اعلانیه
اعلانیه

One Billion Dollars

این درام این هفته فروکش کرد و در عوض متوجه شدیم که 1 میلیارد دلار در اقتصاد امروز چقدر می‌تواند پیش برود. اما اگر واقعاً به راه حل اختلاف خود نیاز دارید، به مثلث وحشتناک بین آمازون، اپل و ناشران کتاب نگاه نکنید.

فیس‌بوک ترسیده بود و می‌دانست که برای اولین بار در زندگی خود رقیبی دارد که نه تنها می‌تواند ناهار خود را بخورد، بلکه آینده‌اش را نیز نابود می‌کند. چرا؟ از آنجا که فیس بوک اساساً در مورد عکس است و اینستاگرام پاشنه آشیل فیس بوک را پیدا کرده و به آن حمله کرده است – اشتراک گذاری عکس موبایل.

ام مالک میخ را به سر می زند. مطمئناً 1 میلیارد دلار هزینه سنگینی است. اما چرا یک استارت‌آپ زبردست در حالی که سعی می‌کنید بعد از رفتن به عموم مردم خیابان را تحت تأثیر قرار دهید، پاشنه پاهایتان را می‌چسبید؟ این فقط یک مانور قبل از IPO است.

پس مایکروسافت با این اختراعات وب اصلی چه خواهد کرد؟ شرط من این است که آنها از آن ها استفاده کنند، یا به هر حال تهدید به استفاده از آن ها علیه رقیب اصلی خود: گوگل کنند. در نظر بگیرید، Chrome در راه پیشی گرفتن از اینترنت اکسپلورر به عنوان محبوب‌ترین مرورگر وب جهان است. مایکروسافت می‌خواهد ویندوز 8 به یک بازیکن اصلی در تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند تبدیل شود و اندروید گوگل یکی از پیشروان آن است. چه راهی بهتر از تاکتیک مورد علاقه تجاری در اوایل قرن بیست و یکم: شکایت ثبت اختراع؟

1 میلیارد دلار به مایکروسافت تعداد زیادی پتنت از AOL می دهد. متأسفانه، من به طور مشابه خسته هستم و باید باور کنم که کسب بخشی از یک استراتژی ثبت اختراع برای کاهش سرعت رقبا است. به نظر می رسد شعار جدید این است: اگر نمی توانید آنها را شکست دهید، از آنها شکایت کنید.

فروش بخشی از استراتژی AT&T برای کنار گذاشتن بخش‌هایی از کسب‌وکار خود است تا بتواند بر بخش‌هایی که در حال رشد هستند، به‌ویژه تجارت بی‌سیم خود تمرکز کند. درآمد واحد صفحات زرد طی دو سال 30 درصد کاهش یافته است، زیرا مصرف کنندگان همچنان از دفترچه تلفن به نفع وب دوری می کنند.

شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی Cerberus Capital صفحات زرد را به مبلغ ۱ میلیارد دلار انتخاب می‌کند (ببخشید یا بگیرید.) این یک کسب‌وکار رو به زوال است، اما همچنان درآمد خوبی دارد (3.3 میلیارد دلار در سال گذشته) و سود. همانطور که مدل محلی قدیمی کوچکتر می شود، ما شروع به درک این موضوع می کنیم که چرا بسیاری از آنها برای تسلط بر دنیای جدید محلی رقابت می کنند.

آخرین روز شراگر در شرکت به زودی فردا خواهد بود. در یک زمان جالب، مدیر عامل جدید یاهو – و رئیس سابق شروگر در پی پال – از تجدید ساختار جدید غول اینترنتی فردا خبر می دهد. منابع گفتند که با توجه به اینکه بلیک ایروینگ، رئیس سابق محصول یاهو هفته گذشته استعفا داد، ممکن است شروگر در یک نقش ارشد جدید در یاهو باشد.

مدیر عامل جدید یاهو، اسکات تامپسون، گروه را دوباره گرد هم می آورد. به نظر می رسد که شروگر به دنبال مهاجرت اخیر آماندا پیرز از PayPal.

شاید همه آنها با استعداد باشند، اما PayPal و Yahoo در موقعیت‌های بسیار متفاوتی در بازار هستند. یاهو موقعیت مسلط خود را از دست داد و در حال مبارزه برای یک هویت جدید است. PayPal هم‌اکنون با تسریع پرداخت‌های تلفن همراه در آن آب‌ها پیمایش می‌کند.

اپل، مک‌میلان و پنگوئن می‌خواهند از مدل آژانسی محافظت کنند که به ناشران – نه فروشندگان – امکان تعیین قیمت کتاب‌های الکترونیکی را می‌دهد، افرادی که با این موضوع آشنا نیستند، گفتند که نامشان فاش نشود. زیرا آنها مجاز به صحبت عمومی نبودند.

به نظر می‌رسد اپل ممکن است روی این یکی اسکیت بزند زیرا در جلسات حضور نداشتند. این بدان معنا نیست که اپل نمی دانست چه اتفاقی در حال رخ دادن است. یا اینکه کاملاً متوجه نشده بود که آنها می توانند از انزجار ناشر از «فروشندگان» (معروف به آمازون) به نفع خود استفاده کنند.

ناشران کتاب به طور سنتی برای اطمینان از تبلیغ آن کتاب‌ها در فروشگاه‌ها، هزینه‌های مشارکتی را به کتابفروشی‌های چاپی پرداخت می‌کردند. این مفهوم وقتی برای کتاب‌های الکترونیکی که از طریق وب‌سایت‌ها فروخته می‌شوند، مبهم‌تر است. ناشران همکاری در کتاب‌های الکترونیکی را به‌عنوان قیمت تجارت با آمازون پذیرفته‌اند، اما اکنون به نظر می‌رسد که شرکت درخواست هزینه‌های همکاری بسیار بالاتری دارد.

آیا اشاره کردم که ناشران واقعا آمازون را دوست ندارند؟ ناشران در پذیرش فناوری جدید از لحاظ جنایتکارانه کند بوده اند، اما آمازون نیز به طور فزاینده ای حریص بوده است. به دلیل موقعیت مسلط خود در بازار می تواند این کار را انجام دهد. بنابراین آیا این کت و شلوار تعیین قیمت DOJ را بهبود می بخشد یا تضعیف می کند؟

لازم نیست نمایه سازی، تجزیه پرس و جو، پردازش پرس و جو، مدیریت نتایج یا هر چیز دیگری را بنویسید. نیازی نیست نگران تمام شدن فضای دیسک یا قدرت پردازش باشید، و نیازی نیست برای افزودن ویژگی‌های بیشتر، کد خود را بازنویسی کنید.

با CloudSearch، می توانید روی لایه برنامه خود تمرکز کنید. اسناد خود را آپلود می‌کنید، CloudSearch آنها را فهرست‌بندی می‌کند، و می‌توانید تجربه جستجویی بسازید که مطابق با نیازهای مشتریان شما تنظیم شده باشد.

یکی از حوزه های نادیده گرفته شده جستجو، جستجو در سایت یا سازمانی است. مطمئناً می‌توانید از Solr، Google Enterprise Search یا مجموعه‌ای از فروشندگان دیگر استفاده کنید، اما اغلب به نظر دشوار و وقت‌گیر است. (و هیچ کس یک مهندس بدخلق را دوست ندارد.) طرح CloudSearch هوشمند است و هدف اصلی آن کاهش اصطکاک جستجوی سازمانی است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

ای جی کوهن مالک پنج ساله نابینا است، یک شرکت بازاریابی اینترنتی سانفرانسیسکو و متخصص در جستجو . یک مدیر بازاریابی با تجربه با سابقه موفق 20 ساله، AJ درک عمیق از بازاریابی جستجو را با اشتیاق به استراتژی محصول و توسعه محصول تکراری، ترکیب طراحی و تجربه کاربر با تجزیه و تحلیل کمی ترکیب می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *