اعلانیه
اعلانیه

Google+‎ اکنون 170 میلیون کاربر دارد. خوب، 170 میلیون نفر که به Google+‎ ارتقا یافته‌اند، هر چه که باشد. این آخرین اعداد دیوانه وار گوگل است. افرادی که واقعاً از +Google به عنوان یک شبکه اجتماعی استفاده می کنند، شایسته بهتر از این چرخش روابط عمومی هستند. وقت آن رسیده است که Google به درستی اعداد آنها را گزارش کند، مبادا افراد خارجی اسم “شهر ارواح” را باور کنند.

آیا من خسته به نظر می رسم؟ من هستم. ما اعدادی را دریافت می‌کنیم که اعداد نیستند، و این را از شرکتی دریافت می‌کنیم که یک بار یک ماه را صرف کرده است در حالت بحران در سال 2005، زمانی که رقیب یاهو ادعا کرد که صفحات وب بیشتری نسبت به خود نمایه شده است. اوه عزیزم. ما مجبور بودیم در مورد اینکه دقیقاً چگونه یک صفحه وب را باید حساب کرد، ناف بسیار نگاه می‌کردیم. در پایان، Google به طور موثر اعلام کرد که شمارش صفحات دیگر وجود ندارد موضوع. تعداد صفحات وب معروف در صفحه اصلی Google حذف شد.

به نظر می‌رسد Google تا حدودی ناامید است نشان دهد که شبکه اجتماعی آن – متأسفیم، لایه اجتماعی آن – موفقیت‌آمیز است، و بنابراین ما این اعداد لغزنده را دریافت می‌کنیم که خیلی کم هستند.

اعداد رسمی تاکنون

اجازه دهید ارقامی را که Google از زمان شروع Google+‎ با جدیت گزارش کرده است، مرور کنیم:

  • ژوئیه 2011: 10 میلیون
  • اکتبر 2011: 40 میلیون (30 میلیون سود، 10 میلیون در ماه)
  • ژانویه 2012: 90 میلیون (50 میلیون سود، 16.7 میلیون در ماه)
  • آوریل 2012: 170 میلیون (80 میلیون سود، 26.7 میلیون در ماه)

می‌توانم نمودار کوچکی تهیه کنم تا نشان دهم چه رشد سرسام‌آوری در آنجا اتفاق می‌افتد، اما چرا ناراحت می‌شویم. اعداد واقعاً هیچ معنایی ندارند، و این که Google مدام از آنها نقل قول می‌کند، بی‌معنی می‌شود.

کاربر چیست؟

وقتی رقم 10 میلیون در ژوئیه گذشته از Google منتشر شد، مطمئن شد، اما بررسی دقیق زیادی در مورد اینکه دقیقاً “کاربر” به چه معناست، انجام نشد.

وقتی رقم 40 میلیون منتشر شد، بیشتر به فکر فرو رفتیم. در مورد اینکه دقیقاً چگونه یک نفر به عنوان کاربر +Google محاسبه شده است. همانطور که مشخص شد، هرکسی که یک حساب Google+ ایجاد کرده بود، شمارش می‌شد که آیا به طور فعال از آن حساب استفاده می‌کرده است یا خیر. همانطور که نوشتم سپس:

در مورد رقم 40 میلیونی که گوگل امروز منتشر کرد، چطور؟ این شرکت به من می گوید که اینها به سادگی تعداد افرادی هستند که برای Google Plus ثبت نام کرده اند. این یک چهره کاربر فعال نیست.

به‌طور دقیق‌تر، رقم ثبت نام نامیده می‌شود. برخی از آنها فعال خواهند بود. در واقع، میلیون‌ها نفر در یک ماه گذشته ثبت‌نام کرده‌اند، زمانی که Google+‎ برای همه باز شد. صرف ثبت نام باعث می شود که حداقل برای مدتی طولانی تر فعال شوند. اما نه همه آنها.

رقم کاربر فعال گوگل پلاس چقدر است؟ این چیزی نیست که Google در حال حاضر ارائه می‌کند.

کاربر فعال چیست؟

اوه، شما کاربران فعال می خواهید؟ خوب، به نظر می رسید گوگل می گوید. وقتی رقم بعدی در ژانویه منتشر شد، حدود Google+‎ دارای 90 میلیون کاربر ، ما متوجه شدیم که 60 درصد نرخ “درگیری” در بین این افراد وجود دارد.

اما صبر کنید، همانطور که مشخص شد، اینطور نیست که آن افراد در خود Google+ درگیر هستند. در عوض، آن‌ها افرادی هستند که دارای حساب‌های +Google هستند و در داخل Google نیز کاری انجام می‌دهند. از نظرات مکتوب صفحه در تماس سرمایه‌گذار در آن زمان:

من برای اولین بار داده های شگفت انگیزی دارم که می توانم در آنجا به اشتراک بگذارم: +کاربران با محصولات ما بسیار درگیر هستند — بیش از 60٪ از آنها روزانه و بیش از 80٪ به صورت هفتگی درگیر هستند.

بیش از شش ماه از محصول خود می گذرد و گوگل هنوز از یک سوال نسبتاً ساده طفره می رود. چند نفر واقعاً از خود شبکه اجتماعی +Google استفاده می کنند. می دانید، مانند افرادی که از فیس بوک استفاده می کنند، برای خواندن پست ها، دیدن عکس ها، نظر دادن در مورد چیزها یا اشتراک گذاری وارد سیستم می شوند؟ اگر Google واقعاً بخواهد پاسخ دادن به این سؤال چقدر سخت است؟

شهر ارواح مجازی

Google نمی خواست، تا زمانی که یک وال استریت ژورنال Google+ را یک “شهر مجازی” نامید در مقایسه با فیس بوک:

وال استریت ژورنال شما را شهر ارواح می خواند؟ که نیاز به اقدام دارد. اندکی بعد، Google مقدار جدید را منتشر کرد ارقام به نیویورک تایمز به امید کنترل آسیب:

به گفته آقای گوندوترا، حدود 50 میلیون نفر که یک حساب Google Plus ایجاد کرده‌اند، بطور فعال روزانه از محصولات بهبود یافته با Google Plus این شرکت استفاده می‌کنند. او گفت که در یک دوره 30 روزه، این تعداد 100 میلیون کاربر فعال است.

عالی. 100 میلیون کاربر فعال گوگل پلاس. این کاملاً واضح است. اگر کریستال مات است، به این دلیل است که مقاله NYT ادامه داد:

اگرچه این اعداد قابل توجه به نظر می رسند، اما نکته مهم این است که ویژگی های بهبود یافته با Google Plus شامل YouTube، Android Marketplace و Google.com، موتور جستجوی پرچمدار این شرکت است. با این حال، گوگل ادعا می کند که این اعداد نشان می دهد که بیش از 100 میلیون نفر برای یک حساب Google Plus ثبت نام کرده اند و اکنون به طور فعال با محصولات مرتبط با Google Plus در سراسر شرکت درگیر هستند.

محصول پیشرفته +Google چیست؟

بله، همه می‌دانند که YouTube یک محصول «مربوط به Google Plus» است. از نظر فنی، باید بنویسم که به عنوان یک «محصول مرتبط با Google+»، علامت‌های نابسامانی ناشی از نام لنگ گوگل برای شبکه اجتماعی خود است. لطفاً یکی از جاستین تیمبرلیک، یاشان، شان پارکر را بخواهد تا با پیج ملاقاتی داشته باشد و بگوید “+ را رها کنید.”

با عرض پوزش، من پرت شدم. YouTube – که سال‌ها قبل از +Google وجود داشت – اکنون فقط یک محصول مرتبط با +Google است، حدس می‌زنم. گمان می‌کنم جستجوی Google محصولی مرتبط با Google+‎ باشد. هک، اساساً من حدس می‌زنم که خود گوگل اکنون فقط Google+ است. کاری در آنجا انجام دهید، و شاید این مهم باشد؟

گای کاوازاکی را بیاورید!

در کنفرانس SXSW ماه گذشته، کاوازاکی (بالا در کلاه) با پشتکار سعی کرد از ویک گاندوترا (در سمت راست)، معاون ارشد Google که بر امور اجتماعی نظارت دارد، بخواهد به این سؤال پاسخ دهد. آیا این افراد واقعاً از +Google استفاده می کردند؟ از وبلاگی زنده من:

مرد خوشحال نیست، می‌خواهد بداند چند نفر فقط در +Google کارهایی را انجام می‌دهند. ویک می‌گوید که این روش اشتباهی برای اندازه‌گیری است، که چنین اندازه‌گیری به این معنی است که چیزهایی که در رقبای ناشناس [سرفه فیس‌بوک] اتفاق می‌افتد، حتی ممکن است برای آنها به درستی محاسبه نشود، اگر شما اینطور فکر کنید.

بله، پاسخی نیست.

لایه اجتماعی +Google را بشمارید؟

اکنون این رقم 170 میلیون “ارتقای” به +Google را داریم که Google پست کرده است. دیروز. معنی آن چیست؟ Rafe Needleman در CNET با پشتکار تلاش برای وضوح:

این واقعاً به چه معناست؟ آیا 170 میلیون نفر از شبکه اجتماعی به روشی که از فیس بوک استفاده می کنند استفاده می کنند؟ امروز صبح در یک مصاحبه ویژه میزگرد خبرنگاران با گاندوترا و همچنین معاون محصول Google+ Bradley Horowitz صحبت کردم.

وقتی از گوندوترا پرسیدم چند نفر از Google+‎ استفاده می‌کنند، او ماهرانه به من گفت که اشتباه به آن نگاه می‌کنم. او گفت: «شما باید بفهمید که +Google چیست. “این واقعاً یکپارچه سازی تمام خدمات Google با یک لایه اجتماعی مشترک است.”

نه، ما اشتباه به آن نگاه نمی کنیم. گوگل فقط به دلایل خود از پاسخ دادن به این سوال امتناع می ورزد – احتمالاً به این دلیل است که +Google به عنوان یک شبکه اجتماعی مستقل از فیس بوک یا توییتر فعالیت بسیار کمتری دارد. شاید حتی کمتر از Pinterest، برای آن موضوع.

خیر، بیایید شبکه واقعی را حساب کنیم

وقتی فیس‌بوک می‌گوید بیش از 800 میلیون کاربر فعال دارد، به نظر می‌رسد واقعاً منظور افرادی است که به فیس‌بوک وارد شده‌اند و در یک ماه معین از این سرویس استفاده کرده‌اند. به نظر می رسد آنها وارد سیستم شده اند و به نحوی فعالانه از حساب های خود استفاده می کنند.

وقتی Google در مورد استفاده از Google+‎ صحبت می‌کند، گفتن اینکه فردی وارد سیستم شده است و سپس از یکی از بی‌شمار دارایی‌های Google بازدید کرده است، جایی که برخی از نمادهای Google+‎ مانند شیوع سرخک در آن پخش شده‌اند، این موضوع را برای من قطع نمی‌کند. این از +Google استفاده نمی کند. این نیست. متأسفم، اینطور نیست.

استفاده از +Google در تعریف من – و فکر می‌کنم برای بسیاری از افرادی که به آنها اهمیت می‌دهند – به این معنی است که با هدف خاصی از خواندن محتوا در plus.google وارد سیستم شده‌اند. .com — شبکه اجتماعی Google+‎ واقعی، که واقعاً شبکه‌ای مستقل از «لایه» است که در جاهای دیگر نیرو می‌دهد. همچنین می‌تواند شامل افرادی باشد که از گزینه +Google خارج از plus.google.com برای اشتراک‌گذاری محتوا یا 1+ کردن آن استفاده کرده‌اند (اوه، چقدر از نوشتن 1+ و 1+ کردن چیزها، کابوس‌های علامت‌گذاری بیشتر متنفرم).

شاید شامل هرکسی باشد که هنگام گشت و گذار در وب، مواردی مانند نشان‌ها یا دکمه‌های Google +1 را ببیند که برای آنها شخصی‌سازی شده است، اگر به Google وارد شده باشند، مانند مواردی که ما در اینجا داریم.

این مشکل است. آیا فیس بوک هم همینطور حساب می شود؟ با فیس بوک، اگر آن چیزها شخصی سازی شده است، به این دلیل است که شخصی عمداً به فیس بوک وارد شده است تا در مقطعی اخیر از شبکه اجتماعی استفاده کند. با Google+‎، این دکمه‌ها ممکن است روشن شوند زیرا آنها صرفاً برای بررسی Gmail وارد سیستم شده‌اند – و اگر حساب Google+‎ هم داشته باشند – این دکمه‌های اجتماعی را فعال می‌کند، حتی اگر آنها هرگز به Google+‎ نرفتند.

پست‌اسکریپت – فیس‌بوک پس از انتشار داستان من این را به من اطلاع داد:

همانطور که نشان دادید، عدد 845 میلیون یک شماره کاربر فعال ماهانه است. کاربر فعال کسی است که از Facebook.com بازدید کرده و وارد سیستم شده است (یا وارد سیستم شده است) یا با یکی از ویژگی های فیس بوک اقدامی انجام داده است (مثلاً روی «لایک» کلیک کرده و غیره…). اگر کاربر هیچ یک از این کارها را به مدت 30 روز انجام ندهد، کاربر فعال محسوب نمی‌شود. اگر فقط پلاگین‌های اجتماعی را در سراسر وب می‌بینند – حتی اگر آن افزونه‌های اجتماعی شامل زمینه اجتماعی مانند عکس‌های دوستان، لایک‌های دوستان، توصیه‌های دوستان باشد – اما روی چیزی کلیک نمی‌کنند، کاربر فعالی نیستند.

مشکل است، اما با این حال، همه ما می دانیم که Google دارای اعداد فعالیت قابل قبولی است که می توان آنها را به اشتراک گذاشت. هنگامی که آنها به اشتراک گذاشته نمی شوند، به نظر می رسد که گوگل در تلاش است پنهان کند که واقعاً هیچ فعالیت اجتماعی وجود ندارد. به نوبه خود، از کل «شهر ارواح» چیزی که Google در تلاش است تا آن را از بین ببرد، پشتیبانی می‌کند.

Google+‎ فروشگاه اپل برای طرفداران Google است

موضوع اینجاست. من معتقد نیستم که +Google یک شهر ارواح است. فکر می کنم – می دانم – فعالیتی در آنجا وجود دارد. من فکر می کنم +Google نیز موفقیت بزرگی برای گوگل است. من حتی با این ایده موافقم که +Google یک “لایه اجتماعی” است. من به‌تازگی از اعداد و ارقام Google+‎ طفره رفتن و دور زدن روابط عمومی را پر کرده‌ام. من فکر می‌کنم اگر گوگل در مورد مسائل صریح باشد بهتر عمل می‌کرد.

من مدتی است که می‌خواهم قطعه «Google+ Is Like The Apple Store For Google» خود را بنویسم. شاید الان هیچوقت بهش نرسم اما می‌دانید زمانی که به یک فروشگاه اپل می‌روید، مملو از افراد متعصب گاهی ترسناک اپل است که به نظر می‌رسد به مکانی مقدس رسیده‌اند؟ این Google+ برای Google است.

اگر Google+‎ چیز دیگری نیست، مکانی است که طرفداران Google می‌توانند آن را خانه بدانند. این مکانی است که Google هرگز قبلاً آن را نداشته است، مکانی برای میلیون‌ها پسر و دختر طرفدار (و اجازه دهید با آن روبرو شویم، میلیون‌ها طرفدار وجود دارد) تا از همه چیز Google خوشحال شوند.

این را در زمان حضورم در Google به‌طور مستقیم تجربه کرده‌ام. من آموخته ام که اگر چیزی منفی در مورد Google به اشتراک بگذارم، می توانم انتظار داشته باشم نظراتی دریافت کنم، گاهی اوقات نظرات زیادی که می پرسند چرا از Google متنفرم یا علیه Google تعصب دارم.

این یک تجربه کاملاً جدید برای من بود. معمولاً باید توضیح دهم که چرا به نفع گوگل تعصب ندارم. اما معتقدان واقعی گوگل اکنون محل تجمعی دارند که در آن انتقاد منصفانه می تواند به یک طنز ضد گوگل تبدیل شود.

آن قطعه WSJ “شهر ارواح” را که به آن اشاره کردم به خاطر دارید؟ این را امیر عفراتی نوشته است که مرد بسیار خوبی است. او همچنین یک صفحه Google+‎ دارد. تماشای طرفداران Google آنجا:

نزدیک به 400 نظر، همیشه و همه به منظور تمسخر او برای مقاله قبلی که نشان می‌داد +Google یک شهر ارواح است. بله، امتیاز دریافت شد. باید بگوییم، همچنین Google+ را خوب جلوه نمی دهد. اما باز هم، نظرات مربوط به هر پست فعال فیس بوک را بررسی کنید، و این بازتاب بسیار غم انگیزی در مورد انسانیت است، به خصوص پست های سیاسی.

روشی عالی برای تعامل با کارمندان Google

هنوز، طرفداران جایی برای جمع شدن دارند. و مثبت‌تر از آن، جایی است که افرادی که می‌خواهند محصولات Google بهبود یابند، می‌توانند پست بگذارند و بدانند توسط Google‌هایی که واقعاً روی آن محصولات کار می‌کنند دیده می‌شوند. این فوق العاده است. بدون طعنه – این چیز فوق العاده ای است.

اما این واقعاً فقط مربوط به حضور طرفداران Google نیست. همه نوع آدمی آنجا هستند که خانه پیدا کرده اند. خیر، فیسبوک به طور جدی توسط Google+‎ تهدید نمی‌شود، بیشتر از آن‌که Google به‌طور جدی توسط موتور جستجوی بینگ تهدید می‌شود. اما برخی از مردم به دنبال جایگزینی برای فیس بوک هستند و گوگل جایگزین موفقی را راه اندازی کرده است. سوالی نیست، من می گویم.

جایگزین موفق فیس بوک

بالاخره، رقیب جدی فیس بوک چیست؟ جایی است که می‌توانید بروید و همه چیزهایی را که فیس‌بوک ارائه می‌دهد در یک مکان انجام دهید – اتصال، اشتراک‌گذاری عکس‌ها، ویدیوها، ساختن گروه‌ها، خواندن آنچه به اشتراک گذاشته شده است؟

تویتر؟ همانطور که جان باتل در سال 2009 بسیار شیوا بیان کرد، تویتر یک مداد است. بله، این مدادی است که با رنگ های بیشتری رشد کرده است. اما هنوز عمدتاً در مورد اشتراک‌گذاری سریع چیزها در لحظه است. این یک شبکه اجتماعی چند وجهی مانند فیس بوک نیست (که، اضافه می کنم، خوشحالم. من توییتر را به عنوان یک مداد دوست دارم).

تا قبل از +Google، فیسبوک رقیب واقعی نداشت. حتی اگر +Google یک ثانیه بسیار دور باشد، خیلی جلوتر از گفتن مایکروسافت است – که حتی در رقابت نیست (مگر اینکه Xbox را حساب کنید، که گاهی اوقات باید شمارش شود – اما این یک شبکه اجتماعی از نوع دیگری است).

از هیچ جا به مقام دوم بودن، به خصوص زمانی که بسیاری از صاحبنظران فکر می‌کردند گوگل «اجتماعی نشد» یک دستاورد قابل توجه است. افراد حاضر در +Google باید نسبت به آنچه ساخته‌اند، به مرکز اجتماعی جدیدی که ایجاد کرده‌اند و مردم فعالانه از آن استفاده می‌کنند، احساس غرور کنند. فراتر از آن، اگر فیس‌بوک واقعاً ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش داشته باشد، به نظر می‌رسد که گوگل ارزش زیادی برای جایگزینی ایجاد کرده است، اگر هنوز از نظر استفاده بسیار عقب است.

فعالیت وجود دارد

از آنجایی که هیچ اتفاقی در +Google رخ نمی‌دهد، من همیشه از ضربه زدن به قسمت «چه خبر» لذت می‌بردم، که دیروز تغییر نام داد به “کاوش.” چیزهای جالب، سرگرم کننده، جذاب یا مهمی در آنجا وجود دارد که صدها بار و اغلب با صدها نظر به اشتراک گذاشته می شوند.

یک ماشین حساب مانند یک کنترلر Xbox! به اشتراک گذاشته شده نزدیک به 1000 بار، با بیش از 2000 1+ و نزدیک به 500 نظر:

تمرکز فیسبوک بر کشف، نه جستجو

البته فیس بوک به راحتی می تواند این نوع چهره ها را تحت الشعاع قرار دهد. در واقع، فیس‌بوک به «کاوش» نیازی ندارد زیرا در فیس‌بوک اتفاقات زیادی می‌افتد که می‌داند چالش بسیار بزرگ‌تر کمک به مردم برای کشف آنچه در فید خبری خود از افراد در شبکه‌هایشان دریافت می‌کنند، است.

اخیراً از من سؤال شده است که آیا فکر می کنم فیس بوک موتور جستجوی خود را ایجاد می کند یا خیر، زیرا شایعاتی که هرگز نمی میرند شروع شد دوباره . من این کار را نمی‌کنم، نه در سطح وب.

از جمله دلایل دیگر، من فکر می‌کنم فیس‌بوک این کار را نمی‌کند زیرا می‌داند که انجام درست اجتماعی، زمانی که در مقیاسی هستید که فیس‌بوک کنترل می‌کند، تضمین می‌کند که مردم به جای جستجوی آن، آنچه را برایشان جالب است، کشف می‌کنند.

اجتماعی = کشف، بوسیدن پسر عموی جستجو، اما نه یکسان. و اجتماعی چیزی است که فیس بوک روی آن متمرکز شده است. این برای جویدن زیاد است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، بارها و بارها گفته است، مانند چارلی رز سال گذشته، در مورد اینکه می خواهید “یک کار را به طرز فوق العاده ای خوب انجام دهید.” این به معنای ادامه به کمال اجتماعی است.

به یاد دارید چه زمانی گوگل جستجو کرد؟

از قضا، انجام یک کار به خوبی در گذشته فلسفه گوگل بود. از نظر فنی، هنوز چنین است:

بهتر است یک کار را واقعاً خوب انجام دهید.

ما جستجو می کنیم. با توجه به یکی از بزرگترین گروه‌های تحقیقاتی جهان که به طور انحصاری بر حل مشکلات جستجو متمرکز شده است، می‌دانیم چه کاری را به خوبی انجام می‌دهیم و چگونه می‌توانیم آن را بهتر انجام دهیم. از طریق تکرار مداوم در مورد مشکلات دشوار، ما توانسته‌ایم مسائل پیچیده را حل کنیم و بهبودهای مستمری را برای سرویسی ارائه کنیم که یافتن اطلاعات را برای میلیون‌ها نفر به یک تجربه سریع و یکپارچه تبدیل می‌کند. تعهد ما به بهبود جستجو به ما کمک می کند تا آنچه را که آموخته ایم در محصولات جدید مانند Gmail و Google Maps اعمال کنیم. امید ما این است که قدرت جستجو را به مناطقی که قبلاً کاوش نشده بودند بیاوریم و به مردم کمک کنیم به اطلاعات روزافزون زندگی خود دسترسی پیدا کنند و از آنها استفاده کنند.

بله، گوگل یک کار را خیلی خوب انجام می دهد. جستجو کردن. سپس AdSense را انجام داد. و بلاگر. و جیمیل. و فروش کتاب، موسیقی و ویدیو از طریق Google Play، که بسیار مرتبط با جستجو است. و Google+. فقط همه آن یک چیز واقعا خوب است. یکی در Google باید یا آن صفحه فلسفه را بکشد یا آن را به روز کند، زیرا اکنون خجالت آور است.

اما این من را برمی‌گرداند (همه شما هنوز با من هستید؟)، به آن توییتر چیزی است که به آن اشاره کردم. ببینید، جان داشت از چیزی که لوئیس مونیر، یکی از بنیانگذاران AltaVista، در مورد جستجو گفت:

هرگز آن نقل قول از موسس آلتاویستا، لوئیس مونیر، را فراموش نمی کنم. از واگذاری آفرینش خود به پورتال دیگری ابراز تاسف کرد. او به این ایده اختصاص داشت که AltaVista یک کار را انجام می دهد – جستجو – و آن را به خوبی انجام می دهد. اما AltaVista در عوض به تصویری نامفهوم از Yahoo، AOL، Lycos، Excite و همه پورتال های دیگر اواخر دهه 90 تبدیل شد.

و به همراه Google آمد، که تا سال 2000 به عنوان بهترین جستجوگر در وب شهرت پیدا کرد.

آیا گوگل “مداد” را که جستجو است می شکند؟

نکته شگفت‌انگیز اکنون تماشای Google+ification جستجوی Google و شنیدن افرادی است که می‌شناسم آرزوی Google را دارند که قبلا داشتند. من حتی امروز در توییتر با خودم شوخی کردم:

گاهی اوقات دلم برای زمانی که گوگل یک موتور جستجو بود، تنگ می شود.

که بیش از 50 ریتوییت ایجاد کرد، آنقدر زیاد که توییتر بیشتر از 50 را گزارش نمی‌کند (تویتر، چه خبر است؟). به صدا در آمد. آیا می‌توانم Google قدیمی خود را بازگردانم؟

چگونه گوگل در تلاش خود برای تعقیب فیس بوک می تواند موتور جستجوی خود را به طور بالقوه خراب کند، همانطور که یاهو، آلتاویستا و دیگران موتورهای جستجوی خود را در تعقیب طلای پورتال خراب کردند. موفقیت گوگل از زمانی است که دیگران جستجو را فراموش کردند، مداد، موتور جستجوی تیز و متمرکزی بود. آیا واقعاً ممکن است همان اشتباهی را انجام دهد که رقبای خود مرتکب شدند؟

شاید. اما من فکر می‌کنم که اکثر افراد خارج از کلاس‌های فناوری پچ پچ، احتمالاً هنوز از جستجوی Google راضی هستند، شاید تغییراتی را در اینجا یا آنجا مشاهده کنند، اما شاید نه به شدت آن‌هایی که با همه Google+ification که در حال انجام است، هماهنگ هستند.

Google+‎ به جستجو کمک می‌کند، اما تعادل، لطفاً

من همچنین فکر می‌کنم دلایل بسیار خوبی وجود دارد که چرا Google برای بهبود جستجو به +Google نیاز دارد. به راحتی می توان فراموش کرد که +Google در ابتدا فقط Google +1 بود و به عنوان یک جستجوی محصول. این محصول می‌تواند به Google اجازه دهد مستقیماً سیگنال‌های مهمی را که برای کمک به بهبود کیفیت جستجو به آن نیاز دارد جمع‌آوری کند، زیرا به سادگی نمی‌تواند به پیوندهایی که دارد تکیه کند. مقالات زیر، اگر واقعاً برایتان مهم است، در این مورد بیشتر توضیح دهید:

بله، Google+ بخشی از جستجو است، بخشی از آن مداد. اما باید یک قسمت متعادل باشد، نه بخشی که احساس کنم مداد در دست گرفتن آن ناراحت است. من فکر می‌کنم Google راهی برای درست کردن این تعادل دارد.

Google+ یک لایه است

بله، Google+‎ در واقع لایه‌ای است که در تمام ویژگی‌های Google وجود دارد. زمانی که Google Google+‎ را راه‌اندازی کرد، این چرخش روابط عمومی مفید بود، طوری رفتار کند که انگار یک رقیب فیسبوک “من هم” راه اندازی نکرده است. همچنان چرخشی است که شما می شنوید، و من با شنیدن آن همچنان عصبانی می شوم.

اما همه چیز چرخشی نیست. Google+ کمک می‌کند تا ویژگی‌های Google را دقیقاً به روشی که زاکربرگ سال گذشته گفت فیس‌بوک متحد کند. هر شرکتی باید به فکر راهی برای اجتماعی کردن محصولات خود باشد. مطمئنا، زاکربرگ دوست دارد که از طریق فیس بوک اجتماعی شود. اما او به اجتماعی به عنوان کاری که هر شرکتی باید انجام دهد اعتقاد دارد. گوگل یک شرکت است Google محصولات خود را اجتماعی می کند، فقط با یک لایه Google به جای یک لایه فیس بوک.

اما Google+ را به عنوان یک شبکه اجتماعی انکار نکنید

جایی که Google اشتباه می کند، برای بازگرداندن همه اینها به جایی که من شروع کردم، خود انکار خود شبکه اجتماعی +Google مستقل است که خارج از لایه وجود دارد. این یک مکان منحصر به فرد و مستقل است که میلیون ها نفر با خوشحالی آن را خانه می نامند. آنها هر روز عمداً به آن روی می آورند، نه فقط به این دلیل که جیمیل خود را چک می کنند یا یک ویدیوی YouTube را تماشا می کنند یا در گوگل جستجو می کنند. آنها از Google+ خود شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

این افراد شایسته شمارش، دانستن جمعیتشان، نه «لایه‌بندی» بودن هستند، زیرا به نظر می‌رسد گوگل شرمنده است که اعداد به اندازه فیس‌بوک نیست. Google باید به این افراد و آنچه که انجام داده افتخار کند و ارائه ارقام واقعی نشان دهنده این غرور است.

در نهایت، به هر حال، بازی اعداد واقعاً اهمیتی ندارد. زاکربرگ از قبل می دانست که سرانجام گوگل راهی برای شمارش صدها میلیون نفر برای به چالش کشیدن ظاهرا فیس بوک پیدا خواهد کرد. به همین دلیل است که بلافاصله پس از راه‌اندازی Google+‎، او درباره با استناد به ارقام «کاربر فعال» صحبت کرد. به عنوان نزدیک به پایان مفید بودن، با تمرکز واقعی بر میزان اشتراک گذاری اتفاق می افتد.

فیس‌بوک همچنان در صفحه آمار خود از کاربران فعال خود، 845 میلیون نفر تا دسامبر 2011 نام می‌برد. . شاید در نهایت، کاربران فعال به روشی که موتورهای جستجو برای استناد به صفحات وب ایندکس شده استفاده می‌کردند، بروند، رقمی که بیشتر از سودمندی آن به عنوان یک معیار مفید است. اما اگر در حال حاضر همچنان از کاربران فعال استفاده می‌کنیم، مطمئناً مایلم که Google در کنار سایر معیارها رقم بهتری ارائه دهد.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *