اعلانیه
اعلانیه

اتحادیه اروپا 10 روز طول می کشد تا تغییرات حریم خصوصی Google را زیر سوال ببرد. بعد از دو ماه، بالاخره به مایکروسافت نگاه می کند

دو ماه پس از اینکه مایکروسافت همین نوع تغییرات را در سیاست حفظ حریم خصوصی ارائه کرد کاری که گوگل انجام داد و به خاطر آن مورد حمله اتحادیه اروپا قرار گرفت، اتحادیه اروپا در نهایت در حال زیر سوال بردن حرکت مایکروسافت است.

تغییر مایکروسافت در 19 اکتبر اتفاق افتاد. این تغییر بدون اطلاع کمی به مصرف کنندگان اعلام شد. علیرغم اجازه به اشتراک گذاری بین پلتفرم به روشی که تغییرات حریم خصوصی در Google در اوایل سال جاری مجاز بود، عملاً توجه مطبوعات و تنظیم کننده ها را به خود جلب نکرد.

در مقابل، تغییر گوگل در روزی که اعلام شد و ادامه یافت توجه زیادی را به خود جلب کرد. ده روز پس از اعلام، و هنوز خیلی زودتر از اجرای واقعی آن، اتحادیه اروپا از Google خواست تغییرات را متوقف کند. گوگل به پیشروی خود ادامه داد و باعث شد اتحادیه اروپا در ماه اکتبر دوباره تقاضا کند تغییر می کند یا در عرض چند ماه با اقدامات احتمالی مواجه می شود.

من این تفاوت عظیم در واکنش به گوگل و مایکروسافت را برای انجام کارهای مشابه در داستان من از اکتبر ثبت کردم:

اکنون، ظاهراً اتحادیه اروپا اهمیت می دهد. بلومبرگ گزارش می کند که تنظیم‌کننده‌های حریم خصوصی اتحادیه اروپا نامه‌ای رسمی به مایکروسافت ارسال کرده‌اند که گفته‌اند در صورتی که این تغییرات کاربران را در معرض خطرات جدید قرار دهد و استانداردهای اعلان اتحادیه اروپا را رعایت کند، بررسی خواهد کرد.

حدود یک هفته پس از اجرای تغییرات مایکروسافت در ماه اکتبر، اتحادیه اروپا اعلام کرد که آنها را بررسی خواهد کرد اما پیشنهاد کرد که تا حدودی با تغییرات گوگل تفاوت دارند. از داستان بلومبرگ سپس:

“این تحقیقات در همان سطحی نیست که تحقیقات مربوط به گوگل در چند ماه پیش انجام شد، زمانی که سیاست حفظ حریم خصوصی خود را تغییر داد، جایی که مسائل حریم خصوصی مشخص شده بود.” مصاحبه امروز مشکلات احتمالی ارتقاء مایکروسافت “نه قابل حذف و نه تایید است.”

در ایالات متحده، هیچ نهاد نظارتی یا مقام دولتی هیچ نوع نگرانی را که من دیده ام ابراز نکرده است.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *