اعلانیه
اعلانیه

به عنوان بخشی از نگاهی به سال 2011، Google شناسایی کرده چه چیزی آن را مهم ترین روند در موبایل می داند. من فهرست گوگل را ترجمه، تزیین و ویرایش کرده ام و برخی از افکار اضافی را اضافه کرده ام. بسیاری از این پیشرفت ها تا سال 2012 به شتاب خود ادامه خواهند داد. (برخی از داده ها قبلا منتشر شده اند.)

جریان اصلی تلفن همراه

واضح است که روند کلی بزرگ «جریان اصلی تلفن همراه» در قالب پذیرش تلفن هوشمند و دسترسی به اینترنت تلفن همراه است. گوگل برخی از آمارهای منتشر شده در اوایل سال جاری را از تحقیقات خود با Ipsos تکرار کرد:

  • 79 درصد از مصرف کنندگان گوشی های هوشمند از تلفن های خود برای کمک به خرید استفاده می کنند (مقایسه قیمت، بررسی محصول، مکان یابی فروشگاه ها)
  • 70 درصد از مصرف کنندگان از تلفن های هوشمند در فروشگاه استفاده می کنند
  • 77 درصد از طریق تلفن همراه با یک کسب و کار تماس گرفته اند، 61 درصد تماس گرفته اند و 59 درصد از کسب و کار محلی بازدید کرده اند

تعداد زیادی اعداد دیگر در بازار وجود دارد که از این یافته ها پشتیبانی می کنند.

چیزی که این شرکت در پست خود به آن اشاره نکرد این است که در اوایل سال آینده (سه ماهه اول) بیش از 50 درصد از کاربران تلفن همراه گوشی های هوشمند خواهند داشت که اکثر آنها آیفون و دستگاه های اندرویدی هستند. برای کاربران جوانتر (زیر 45 سال) بیش از 50 درصد از قبل گوشی هوشمند دارند.

جستجوی بسیج

بدون احتساب برنامه‌ها، جستجوی موبایل مبتنی بر مرورگر در سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. به عنوان مثال، گوگل قبلاً در سال جاری گزارش داده بود که 40 درصد از جستجوهای موبایلی مربوط به موقعیت مکانی است. گوگل همچنین به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی قیمت، جستجوی معامله، جستجو در فروشگاه، پویایی خرده فروشی را تغییر داده است. گوگل می‌گوید، «افراد بیشتری هم در مسیر فروشگاه‌ها و هم در داخل آن‌ها در تلفن همراه به دنبال معاملات هستند».
  • Google همچنین پیش‌بینی می‌کند که درصد زیادی از جستجوی لحظه آخری خرید در تعطیلات و جستجوهای فروشگاه در این هفته در دستگاه‌های تلفن همراه انجام شود (44 درصد، قبلاً گفته شد).

پیشرفت در تبلیغات تلفن همراه

Google به بلوغ HTML5 و ظهور استانداردهای جدید تلفن همراه اشاره می کند تا ادعا کند که تبلیغات تلفن همراه در حال شروع به خود شدن است. برای این منظور، Google امسال مجموعه‌ای از قالب‌های تبلیغاتی جدید و تعاملی‌تر را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها معرفی کرد.

علاوه بر این، محصول Click-to-Call آن نیز بسیار خوب عمل کرد و در بین بازاریابان بسیار محبوب شد.

مشکلات و چالش‌ها برای تبلیغات تلفن همراه، به ویژه در مورد ردیابی و تجزیه و تحلیل، همچنان باقی است. با این حال، روش‌های جدید احتمالاً در سال 2012 با این مسائل مقابله خواهند کرد.

ترافیک رایانه لوحی زیاد می شود

همه از موفقیت iPad و اخیراً Kindle Fire اطلاع دارند. تا زمانی که دود در ژانویه پاک شود، ممکن است میلیون‌ها صاحب تبلت در ایالات متحده و در سراسر جهان وجود داشته باشند. در سطح جهانی این تعداد احتمالاً از 60 تا 70 میلیون فراتر خواهد رفت.

گوگل همچنین گفت که “440 درصد رشد ترافیک از تبلت ها در نوامبر 2011 در مقایسه با دسامبر 2010 در شبکه AdMob وجود داشته است.” و این قبل از اینکه iPad امسال در صدر فهرست آرزوهای تعطیلات قرار گیرد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که داده‌های اولیه نشان می‌دهد که کاربران بیشتر با تبلیغات در تبلت‌ها درگیر هستند و تمایل بیشتری به خرید واقعی روی آن‌ها در مقایسه با تلفن‌های هوشمند دارند.

«ابتدا موبایل» بیشتر از شعارزدگی

گوگل استدلال می‌کند که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها فاکتورهای فرم کاملاً جدید هستند و صرفاً نسخه‌های کوچک‌تر رایانه شخصی نیستند. بر این اساس، این دستگاه‌ها باید «احترام» داشته باشند و به سادگی نسخه‌های کمی تغییر یافته از وب‌سایت‌های رایانه شخصی یا کمپین‌های تبلیغاتی مبتنی بر رایانه شخصی به آنها داده نشود.

و در حالی که گوگل می‌گوید که دستگاه‌های جدید جستجوی رایانه‌های شخصی را «تکمیل» می‌کنند، آن‌ها را نیز به درجات مختلف آدم‌خوار می‌کنند، به‌ویژه تبلت‌ها. بازاریابان و ناشران نمی توانند از موبایل (و تبلت ها) غافل شوند. در واقع، برخی باید روی موبایل به عنوان پلتفرم اصلی سرمایه گذاری کنند (به عنوان مثال، ناشران اخبار).

در سال 2012 بسیاری از این روندها تنها شتاب خواهند گرفت. در اواخر این هفته من یک قطعه جمع بندی و پیش بینی برای سال 2012 انجام خواهم داد، بنابراین حتماً به دنبال آن باشید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *