اعلانیه
اعلانیه

اسکن کتاب در برابر گوگل است، دیگران با قوانین استفاده منصفانه از بین می روند

google-legal-lawدعوای حقوقی اسکن کتاب علیه Google (و سایرین) که توسط انجمن نویسندگان به نمایندگی از صاحبان حق نسخه‌برداری اعضا مطرح شده است رو به پایان است.

حکم دادگاه استیناف ایالات متحده (دومین حوزه) گزارش‌شده دیروز تأیید می‌کند که اسکن کتاب کامل متن به طور کلی «استفاده منصفانه» در نظر گرفته می‌شود و از ادعای نقض حق نسخه‌برداری محافظت می‌شود.

هنوز در انجمن نویسندگان در مقابل Google (پرونده اصلی) برخی مشکلات باقی مانده است. با این حال، مشکل اصلی، استفاده منصفانه، سال گذشته به نفع Google تصمیم‌گیری شد.

استفاده منصفانه دفاعی در برابر نقض حق نشر مطالب محافظت شده با حق چاپ بدون مجوز برای اهداف آموزش/تحقیق، اخبار، تفسیر و انتقاد استفاده شود. با این حال، استفاده منصفانه نباید «با ارائه جایگزینی برای آن اثر اصلی به مردم آسیب زیادی وارد کند».

استفاده منصفانه شامل تجزیه و تحلیل چند جانبه به صورت موردی است. حکم دیروز متهم کتابخانه دیجیتال HathiTrust را تایید کرد. HathiTrust یک گروه جهانی متشکل از 90 کتابخانه تحقیقاتی عضو است. گوگل در این پرونده متهم رسمی نبود، اگرچه گوگل از طرف نهادهای عضو در اسکن کتاب شرکت کرد. زاویه دیگری در این پرونده مربوط به گروه هایی بود که به نمایندگی از افراد دارای معلولیت و به ویژه نابینایان به نمایندگی از HathiTrust مداخله کرده بودند.

در حالی که بسیاری از حقایق خاص و تفاوت‌های رویه‌ای در این تصمیم وجود داشت، دادگاه استیناف اساساً معتقد بود که دکترین استفاده منصفانه، “به متهمان-متقاضیان اجازه می‌دهد یک پایگاه داده قابل جستجوی متن کامل از آثار دارای حق چاپ ایجاد کنند.” دادگاه گفت که وجود HathiTrust مزایای عمومی بی‌شماری دارد و انجمن نویسندگان نمی‌تواند آسیبی به بازار سنتی مطالب دارای حق چاپ اعضای خود نشان دهد.

مدخلهای مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *