اعلانیه
اعلانیه

بازاریابان محتوا: مراحل مشخص برای یافتن صدای برند شما

این دو گروه از کلمات را در نظر بگیرید:

“اکتان بالا”، “درخشش آدرنالین”، “شارژ فوق العاده.”

“تقویت شده”، “اسیدهای آمینه”، “خنثی کننده.”

به اندازه کافی خنده دار است، هر دو برای توصیف شامپو استفاده می شوند. مجموعه اول – از Bed Head – محصولات مراقبت از مو این برند را به عنوان بیانگر یک سبک زندگی سریع و هیجان انگیز قرار می دهد. ما تصور می کنیم که به یک موتورسیکلت با سرعت بالا بسته شده ایم، احتمالاً در حین بررسی دوشاخه ها.

در مقابل، مجموعه دوم – از Nicky Clarke – محصولات را در دنیای قابل اعتمادی از علم، نوآوری و مردانی در کت‌های آزمایشگاهی قرار می‌دهد.

مثال بالا نشان می‌دهد که چگونه دو شرکت، اگرچه یک محصول را می‌فروشند، می‌توانند رویکردهای بسیار متفاوتی به زبان داشته باشند. به عبارت دیگر، هر شرکت لحن صدای منحصر به فرد خود را دارد، یعنی: روشی متمایز و ثابت برای نوشتن در تمام ارتباطات خارجی.

در حالی که ممکن است زمان و تلاش لازم باشد، توسعه لحن صدا گامی مهم در فرآیند تبدیل شدن یک شرکت به یک برند معتبر است. برای یک لحن صدا، کار ارزشمند بیان شخصیت، اثبات فردیت، و مهمتر از همه اعتمادسازی با مخاطب را انجام می دهد.

در زمانی که ظهور بازاریابی محتوا ایجاب می‌کند که برندها به ناشران و شرکت‌های سرگرمی تبدیل شوند – از پست‌های وبلاگ گرفته تا توییت‌ها و ویدیوها – این مهم‌تر از همیشه است.

tone of voice guide

از کجا شروع کنیم

مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که باید لحن صدایی که در حال حاضر به عنوان یک شرکت هستید رشد کند. بنابراین، به جای ایجاد چیزی از ابتدا، باید شامل فرآیند شکل دادن و پالایش باشد.

همچنین ایده خوبی است که افراد دیگر را در این فرآیند مشارکت دهید (خواه یک گروه متمرکز با افراد سراسر شرکت یا یک چت غیررسمی با تیم تحریریه). این نه تنها به ایجاد ایده‌ها کمک می‌کند، بلکه زمانی که بعداً برای اجرای لحن صدا آمدید، خرید را تشویق می‌کند.

در اینجا دو روش کلیدی برای نزدیک شدن به کار وجود دارد:

1. ارزش های شرکت خود را دریابید

فراتر از اهداف مالی، شرکت شما چه چیزی را مطرح می کند یا به چه چیزی اعتقاد دارد؟ این می تواند هر چیزی باشد – تعهد به پایداری، تفکر هوشمند، انصاف اجتماعی، تفریح، دیدن جنبه های مثبت زندگی، و غیره. اگر برای ایده ها تلاش می کنید، این تمرین را امتحان کنید: به جای تمرکز بر عملکرد مستقیم محصول خود ، فهرستی از تمام مزایای گسترده تری که امیدوارید برای مشتریان به ارمغان بیاورد تهیه کنید.

به عنوان مثال، پرسیل مواد شوینده لباسشویی خود را با عبارت “کثیفی خوب است” به فروش می رساند. با اتخاذ موضع مخالف بسیاری از برندهای محصولات پاک کننده، Persil پیشنهاد می کند که ویژگی برنده پودر آن این است که (از طریق انجام چنین کار عالی در تمیز کردن لباس ها) به بچه ها اجازه می دهد تا به کاوش، بازی و کشف جهان بروند، مهم نیست که چقدر گل آلود هستند. گرفتن. سازندگان خودروهای شاسی بلند و سایر وسایل نقلیه چهار چرخ متحرک رویکرد مشابهی را اتخاذ می کنند و این ایده را می فروشند که وسایل نقلیه آنها خروج از جاده و کاوش در بیابان را ممکن می کند.

تشخیص مقادیر شما به شما کمک می‌کند تا نشان دهید که کجا باید در کپی خود تأکید کنید. Persil از زبان مثبت برای صحبت در مورد کثیفی استفاده می کند و از اصطلاحات علمی به نفع کلمات ساده و روزمره استفاده می کند.

بیایید یک مثال تئوری بیاوریم. یک شرکت ممکن است آب میوه ارگانیک بفروشد و ارزش پایداری بیشتری داشته باشد. برای انعکاس این موضوع در نوشتار خود، ممکن است واژگانی از اصطلاحاتی را در بر گیرد که ایده محیط زیست گرایی را برمی انگیزد، مانند “تمیز”، “مهربان”، “سبز”، “تازه” و “شکوفایی”. همچنین ممکن است به نفع ضمایر شامل «ما» و «ما» باشد تا اهمیت جمع را در رابطه با کنش‌های محیطی نشان دهد.

2. به مخاطب خود نگاه کنید

البته، طرف دیگر ایجاد لحن صدا این است که بفهمید چه نوع زبانی برای مخاطبان شما مناسب است. برخی از پاسخ ها ممکن است در نحوه نوشتن مشتریان در مورد شرکت شما در رسانه های اجتماعی و ایمیل ها باشد. آنها معمولاً از چه زبانی استفاده می کنند؟ نگاه کردن به این موارد به شما نشان می‌دهد که چه کلماتی برای مردم معنادار و مرتبط هستند.

رویکرد دیگر این است که مشتری ایده آل خود را در مقابل خود به تصویر بکشید. چگونه محصول خود را برای آنها توضیح می دهید؟ از چه کلماتی برای توصیف مزایای کلیدی آن استفاده می کنید؟

مشخصات

همه چیز به ظرافت ناب زبان برمی گردد. از بین تمام کلماتی که در اختیار دارید، کدام کلمات برای بیان شخصیت برند شما بیشتر کار می کنند؟

ملاحظات شامل موارد زیر خواهد بود:

  • درجه رسمی بودن، به عنوان مثال. در ایمیل‌ها، مردم را با «عزیز»، «سلام»، «هی» خطاب می‌کنید؟

  • استفاده از اصطلاحات محاوره ای و گویش منطقه ای، به عنوان مثال، “آیا این را می فهمی؟” در مقابل «آیا از این موضوع ناراحت هستید؟»

  • موضع در مورد فحش دادن، به عنوان مثال، استفاده گهگاهی از یک کلمه نفرین ملایم مانند “لعنت”.

  • عناصر طنز، به عنوان مثال، بسیاری از عبارات شوخ طبع و بازی در اصطلاحات.

  • اشاره به فرهنگ پاپ، به عنوان مثال، استفاده دقیق از ارجاع به هنرمندان مشهور جهانی فقط در رسانه های اجتماعی.

البته، زبان شما در رسانه‌های مختلف متفاوت است و می‌توانید این را در اسناد خود حساب کنید.

این ویدیوی کوتاهی است که شرکت ما با لحن صدا جمع آوری کرده است.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Jpmc4EB0xFw#t=1[/youtube]

اسناد

وقتی متوجه شدید که چه چیزی لحن صدای مورد نظر شما را تعریف می‌کند، باید به بقیه شرکت‌ها در این مورد بگویید. در یک دنیای ایده‌آل، کل شرکت نسبت به لحن صدا و مفهوم آن آگاهی دارد. با این حال، در دنیای کمتر ایده‌آل ما، به احتمال زیاد باید انرژی خود را روی افرادی متمرکز کنید که برای ارتباطات خارجی نسخه می‌نویسند یا بر آن نظارت می‌کنند.

کمک به این افراد برای درک عمیق از لحن صدا ممکن است شامل آموزش حضوری باشد یا نباشد. با این حال، داشتن یک راهنمای مکتوب در مورد این موضوع ضروری است. این کار:

  • مشخصات لحن صدا را به صورت سیاه و سفید تنظیم کنید

  • چیزی را ارائه دهید که تصحیح‌کنندگان/ویراستاران بتوانند به آن مراجعه کنند

  • به عنوان یک منبع آموزشی برای کارکنان جدید عمل کنید

  • تئوری را با نوشتن در لحن صدا به عمل تبدیل کنید

آنچه راهنمای شما باید شامل شود

خلاصه ساده و یک صفحه ای، تقریباً در ابتدا، که موارد ضروری را مشخص می کند. این صفحه برای افرادی که وقت کمی در اختیار دارند و فقط می خواهند به معنای لحن صدا باشند، پاسخ می دهد. مهمتر از آن، این صفحه راهی را برای افراد فراهم می کند تا به راحتی آنچه را که هنگام نوشتن باید در نظر داشته باشند، به خاطر بسپارند. یک مثال واقعی، مخفف Moz TAGFEE است که مخفف ارزش‌های اصلی آن است: شفاف، معتبر، سخاوتمند. ، سرگرم کننده، همدل و استثنایی.

نمونه‌هایی از عبارات که برای هر رسانه مختلف مناسب است. این در مورد جزم اندیشی نیست (شما نمی خواهید مردم به طور بی وقفه همان چیزها را تکرار کنند) بلکه مشخص بودن در مورد اینکه چه چیزی موثر است و چه چیزی نیست.

لیستی از چیزهایی که باید از آنها اجتناب کنید مانند اصطلاحات خاص، اصطلاحات و انواع طنز. بخشی از تعریف چیزی که چیزی است، بیان چیزی است که نیست. این به افراد کمک می‌کند تشخیص دهند که چه زمانی با نوشته‌های خود منحرف می‌شوند. به عنوان مثال، ممکن است هیچ فحش یا سخنان منطقه ای را نخواهید. به همین ترتیب، ممکن است بخواهید با غیرقانونی کردن کلیشه‌های آشکار و مبالغه، از فروش بیش از حد خودداری کنید.

اگر می‌خواهید این موضوع را بیشتر بررسی کنید، به راهنمای جامع من نگاهی بیندازید، پیدا کردن صدای برندتان. این شامل تمرین‌های عملی است که به شما کمک می‌کند لحن صدا را مشخص کنید، و همچنین مصاحبه‌هایی با نویسندگان برندهای محبوب. و راهنمایی های خود را در نظرات به من بگویید!


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

هریت کامینگز به عنوان یک ویرایشگر کپی در Distilled، یک آژانس بازاریابی آنلاین خلاق، کار می کند. او روزهای خود را صرف ساختن کپی برای وب سایت، ایمیل ها و سایر قطعات بزرگتر می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *