اعلانیه
اعلانیه

apple-finance-earnings-ss-1920

درآمد سه ماهه اول مالی اپل درآمد است الف>. و علیرغم ادعای اپل مبنی بر اینکه این “بزرگترین سه ماهه تاریخ” است، اعداد عظیم درآمد نشان دهنده یک اشتباه جزئی است. در حال حاضر، سهام اپل اندکی کاهش یافته است.

این شرکت 75.9 میلیارد دلار درآمد در مقابل برآورد 76.6 میلیارد دلار گزارش کرد. اپل همچنین تخمین‌های فروش آیفون را نادیده گرفت و 74.8 میلیون دستگاه در مقابل انتظارات 75 میلیونی را گزارش کرد.

درآمد هر سهم 3.28 دلار از انتظارات فراتر رفت و حاشیه ناخالص 40.1 درصدی نیز داشت. فروش بین المللی 66 درصد از کل درآمد بود. این شرکت اعلام کرد که سود خالص 18.4 میلیارد دلاری داشته است. به این ترتیب، قاره آمریکا، چین بزرگ و اروپا برترین بازارهای این شرکت بودند.

در اینجا شماره خط تولید آمده است:

  • iPhone: 74.8 میلیون دستگاه، 51.6 میلیارد دلار درآمد (در مقایسه با انتظارات).
  • iPad: 16.1 میلیون دستگاه، 7.1 میلیارد دلار درآمد (در مقایسه با انتظارات).
  • Mac: 5.3 میلیون واحد، 6.7 میلیارد دلار درآمد (در مقایسه با انتظارات).
  • خدمات (از جمله Apple Pay، Apple Care): 6 میلیارد دلار درآمد.
  • سایر موارد (از جمله Apple TV، Apple Watch، محصولات Beats): 4.3 میلیارد دلار درآمد.

Apple F Q1 2016

اپل در حال ارائه راهنمایی های مالی برای سه ماهه دوم بین 50 تا 53 میلیارد دلار است. این برای برخی سرمایه گذاران نگران کننده است (یا نگران کننده خواهد بود). تحلیلگران تقریباً 55 میلیون دلار انتظار داشتند.

برخی سرمایه گذاران کاهش فروش واحد آیفون را نسبت به سال قبل پیش بینی می کردند که این اتفاق نیفتاد. این شرکت بیش از 200 میلیارد دلار پول نقد در دست دارد. بیش از 90 درصد آن خارج از ایالات متحده است.

یادداشت‌های مربوط به تماس درآمد:

تیم کوک مدیر عامل:

اپل تقریباً 50 درصد آیفون‌های بیشتری را در سه ماهه دسامبر در مقایسه با دو سال پیش فروخت. این اتفاق در پس زمینه تلاطم ارز و افت اقتصادی در بازارهایی مانند برزیل، ونزوئلا، روسیه و سایر اقتصادهای مبتنی بر نفت رخ داد. کوک همچنین درباره چگونگی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای نزولی به اپل صحبت کرد.

دو سوم درآمد اپل اکنون در خارج از ایالات متحده ایجاد می شود، بنابراین نوسانات ارز تاثیر زیادی بر درآمد اپل دارد.

ما شاهد “تحرک باورنکردنی” برای آیفون در چین بزرگ بودیم. این اتفاق در حالی رخ داد که سایر شرکت ها شاهد کاهش بودند. کوک می گوید اکنون نرمی را در چین بزرگ می بیند.

در سه ماهه اول مالی شاهد تعداد بیشتری از سوییچرهای اندرویدی نسبت به همیشه بودیم. طبق تحقیقات شخص ثالث، نرخ وفاداری آیفون اپل 2 برابر است.

سایر حقایق:

  • بیش از 3600 برنامه Apple TV.
  • در مورد Apple Pay، کوک گفت که این شرکت در نیمه دوم سال گذشته شاهد رشد سریعی بوده است.
  • 10 میلیون مشترک Apple Music.
  • یک میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان.

لوکا ماستری مدیر مالی:

Maestri افزایش رشد درآمد در خدمات را مورد بحث قرار داد (5.5 میلیارد دلار [بدون کسب مجوز/ درآمد ثبت اختراع از سامسونگ]) و گفت که به اندازه سایر خطوط تجاری برای شرکت سودآور است.

او می‌گوید که خریداران شرکت‌ها تمایل بیشتری به خرید آیفون دارند تا اندروید.

نتایج مک: فروش نسبت به سال چهار درصد کاهش یافته است. با این حال، کل بازار 11 درصد کاهش یافت. در چین 27 درصد رشد داشت.

نتایج iPad: iPad 85 درصد از سهم بازار تبلت های ایالات متحده با قیمت بیش از 200 دلار را در اختیار دارد. بر اساس داده‌های نظرسنجی شخص ثالث، او به نرخ رضایت مشتری 97 درصدی اشاره می‌کند.

Apple Watch “نتایج بسیار قوی در طول سه ماهه تعطیلات” مشاهده کرد.

سوالات/پاسخ های تحلیلگر مالی:

تحلیلگران بلافاصله به راهنمایی ناامیدکننده می پردازند: چرا؟ آیا در مورد بازارهای بین المللی است؟ Maestri دوباره در مورد نوسانات بازار ارز بحث می کند.

سوال در مورد برنامه ارتقاء آیفون. کوک می‌گوید: «ما از سطح تعویض‌کننده‌های اندرویدی که سه‌ماهه گذشته دیدیم، شگفت‌زده شدیم». اما او از گفتن چیزهای زیادی در مورد برنامه ارتقا خودداری می کند، به غیر از اینکه به آن خوش بین است.

در مورد واقعیت مجازی، کوک می‌گوید که معتقد است این واقعیت قابلیت تبدیل به جریان اصلی را دارد. او می گوید: «این واقعاً عالی است.

سوالات بیشتر در مورد راهنمایی و علل آن.

سوالی در مورد کاهش احتمالی سال به سال فروش آیفون برای سال مالی 2016 (15 تا 20 درصد پیشنهاد شده است). سوال در مورد علل و بازار گسترده تر. کوک می گوید که واحدهای آیفون در سه ماهه آینده کاهش خواهند یافت، اما فکر نمی کند آنقدر که تحلیلگر پیشنهاد می کند، بد باشد.

کوک می‌گوید که هنوز رشد زیادی برای آیفون در سطح جهانی وجود دارد، چه از طریق خریدارانی که برای اولین بار در بازارهای در حال توسعه هستند و چه از طریق تعویض‌کننده‌های اندروید.

سوالی در مورد درآمد خدمات و فرصت های آینده. Maestri می گوید 85 درصد از درآمد خدمات مربوط به پایگاه کاربر نصب شده اپل است (شاید این واضح باشد).

سوالی در مورد فرصت اپل در هند. کوک فرصت در چین را بررسی می کند. او می گوید تا چند سال دیگر چین 500 میلیون مصرف کننده طبقه متوسط ​​خواهد داشت. ما نسبت به چین بسیار خوش بین هستیم.» کوک می افزاید: «هند فوق العاده هیجان انگیز است. این سومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند در جهان پس از ایالات متحده و چین است.”

درآمد سه ماهه اول مالی هند 38 درصد افزایش یافت.

یک سوال دیگر در مورد چشم انداز آیفون. کوک می گوید که 60 درصد از کاربران آیفون هنوز به آیفون 6 یا بالاتر ارتقاء نداده اند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *