اعلانیه
اعلانیه

براساس به وال استریت ژورنال، هفته آینده فیس بوک اسناد مربوط به “S-1” خود را ارسال خواهد کرد. در آماده‌سازی برای عرضه اولیه سهام که می‌تواند 10 میلیارد دلار جمع‌آوری کند و به طور بالقوه ارزش شرکت را به 100 میلیارد دلار برساند.

همانطور که WSJ گزارش می دهد، این پیشنهاد بزرگ فیس بوک را به بالاترین سطح شرکت های دولتی ایالات متحده تبدیل می کند:

پیشنهاد 10 میلیارد دلاری فیس بوک پس از Visa Inc، جنرال موتورز و AT&T Wireless در رتبه چهارم در میان شرکت های آمریکایی قرار می گیرد. ارزش فیسبوک با 100 میلیارد دلار تقریباً به اندازه شرکت مک دونالد و تقریباً نیمی از شرکت گوگل است.

مارک زاکربرگ به غیر از درک ثروت شخصی هنگفت، احتمالاً در مورد عمومی کردن شرکت خود کاملاً دوگانه است. احتمالاً نمی توان همین را در مورد بسیاری از کارمندانی که وقتی شرکت به نور روشن و غیرقابل بخشش بازارهای عمومی وارد می شود، میلیون ها درآمد کسب می کنند.

در واقع، زمانی که S-1 عرضه شود، دقیقاً متوجه خواهیم شد که درآمد فیس بوک چقدر است. طبق چند منبع مختلف، درآمد این شرکت در سال 2011 تقریباً 4 میلیارد دلار برآورد شد. بیشتر این درآمد از تبلیغات حاصل شده است.

فیس بوک می گوید در حال حاضر بیش از 800 میلیون کاربر فعال دارد که بیش از نیمی از آنها روزانه وارد سیستم می شوند. . این شرکت همچنین گزارش می دهد که 350 میلیون کاربر فعال تلفن همراه در سراسر جهان دارد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *