اعلانیه
اعلانیه

اپل رکورد 57.6 میلیارد دلار چرخش و فروش 51 میلیون آیفون را به ثبت رساند

Apple logoاپل درآمد و درآمدی را اعلام کرد که برآوردهای اجماع درآمد را شکست داد، اگرچه برخی آن را یک سه ماهه “مخلوط” می دانند. درآمد 57.6 میلیارد دلار بود – یک رکورد جدید. این نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است.

آی‌پد با 26 میلیون واحد در مقابل تخمین تحلیلگران تقریباً 24 یا 25 میلیون، بهتر از حد انتظار فروخت. با این حال، آیفون پیش‌بینی‌های تهاجمی بین 55 تا 57 میلیون دستگاه را از دست داد و در عوض 51 میلیون فروخت – هنوز یک رکورد است.

در زیر ارقام سطح بالای فروش دستگاه و سایر اعداد آمده است:

  • 57.6 میلیارد دلار درآمد (در مقایسه با 54.5 میلیارد دلار سال قبل)
  • 13.01 میلیارد دلار سود (در مقایسه با 13.08 میلیارد دلار سال قبل، اما EPS بالا بود)
  • 51 میلیون آیفون (در مقایسه با 47.8 میلیون یک سال پیش)
  • 26 میلیون iPad (در مقایسه با 22.9 میلیون سال گذشته)
  • 4.8 میلیون مک فروخته شد (در مقایسه با 4.1 میلیون سال گذشته)
  • فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل: ۷ میلیارد دلار درآمد
  • درآمد خالص iTunes: 2.4 میلیارد دلار
  • 22.7 میلیارد دلار جریان نقدی در سه ماهه. 159 میلیارد دلار نقد و سرمایه گذاری کوتاه مدت
  • فروش آی پاد نسبت به سال قبل 52 درصد کاهش یافت
  • بین المللی 63 درصد از درآمد اپل را به خود اختصاص داده است

برخی پیش‌بینی‌های تحلیلگران بسیار تهاجمی وجود داشت — همانطور که همیشه در اپل وجود دارد. و نتایج این سه ماهه برای برخی که به ویژه برای فروش آیفون امیدوار هستند ناامید کننده تلقی خواهد شد.

اپل اکنون کمی در تجارت بعد از ساعت کاری. سرمایه گذاران به وضوح از کمبود آیفون و راهنمایی های ضعیف تر در ماه مارس وحشت دارند.

اکنون گزیده‌هایی از تماس کسب درآمد…

Screen Shot 2014-01-27 at 2.45.28 PM

پیتر اوپنهایمر، مدیر مالی اپل: 

  • این سه ماهه منعکس کننده بالاترین درآمد و سود عملیاتی فصلی در تاریخ شرکت بود. علیرغم محدودیت های عرضه، اپل رکورد فروش را با فروش آیفون و آیپد ثبت کرد.
  • اپنهایمر می گوید که رشد آیفون در ژاپن، چین و دیگر بازارهای نوظهور قوی بوده است. او به داده های Kantar اشاره کرد که بیش از 90 درصد وفاداری به آیفون را نشان می دهد، «به طور قابل توجهی بالاتر از سایر گوشی های هوشمند» (بخوانید: Android)
  • فروش مک ۱۹ درصد رشد کرد و آن را به یکی از بهترین فصل‌های فروش مک تبدیل کرد. فروش عمدتاً توسط iMac و MacBook Air انجام شد.
  • 80 درصد دستگاه‌هایی که اکنون iOS 7 دارند.
  • اپنهایمر اکنون در مورد 30 سالگرد مک صحبت می کند: “تصور کنید در 30 سال آینده چه کارهایی می توانیم انجام دهیم.”
  • اپنهایمر در مورد سطوح بالای نفوذ iPhone و iPad در بازار سازمانی صحبت کرد.
  • به طیف وسیعی از داده‌های شخص ثالث در مورد اینکه چگونه iOS در حال شکست دادن Android است (تجارت الکترونیک، ترافیک وب) استناد کرد. جالب است که او چقدر در مورد اندروید به صراحت صحبت می کند. داده‌های زیادی که انگار برای اطمینان دادن به سرمایه‌گذاران است که اپل هنوز هم پلتفرم انتخابی است.
  • دستورالعمل‌های مارس ضعیف‌تر هستند — اوپنهایمر می‌گوید که اپل تولید و موجودی را افزایش داده تا بتواند تقاضای پایان سال را برآورده کند. به طور ضمنی تقاضای باقیمانده کمتری نسبت به سال گذشته برای انتقال فروش به سه ماهه دوم وجود دارد.
  • China Mobile قصد ندارد “وزش بادهای مخالف” را برای سه ماهه آینده جبران کند

تیم کوک، مدیر عامل اپل: 

  • راه اندازی China Mobile “یک شروع باورنکردنی” برای iPhone. معامله موبایل China Mobile “لحظه ای برای اپل” بود. دو شرکت “کارهای بزرگی با هم انجام خواهند داد”
  • کوک در پاسخ به سوالی درباره پرداخت‌های موبایلی گفت: «مردم عاشق خرید محتوا هستند. . . با استفاده از TouchID . . واضح است که فرصت های زیادی در آنجا وجود دارد.» ما شیفته پرداخت های موبایلی هستیم. این یک “فرصت بزرگ در پلت فرم است.”
  • کوک با توجه به رشد فروش آیفون، گفت که 5c تلاشی برای رشد در بازارهای نوظهور است. او به نرخ های رشد بالا در بازارهای نوظهور منتخب اشاره می کند. به این معنی است که آنها از کمبود تقاضای 5c شگفت زده شدند
  • تجارت ما در آمریکای شمالی سال به سال تا حدودی منقبض شد. این تا حدی به این دلیل به نظر می رسد که اپل در مورد تقاضای iPhone 5c محاسباتی اشتباه کرده است.
  • سوال پشت سوال از تیم کوک در مورد برنامه های اپل برای تقویت رشد آیفون و گسترش بازار خود می پرسد. تحلیلگران مالی حاضر در تماس از پاسخ های کوک راضی نیستند.
  • در پاسخ به سوالی درباره “نوآوری” در شرکت، کوک هیچ چیز خاصی به جز “این هرگز قوی تر نبوده است” و اینکه مشتریان اپل “محصولات جدید ما را دوست خواهند داشت” گفت.

خلاصه: 

کوک بسیار مثبت بود، اما تا حد زیادی با کلیاتی صحبت کرد که برای بسیاری از تحلیلگران مالی ناامید کننده بود. سوال پشت سوال در مورد اینکه اپل قرار است چه کاری برای رشد فروش آیفون در بازارهای بالغ و در حال ظهور انجام دهد پرسیده شد. کوک در مورد تقاضا و رشد آیفون خوشحال بود اما به سؤالات خاصی در مورد قیمت های تهاجمی تر یا گزینه های دیگر پاسخ نداد.

سوالات موازی در مورد «نوآوری» و دسته بندی محصولات جدید وجود داشت. به اکثر آنها پاسخ داده نشد، مگر با بی ادبانه ترین روش. تحلیلگران به دنبال اطمینان از کوک بودند که او نگران است و متعهد به انجام کاری برای افزایش فروش آیفون و رشد شرکت است. در حالی که او به چشم انداز اپل ابراز اطمینان کرد، اما جزئیاتی را که می خواستند به آنها ارائه نکرد.

من گمان می کنم که فروش اپل بر همین اساس ادامه خواهد داشت.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *