در جلسه اخیر تحلیلگران مالی، مدیر عامل مایکروسافت، استیو بالمر، گوگل را یک “انحصار” جستجو توصیف کرد، به این معنی که شرکت باید توسط مقررات محدود شود. بالمر به نقل از گفت.
(دنی سالیوان بحث گستردهای در مورد موقعیت و تاکتیکهای مایکروسافت در SEL ارائه میدهد.)
این شرکت مستقیماً با قانونگذاران اروپایی لابی کرده است و همچنین لابیهای ضد Google را از طریق سازمانهای شخص ثالث مانند FairSearch.org تأمین مالی کرده است. در حالی که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده از پیگیری پرونده علیه گوگل به دلیل “سوگیری جستجو” ادعایی آن خودداری کرد، اروپایی ها این استدلال را پذیرفته اند و به فشار دادن Google برای دادن امتیازات SERP ادامه دهید یا با جریمه های مالی مواجه شوید.
اگر گوگل کمیسیون اروپا را راضی نکند، بالمر ممکن است هنوز به خواسته خود برسد. در حالی که زمانی که برای اولین بار اعلام شد توافق قریب الوقوع به نظر می رسید، امروز کمتر احتمال دارد. مشخص نیست که گوگل میتواند یا مایل باشد چه امتیازات دیگری بدهد که مایکروسافت و متحدانش را نیز راضی کند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.