اعلانیه
اعلانیه

بازاریابی: هفته گوریل 900 پوندی

facebook-apple-google-twitter

اخبار بازاریابی این هفته تحت سلطه گوریل های 900 پوندی بود: اپل، فیس بوک، گوگل و توییتر. در اینجا نگاهی به نحوه برخورد آنها با یکدیگر و اینکه ممکن است به کجا منجر شود، آمده است.

این یکپارچه سازی جامع خیره کننده می تواند باعث شود که اپل و فیس بوک با هم متحد شوند تا با اندروید گوگل مبارزه کنند و محصولات بیشتری را با هم عرضه کنند. فیس‌بوک اکنون حتی در iOS (و OS X Mountain Lion) حتی بیشتر از توییتر به نمایش گذاشته می‌شود – یک تغییر بزرگ نسبت به چند ساعت پیش که 140 کاراکتر نشان می‌دهد اپل چگونه اجتماعی می‌شود.

به نظر می رسد فیس بوک و اپل تصمیم گرفته اند که دشمن دشمن من دوست من است. واضح است که هر دو شرکت نگران دستورات اندروید سهم بازار هستند.

ریک سامر، تحلیلگر Morningstar، گفت که مقایسه نرخ رشد فیس بوک با گوگل پس از عرضه اولیه عمومی ممکن است قیاس مناسبی نباشد، زیرا گوگل در مراحل اولیه توسعه اینترنت عمومی شد. او گفت: «گوگل از مزیت افزایش قیمت تبلیغات، افزایش تعداد کاربران اینترنت و ربودن سهم بازار از سایر ویژگی‌های وب برخوردار بود.

ریک سامر امتیازهای بزرگی را با من به دست می‌آورد زیرا متوجه شدم که فیس‌بوک پس از IPO محیط بسیار متفاوتی خواهد داشت. گرایش‌های فناوری کلان که یک باد قوی برای Google ایجاد کردند، به سادگی برای فیس‌بوک وجود ندارند.

فیس‌بوک در چند هفته آینده یک مبادله تبلیغاتی راه اندازی می‌کند که به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا مخاطبان را در شبکه اجتماعی به همان روشی که در سایر نقاط وب انجام می‌دهند هدف قرار دهند. . این ممکن است به فیس بوک کمک کند تا درآمد خود را برای مقابله با نگرانی های سرمایه گذاران، که سهام آن را تقریباً 30 درصد نسبت به عرضه اولیه عمومی در ماه گذشته کاهش داده اند، افزایش دهد.

این پیشرفت جالبی است هم در نحوه مشارکت تبلیغ‌کنندگان در فیس‌بوک و هم در نحوه گسترش و ادغام کمپین‌های رفتاری خود در فیس‌بوک. هدف‌گیری بهتر تقریباً همیشه به نرخ‌های بالاتر ترجمه می‌شود.

فیسبوک در یک ماه چند خرید تلفن همراه و استخدام تیم می تواند انجام دهد؟ ظاهراً برای شمارش خیلی زیاد است. استارت‌آپ تجارت تلفن همراه Karma وجود داشت، سپس آنها تیم را از لایت‌باکس فروشگاه توسعه‌دهنده Android استخدام کردند.

اکنون توسعه دهندگان Pieceable که راهی آسان برای ناشران ایجاد کرده اند تا برنامه های خود را بسازند و آنها را در یک مرورگر وب پیش نمایش کنند، به فیس بوک می پیوندند.

یادتان می‌آید که فیس‌بوک، قبل از IPO، هشدار داد که تلفن همراه ممکن است یک ضعف باشد؟ اگر چنین بود، برای مدت طولانی نخواهد بود.

با وجود اینکه Sprint تنها شرکتی است که Google Wallet را از قبل در دستگاه‌های خود بارگیری می‌کند، ظاهراً به دنبال ارائه سیستم پرداخت تلفن همراه خود است. منابع به NFC Times گفته‌اند که Sprint در حال حاضر با بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات برای کمک به راه‌اندازی کیف پول «Touch» خود به‌عنوان جایگزینی برای برنامه پرداخت Google، و همچنین AT&T، Verizon، و سیستم آیسیس آینده T-Mobile همکاری می‌کند.

من کاملاً معتقدم که پلتفرم‌های پرداخت موبایلی چسبی هستند که وب تلفن همراه را در پنج سال آینده به هم پیوند می‌دهند. همه بخشی از آن را می‌خواهند و به نظر می‌رسد هیچ‌کس مشتاق نیست که به Google اجازه رهبری را بدهد.

در رویداد WWDC دیروز، اپل یک برنامه کیف پول تلفن همراه به نام Passbook را معرفی کرد. . این کارت اعتباری ذخیره شده ای مانند Google Wallet ندارد اما کارت های پرواز، بلیط های سینما، کوپن ها، کارت های وفاداری و کارت های هدیه را در یک مکان روی تلفن قرار می دهد تا بعداً در محل فروش اسکن شوند. طبق مطالب مطبوعاتی، هر خرده فروش یا توسعه دهنده شخص ثالث می تواند با Passbook یکپارچه شود.

همچنین زمان و مکان فعال است، بنابراین کارت‌ها یا مجوزهای مربوطه در صفحه اصلی آیفون ظاهر می‌شوند، که بر اساس موقعیت فیزیکی (در یا نزدیک فروشگاه) یا زمان حرکت (در مورد کارت پرواز) ایجاد می‌شود. ).

مطمئناً، اپل در بازی پرداخت موبایلی نیز حضور دارد، اما آنها این کار را به روشی به‌مراتب ظریف‌تر انجام می‌دهند. به‌جای پرداخت‌های تلفن همراه از کلمه Go، آنها با اقلام کمتر «کیف پول» مانند بلیط، کارت پرواز و کارت‌های وفاداری، به راحتی به افراد کمک می‌کنند. اما تمام آن کارت های اعتباری که از طریق iTunes دارند؟ آنها قرار نیست فقط برای مدت طولانی آنجا بنشینند.

Twitter Logo

Trends به شما کمک می کند موضوعات نوظهوری که مردم در مورد آنها در توییتر صحبت می کنند را کشف کنید. می‌توانید این موضوعات را به‌عنوان یک فهرست جهانی ببینید یا یکی از بیش از 150 مکان را انتخاب کنید. به منظور نشان دادن موضوعات نوظهور که برای شما اهمیت بیشتری دارند، امروز الگوریتم‌های خود را بهبود می‌دهیم تا گرایش‌ها را بر اساس موقعیت مکانی شما و افرادی که در Twitter دنبال می‌کنید تنظیم کنیم.

به‌نظر می‌رسد این به‌روزرسانی کمی عجیب و غریب محصول است، اما پیام اصلی این است که توییتر می‌تواند هدف‌گذاری بیش از حد محلی انجام دهد و می‌تواند به تجارت تبلیغات محلی بسیار بزرگ کمک کند.

از امروز، می‌توانید تجربیات تعاملی بیشتری را در داخل هر توییت در twitter.com و mobile.twitter.com کشف کنید. وقتی توییت‌هایی را که حاوی پیوندهایی به وب‌سایت‌های شریک هستند گسترش می‌دهید، اکنون می‌توانید پیش‌نمایش محتوا، مشاهده تصاویر، پخش ویدیو و موارد دیگر را ببینید.

مرگ 140 شخصیت؟ نوعی همگرایی بین محصولات وجود دارد. Foursquare جدید یک جریان بسیار قوی دارد که یادآور اینستاگرام است. و البته همه آنها کمی شبیه فیدهای فیس بوک و +Google هستند.

در حالی که مطالعه به خودی خود ممکن است بیش از حد قطعی نباشد – حجم نمونه نسبتاً کوچکی است و بعید است روش شناسی کاملاً دقیق باشد – این یک رقم بسیار نگران کننده است و پیامدهای جدی برای فعالیت برند در توییتر ایجاد می کند. همان‌طور که ممکن است شرکت‌هایی را که در مطالعه‌ای مانند این گرفتار شده‌اند مورد تمسخر قرار دهیم، به مشکل بسیار گسترده‌تری در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و اثربخشی آن برای برندها اشاره می‌کند. وسواس نسبت به اعداد ممکن است یک چیز باشد – انجام هر کاری که می توانید برای ترغیب مردم به لایک کردن صفحه شما یا دنبال کردن شما در توییتر – انجام دهید – اما اگر به سطحی می رسیم که نیمی از این فالوورها ممکن است جعلی باشند، باید نگران باشیم. .

همانطور که ذکر شد، مطالعه ممکن است کاملاً دقیق نباشد، اما روند کلی احتمالاً درست است. تعداد زیادی Twombie (این یک زامبی توییتر است) وجود دارد که صرفاً به منظور تولید اثبات اجتماعی ایجاد شده اند.

DISQUS 2012

ما واقعاً از این بابت هیجان‌زده هستیم: Disqus جدید کاملاً بلادرنگ، از بالا به پایین و بر اساس معماری کاملاً جدید است. مکالمات به‌صورت زنده و با به‌روزرسانی فرعی پخش می‌شوند – و این همه در چارچوب مناسب اتفاق می‌افتد.

هدف ما ایجاد تعادل مناسب بین جذابیت یک چت سریع و همچنان حفظ عمق یک بحث ساختاریافته است. همه چیز پویا است: آرا به‌طور هم‌زمان به‌روزرسانی می‌شوند و همچنین می‌توانید ببینید که دیگران چه زمانی در وسط تایپ نظر جدید هستند.

نسخه جدید DISQUS این هفته با تعدادی پیشرفت جدید عرضه شد. نظرات بخشی حیاتی و در عین حال نادیده گرفته شده از چشم انداز محتوا هستند. من تغییرات جدید را دوست دارم و نمی‌دانم که آیا Google صرفاً DISQUS را می‌خرد و سپس با محصول نظرات Google خود با آنها رقابت می‌کند.

بنابراین اکنون انتظار داریم که مردم بفهمند که مثلاً «cars.bmw» نوعی چیز است که می‌توانید در مرورگر وب تایپ کنید و به وب‌سایت BMW بروید؟

در این مورد موفق باشید. تمام این کارها این است که پول زیادی در دستان ICANN ریخته شود – دامنه‌های سطح بالای جدید برای راه‌اندازی ۱۸۵۰۰۰ دلار هزینه دارند – و مشتریان را سردرگم کند.

خوشحالم که تنها نیستم که فکر می کنم این ایده بدی است. من این را به باج‌گیری نام تجاری و با متیو اینگرام موافقم که گسترش «واقعا به هیچ کس کمک نمی کند، به جز برای ثبت دامنه و خود ICANN.“


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

ای جی کوهن مالک پنج ساله نابینا است، یک شرکت بازاریابی اینترنتی سانفرانسیسکو و متخصص در جستجو . یک مدیر بازاریابی با تجربه با سابقه موفق 20 ساله، AJ درک عمیق از بازاریابی جستجو را با اشتیاق به استراتژی محصول و توسعه محصول تکراری، ترکیب طراحی و تجربه کاربر با تجزیه و تحلیل کمی ترکیب می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *