در آگهی جدید، «روانشناس و محقق برجسته در دانشگاه کلمبیا» یک پروژه تحقیقاتی انجام میدهد و از زنان دعوت میکند تا از پچ «انقلابی» RB-X استفاده کنند، که برای «تقویت درک زنان از زیباییهای خود» ساخته شده است.
از شرکتکنندگان در تحقیق خواسته میشود که این وصله را اعمال کنند و یک دفتر خاطرات ویدیویی داشته باشند و احساس خود را روز به روز در مورد خود ثبت کنند. این آگهی شامل کلیپ هایی از شرکت کنندگان است که می گویند، ابتدا تغییری را احساس نمی کنند، اما در طول 10 روز احساس اعتماد بیشتری می کنند. یک زن به دوربین میگوید: “من احساس زیبایی میکنم، مهم نیست که مریض، خسته یا جوش روی بینیام باشد.”
چیزی که زنان تا آخر یاد نمیگیرند این است که وصلهای که اعمال کردهاند در واقع یک دارونما است، یک برچسب ساده با هیچ ویژگی دارویی.
در کمپین اصلی Dove «طرحهای زیبایی» صداقتی وجود داشت که نشان میداد چگونه زنان خودشان را در مقابل دید دیگران می بینند، این در اینجا کمبود دارد.
از نظر من، این کمپین جدید تحقیرآمیز و فریبکارانه است و به زنان میگوید عدم اعتماد به نفسشان در سرشان است… در مقابلمیلیاردها دلار که سالانه صرف تبلیغات میشود تا زنان را متقاعد کند که ما جوان نیستیم. به اندازه کافی، به اندازه کافی نازک، به اندازه کافی زیبا، و اکنون، به اندازه کافی اعتماد به نفس. (به وسواس هالیوود در مورد جراحی پلاستیک و فتوشاپ منظم بدن زنان روی صدها جلد مجلات که در هر خط خرید خواربارفروشی نگهبانی میدهند، اشاره نکنیم.)
این تبلیغ که همین دیروز پست شد، تاکنون 1.3 میلیون بازدید و بیش از 2500 اشتراک در فیس بوک و توییتر به دست آورده است. طبق AdAge.com، کمپین جدید Dove به طور همزمان معرفی شد. در 65 کشور با “پشتیبانی رسانه ای پولی از همان ابتدا.”
استیو مایلز، معاون ارشد جهانی Dove به AdAge گفت: «از نظر سهم بازار، اثبات نهایی اینکه آیا مشتریان با ما میآیند یا همه معیارهای ارزش ویژه برند که من به آنها نگاه میکنم، ما در یک روند صعودی با Dove هستیم. تقریباً در تمام مناطق جهان.”
در اینجا آگهی کامل چهار دقیقه ای برای شما آورده شده است تا قضاوت کنید آیا آخرین کمپین Dove بیشتر توهین آمیز است تا چشم باز:
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.