اعلانیه
اعلانیه

انتصاب مایر امیدهایی را برای ثبات در نقش مدیر عامل یاهو به ارمغان می آورد

با انتصاب ماریسا مایر به عنوان مدیر عامل جدید یاهو، یک دوره دردناک دو ماهه از افتضاح مدیر عامل شرکت اسکات تامپسون رفت با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. اگرچه بسیاری بر این باور بودند که راس لوینسون، مدیرعامل موقت، در نهایت پس از جدایی تامپسون که به رسوایی‌ها دامن زده بود، سکان این غول رسانه‌ای اینترنتی را به دست خواهد گرفت، انتصاب مایر نشان‌دهنده گشایش فصل جدیدی با رهبری تازه است.

بسیاری از توانایی یاهو برای فریب دادن مایر، با توجه به مشکلات اخیر و از دست دادن درخشش آن، و همچنین چالش‌های بزرگی که او در تلاش برای برگرداندن شرکتی که زمانی قدرتمند بود، شگفت‌زده شدند.

او همچنین کمی غیرمنتظره است، زیرا هیئت مدیره یاهو – حداقل در دو انتخاب اخیر مدیرعامل آن یعنی کارول بارتز و اسکات تامپسون – از صنعت رسانه اینترنتی خارج شده است و گفته می شود که به دنبال فردی با مدیر عامل است. تجربه. اما آخرین جلسه سهامداران شاهد اتحاد هیئت مدیره جدید یاهو بود، که در آن 8 مدیر از 11 مدیر از رویداد سالانه قبلی منصوب شده بودند.

این مدیران جدید مطمئناً امیدوارند که مایر در یک دوره جدید طولانی و پررونق در یاهو فعالیت کند. در گوگل، او در توسعه محصول در جستجو موفق بود و اخیراً در دو حوزه بزرگ رشد صنعت – محلی و تلفن همراه – تحقیق کرده است. این تخصص، و تجربه او در کار در یک شرکت تبلیغاتی، احتمالاً به او در یاهو کمک خواهد کرد.

برای مایر، این حرکت نشان‌دهنده فرصتی برای اجرای نمایش به‌گونه‌ای است که بعید به نظر می‌رسید در Google رخ دهد، با توجه به اینکه لری پیج و سرگی برین، بنیانگذاران مزاحم، هیچ نشانه‌ای از ترک نشان ندادند. اگرچه به نظر می رسید ستاره یاهو رو به افول است، اما همچنان یکی از برندهای قدرتمند در اینترنت است و همچنان نقش مهمی در تجربیات روزمره مصرف کنندگان آنلاین دارد.

بسیاری نیز امید زیادی به اسکات تامپسون، رئیس سابق PayPal داشتند، که فقط در ژانویه به یاهو ملحق شد، قبل از اینکه در ماه مه در یک رسوایی به دلیل جعل رزومه خود از آنجا خارج شد. انتصاب او همزمان با استعفای یکی از بنیانگذاران جری یانگ بود که زمانی خود مدیرعامل (و مدیر عامل موقت) بوده است. پس از برکناری کارول بارتز در سپتامبر 2011، تیم مورس برای مدتی قبل از تامپسون خدمت کرد.

وقتی بارتز در ژانویه 2009 به عضویت پیوست، امید مشابهی برای شروعی تازه وجود داشت. او تجربه مدیر عاملی در Autodesk داشت، اما هیچ اعتبار رسانه دیجیتال خاصی نداشت. تری سمل، که از سال 2001 تا 2007 فعالیت می کرد و تیم کوگل، که در سال 1995 مسئولیت را بر عهده گرفت و تا سال 2001 در این سمت باقی ماند، طولانی ترین مدیران اجرایی یاهو بودند.

یک سوال بی پاسخ اکنون این خواهد بود که “راس لوینسون چطور؟” بسیاری او را واجد شرایط لازم برای شغل برتر یاهو می‌دانستند و گزارش‌های AllThingsD نشان می‌دهد که او توسط چندین شرکت رسانه‌ای بزرگ دیگر مورد تشویق قرار گرفته است. اگر اینطور است، یکی از اولین وظایف مایر ممکن است پیدا کردن جایگزین باشد.


درباره نویسنده

پاملا پارکر مدیر تحقیقات در استودیوی محتوای Third Door Media است که در آنجا گزارش‌های اطلاعاتی MarTech و سایر موارد را تولید می‌کند. محتوای عمیق برای بازاریابان دیجیتال در ارتباط با Search Engine Land و MarTech. قبل از اینکه این نقش را در TDM به عهده بگیرد، به عنوان مدیر محتوا، ویرایشگر ارشد و ویرایشگر ویژگی های اجرایی خدمت می کرد. پارکر یک مرجع معتبر در زمینه بازاریابی دیجیتال است و از همان ابتدا در مورد این موضوع گزارش داده و نوشته است. او سردبیر سابق ClickZ است و همچنین در بخش تجاری کار کرده است و به ناشران مستقل کمک می کند تا از سایت های خود در انتشارات رسانه ای فدرال درآمد کسب کنند. پارکر مدرک کارشناسی ارشد روزنامه نگاری را از دانشگاه کلمبیا گرفت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *