اعلانیه
اعلانیه

آیا سود، ضررهای پیش‌بینی‌شده مشتری نسبت به افزایش قیمت آمازون پرایم را جبران می‌کند؟

Amazon primeAmazon دارای قیمت برنامه وفاداری پرایم برای حمل و نقل رایگان و سرگرمی خود را 20 دلار در سال افزایش داد. این مقدار زیادی نیست، اما ممکن است باعث شود تا 10 درصد از مشترکین فعلی (بیش از دو میلیون) لغو یا تمدید نشوند.

هزینه برنامه نوآورانه و بسیار موفق برای کاربران آمازون 79 دلار در سال بوده است. اکنون 99 دلار خواهد بود.

آمازون اشاره کرد که ممکن است قیمت ها را تا 40 دلار در سال در تماس درآمد سه ماهه چهارم خود افزایش دهد: “با افزایش هزینه سوخت و حمل و نقل و همچنین افزایش استفاده در بین اعضای Prime، ما در نظر داریم قیمت Prime را بین دو ماه افزایش دهیم. 20 تا 40 دلار در ایالات متحده.”

افزایش قیمت 20 دلاری (در مقابل 40 دلار) باید بر اساس داده‌های نظرسنجی اعضا در مورد حساسیت قیمت و اطمینان از اینکه شرکت در سطح 20 دلار می‌تواند اکثر کاربران فعلی خود را حفظ کند، باشد.

Amazon prime members

داده‌های نظرسنجی فوریه از سوی Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) تخمین می‌زند که آمازون در حال حاضر ۲۷ میلیون عضو Prime دارد. این تقریباً نیمی (45 درصد) از مشتریان آمازون را نشان می‌دهد که به نظر من خیلی زیاد است.

CIRP همچنین دریافت که 67 درصد از اعضای فعلی Prime احتمالاً با قیمت 99 دلار تمدید خواهند کرد، در حالی که 6 درصد احتمالاً این کار را نخواهند کرد. فقط کمتر از 30 درصد (27 درصد) می گویند که “احتمالاً تمدید خواهند شد.” تصور من این است که Prime ممکن است 10 درصد از مشترکان فعلی خود را در نتیجه افزایش قیمت از دست بدهد.

Amazon Prime survey data

CIRP نگرش‌های اعضای Prime را در سطوح مختلف قیمت آزمایش کرد تا حساسیت قیمت مشترک را تعیین کند. این شرکت با قیمت 119 دلار دریافت که 40 درصد “قطعا عضویت خود را تمدید نمی کنند.”

اگر آمازون 90 درصد از 27 میلیون عضو فعلی Prime را حفظ کند (برای استفاده از ارقام CIRP)، 2.4 میلیارد دلار درآمد سالانه با قیمت 99 دلار نشان می دهد. با این حال، Prime را نمی توان به عنوان یک جریان درآمد مستقل در نظر گرفت. باید در زمینه وفاداری و خرید مکرر توسط اعضا مشاهده شود.

یک نظرسنجی قبلی CIRP نشان داد که اعضای Amazon Prime بیش از دو برابر بیشتر از اعضای غیرPrime در سال هزینه می‌کنند (1340 دلار در مقابل 650 دلار به طور متوسط).


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *