می رسد نتیجه قطعی شده است. کروم تا پایان سال 2012 به بزرگترین مرورگر تبدیل خواهد شد. همراه با داستان موتورولا Mobility، این نقل قول Dune را به ذهن متبادر می کند: کسی که ادویه را کنترل می کند، جهان را کنترل می کند.

اگر کدنویس‌ها ستاره‌های جدید راک هستند، GitHub کتاب برگه‌های گیتار آنهاست.

این سایت حتی به عنوان یک ابزار استخدام نیز استفاده می شود. مدیران استخدام نمی‌خواهند رزومه یک کدنویس را ببینند — آنها می‌خواهند نمایه‌های GitHub خود را ببینند.

کد نویسی اجتماعی شروع به کار کرده است و هر بازاریاب باید با GitHub آشنا باشد. سوالی که برای من پیش می آید این است که GitHub می خواهد با این تزریق پول چه کند؟

به عبارت دیگر، شرکت اساساً از قبل اعلام کرده بود که سه ماهه دوم آن کمتر از برآوردهای تحلیلگران است. اما فقط به تحلیلگران بیمه گر در این مورد گفت.

انگار هیاهویی که منجر به عرضه اولیه عمومی سهام فیس بوک شد کافی نبود، اکنون یک چرخه اخبار رسوایی پست IPO داریم. بهم ریخته بود؟ آره. آیا به تضعیف فیس بوک به عنوان راستگو ادامه می دهد؟ آره. آیا این واقعاً برای من و شما مهم است؟ نه.

این یک ضرر مطمئن برای Google است، زیرا کوهن تجربه زیادی در کار با گفتار داشت. من مطمئن هستم که تخصص او همچنان نقش کلیدی در توسعه فناوری جستجو در Android و سایر پروژه‌های جدید مانند Project Glass داشته است. خبر خروج کوهن تأیید نشده است، اما برای اطلاع رسمی با مخاطبین خود در Google تماس گرفتیم.

اگر درست باشد، این یک ضرر بزرگ برای Google خواهد بود. آینده رابط های کامپیوتری انسانی به شدت به گفتار متکی خواهد بود. Google پلتفرم را قفل کرده است، اما بدون یک رابط برتر، آنها در برابر تهدیدات رقابتی باز خواهند بود.

فایل robots.txt و کد منبع iAcquire هیچ نشانه‌ای از درخواست دستی برای حذف فهرست از Google ندارند. بنابراین به نظر می رسد این یک اشکال عجیب و غریب یا یک جریمه عمدی است که توسط Google به آژانس تحویل داده شده است.

جامعه سئو (این بهترین کلمه ای است که می توانم استفاده کنم) درباره حضور عمومی iAcquire و اقدامات انجام شده توسط Google در نتیجه غوغا می کند. افراد خارج از جامعه باید از نمایشنامه اجتناب کنند، اما خط مشی و بحث پیرامون پیوندهای پولی را درک کنند.

این پیروزی خود را یک پیروزی برای کل اکوسیستم اندروید می نامد، و در حالی که موضوع نقض حقوق نسخه برداری Oracle توسط Google مربوط به Java API هنوز حل نشده است، با این فرض که رای هیئت منصفه امروز پابرجاست، به نظر می رسد که مبلغی که گوگل ممکن است مجبور شود به اوراکل بپردازد، ممکن است کمتر از یک میلیون دلار باشد.

همانطور که هفته گذشته حدس زدم، اوراکل شکایت خود را در برابر Google از دست می دهد. من مطمئن هستم که Oracle درخواست تجدید نظر خواهد کرد و فقط به دلیل مخالفت، این را طولانی‌تر خواهد کرد.

“بازاریابی وب و موتورهای جستجو جزء کلیدی موفقیت هر کسب و کاری است. راب لوکاسیو، مدیر عامل و موسس LivePerson، گفت: با افزایش کلمات کلیدی، کسب‌وکارها می‌توانند عملکرد و بازده کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک خود را بهینه کنند و در عین حال تجربه‌ای شخصی‌تر، جذاب‌تر و مرتبط‌تر از سایت را برای بازدیدکنندگان ارائه کنند. ما متوجه شده‌ایم که وقتی محتوایی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهید که در واقع از جستجوی آن‌ها مشتق شده است، نرخ پرش کاهش می‌یابد، نرخ کلیک افزایش می‌یابد و کل تبدیل‌ها افزایش می‌یابد.»

من LivePerson را امتحان نکرده‌ام اما مفهوم آن خوب به نظر می‌رسد. تطبیق هدف با ارتباط و ارزش، نیروانای اینترنت است و شخصی‌سازی هم‌زمان باید تا رسیدن به آن راه طولانی را طی کند.

شرکت ها قصد دارند فناوری، محتوا و داده های خود را ترکیب کنند. هر دو محصولات تجارت اجتماعی را ارائه می‌کنند که به خرده‌فروشان و برندها اجازه می‌دهد نظرات مشتریان و همچنین سایر محتواها را جمع‌آوری کرده و به اشتراک بگذارند. در این نسخه آمده است که محصول سلف سرویس PowerReviews به Bazaarvoice، که بر شرکت های بزرگتر متمرکز شده است، اجازه می دهد تا به بازارهای کوچک و متوسط ​​گسترش یابد.

دو بازیگر بزرگ در فضای بازبینی و تجارت اجتماعی اکنون یکی هستند. این خبر بزرگ برای بازاریابانی است که اغلب بین این دو گزینه تصمیم می گرفتند. (افشای: PowerReviews نزدیک به پنج سال است که مشتری بوده است.)

به گفته مایکل آرینگتون، سرمایه‌گذار/بلاگر، Google می‌توانست چند سال پیش توییتر را به قیمت 5 میلیارد دلار خریداری کند، اما بیش از حد بر شبکه اجتماعی Google+ خود متمرکز بود و این موفقیت را پشت سر گذاشت. .

لحن این قطعه این است که گوگل یک فرصت را از دست داد. می توانم بگویم که آنها از یک گلوله فرار کردند. 5 میلیارد دلار برای توییتر؟ زمانی را به خاطر دارید که گوگل خرید Digg را از دست داد؟ بله، من هم.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

ای جی کوهن مالک پنج ساله نابینا است، یک شرکت بازاریابی اینترنتی سانفرانسیسکو و متخصص در جستجو . یک مدیر بازاریابی با تجربه با سابقه موفق 20 ساله، AJ درک عمیق از بازاریابی جستجو را با اشتیاق به استراتژی محصول و توسعه محصول تکراری، ترکیب طراحی و تجربه کاربر با تجزیه و تحلیل کمی ترکیب می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *