اعلانیه
اعلانیه

آیا موتور جستجوی حریم خصوصی DuckDuckGo برای گنجاندن سافاری اپل هزینه پرداخت کرد؟ این خصوصی است!

ddg logo 600

موتور جستجوی کوچک DuckDuckGo دیروز با اپل اعلام کرد که DuckDuckGo به عنوان یک ویژگی حفظ حریم خصوصی، گزینه ای در نسخه های بعدی مرورگر وب سافاری خواهد بود. اما آیا DuckDuckGo برای تحقق این امر هزینه کرد، همانطور که دیگران مانند Google انجام می دهند؟ این خصوصی است و DDG نمی تواند بگوید.

«شرایط محرمانه هستند. نیازی به گفتن نیست که اگرچه DuckDuckGo از اینکه در Safari گنجانده شده است خوشحال است.» مدیر عامل و بنیانگذار DuckDuckGo گابریل واینبرگ ایمیلی ارسال کرد، هنگامی که از ما پرسیدیم که آیا هیچ جزء پولی در این ترتیب وجود دارد، یا پرداخت مستقیم از نوعی یا غرامت به هر طریقی.

اپل معاملات خود را مخفی نگه می دارد

اینکه شرایط به اشتراک گذاشته نمی‌شوند، تعجب‌آور نیست. اپل هرگز جزئیات مربوط به ترتیبات خود را به اشتراک نمی گذارد. شرکای آن نیز این کار را نمی کنند، به جز اینکه گهگاه اعتراف می کنند که نوعی معامله وجود دارد. Google آخرین بار در مورد قرارداد اپل خود صحبت کرده به طور خلاصه در سال 2011، به من دانش؛ مایکروسافت همین کار را برای معامله سال گذشته خود با سیری انجام داد و معامله Spotlight دیروز.

مبلغ پرداخت شده یا مکانیک فاش نشده است، چیزی من’ پیشنهاد کرده‌ایم که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده باید اجبار را در نظر بگیرد، بنابراین مصرف‌کنندگان از این که چرا برخی پیش‌فرض‌ها به آنها فشار داده می‌شود، آگاهی بیشتری داشته باشند:

کمیسیون همچنین ممکن است بخواهد در مورد اینکه آیا این دستورالعمل‌ها باید به تولیدکنندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار و همچنین ارائه‌دهندگان پهنای باند و بی‌سیم تعمیم داده شود، که همگی ممکن است با تصمیم گیری در مورد کدام موتور جستجو، معاملات را قطع کنند، فکر کند. به صورت پیش فرض در دستگاه ها، برنامه ها و سیستم عامل های آنها خواهد بود.

ممکن است مصرف کنندگان متوجه نشوند که پرداخت در انتخابی که برای آنها انجام شده است، و ممکن است تغییر آن دشوار تا غیرممکن باشد، به نظر می رسد در مورد موتورهای جستجوی مورد استفاده به طور پیش فرض با تلفن Galaxy Nexus Google یا آیفون 4 اس اپل.

FTC اهمیتی نداد، این مشکل را نادیده گرفت.

ما برآوردها داشته ایم اینکه اپل سالانه 1 میلیارد دلار از قرارداد خود با Google به دست می آورد که احتمالاً اکثر درآمد حاصل از تبلیغات را حفظ می کند و شاید حداقل درآمد را تضمین کند.

بعید است که اپل از DuckDuckGo سود زیادی ببرد. با وجود اینکه گزینه ای است که به طور پیش فرض در نسخه های جدید سافاری گنجانده می شود، گزینه پیش فرض نخواهد بود. گوگل باقی می ماند. هر کسی که بخواهد از DDG استفاده کند باید به صورت دستی تغییری ایجاد کند.

این یک تقویت بزرگ برای موتور جستجوی کوچکی است که در جستجوی خصوصی امیدوارکننده نامی برای خود ساخته است. اما در حالی که DuckDuckGo در مقایسه با خودش ترافیک رکوردشکنی داشته، نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی نداشته است باعث تغییر قابل توجهی از Google شد.

در حالی که جابجایی در حال حاضر برای کاربران سافاری آسان‌تر خواهد بود، و بدون شک خود DDG اعداد رکورد شکنی بیشتری از این قرارداد خواهد داشت، این اعداد به جای میلیاردها گوگل، به میلیون‌ها سنجیده می‌شوند. این همچنین به این معنی است که هرگونه پرداختی احتمالا جزئی است.

وقتی صحبت از حریم خصوصی به میان می‌آید، اپل باید تخفیف‌ها را فاش کند

حتی اگر فقط مبلغ کمی باشد (یا شاید اصلاً چیزی نباشد)، این یکی از مواردی است که اپل باید در مورد معامله صحبت کند. اگر می‌خواهید مرورگر خود را به‌عنوان ویژگی جدید حریم خصوصی صورت‌حساب کنید، همانطور که اپل انجام می‌دهد، سپس اطمینان حاصل کنید که کاربران کاملاً درک می کنند که چرا انتخاب کردید – از جمله غرامت مالی – عاقلانه به نظر می رسد:

ddg with safari

صرف نظر از این، هر کسی که به دنبال یک موتور جستجوی خصوصی است باید DuckDuckGo را در نظر بگیرد، که فقط دوباره طراحی شد. می‌توانید با استفاده از دستورالعمل‌هایی که اینجا ارائه می‌کند، آن را در هر مرورگر اصلی پیش‌فرض قرار دهید.

آیا DDG باید فراموش کند؟

آخرین فکر. DuckDuckGo ممکن است متوجه شود که این معامله با مقداری توشه غیرمنتظره همراه است و باید با حق فراموشی جدید اروپا. این برای هر موتور جستجویی که در اتحادیه اروپا حضور داشته باشد قابل اجرا است. هر نوع معامله ای که در مرورگری که در اروپا توزیع می شود گنجانده شود ممکن است آن را تحت این مقررات قرار دهد.

با فرض اینکه افراد درخواست‌هایی برای حذف به DDG ارسال کنند، یعنی. به احتمال زیاد این کار را نخواهند کرد — در عوض فقط در Google، همانطور که به نظر می رسد تا کنون.

داستان های مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *