اعلانیه
اعلانیه

یاهو چگونه جایگاه شماره یک را در ایالات متحده به دست آورد؟ معلوم شد، هیچ کس مطمئن نیست

yahoo-new-logo-240px ماه گذشته خبر مهمی بود. برای اولین بار از می 2011، یاهو برترین شبکه برای بازدیدکنندگان منحصر به فرد در ایالات متحده بود. ایالات، در حال پیشروی از Google. چه چیزی باعث این معکوس شد؟ پس از بررسی‌ها، ظاهراً هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد و یاهو نیز به غیر از اینکه ماریسا مایر مسئولیت را بر عهده گرفته است، پاسخ روشنی ارائه نکرده است. اما بیایید آنچه را که می توانیم بررسی کنیم.

Yahoo Resurges

من با یک نمودار شروع می کنم. در زیر، همانطور که توسط سرویس رتبه‌بندی comScore ارائه شده است، تعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد در ایالات متحده از شبکه‌های یاهو و گوگل برای هر ماه آورده شده است. بازگشت به نوامبر 2009.

شبکه به معنای تمام ویژگی هایی است که آنها در اختیار دارند در یک واحد ترکیب شده اند. فلیکر در شبکه یاهو به حساب می آید. یوتیوب در شبکه گوگل به حساب می آید. مقیاس در میلیون ها بازدید کننده است (250 = 250 میلیون). این برای بازدیدکنندگان دسکتاپ است، نه برای بازدیدکنندگان تلفن همراه – چیزی که بعداً به آن بازخواهم گشت:

Yahoo vs Google vistors

افت یاهو را می‌توان در ژوئن 2011 مشاهده کرد. این کاهش تا حدود یک سال پیش ادامه داشت، زمانی که پس از Mayer در جولای 2013 به عنوان مدیر عامل جدید یاهو انتخاب شد.

کلوزآپ: جهش های اسرارآمیز رشد

در اینجا مقیاس کوتاه شده است، بنابراین می‌توانید لحظات مهم رشد را بهتر ببینید (برای بزرگ‌نمایی بیشتر روی آن کلیک کنید):

yahoo traffic spikes

نمای نزدیک، دیدن چهار “جهش رشد” بزرگ را که به شبکه یاهو کمک کرد تا جایگاه شماره یک خود را دوباره به دست آورد، آسان تر می کند:

  • سپتامبر تا اکتبر 2012، 3.7 درصد یا 6.1 میلیون بازدیدکننده افزایش یافته است
  • از نوامبر تا دسامبر 2012، 7.9% یا 13.5 میلیون بازدیدکننده افزایش یافته است
  • فوریه تا مارس 2013، 2.7 درصد یا 5.1 میلیون بازدیدکننده افزایش یافته است
  • ژوئن تا ژوئیه 2013، 4.2٪ یا 7.8 میلیون بازدید کننده افزایش یافته است

دسامبر 2012: کد رهگیری جدید comScore = سود بزرگ

چه چیزی باعث شد که این جهش ها اتفاق بیفتد؟ یاهو هیچ نظری در مورد آنها نداشت. صحبت بیشتر با comScore، فقط یکی از آنها را روشن کرد. ارقام برای دسامبر 2012 به بعد، تخمین بهتری از بازدیدکنندگان منحصر به فرد صفحه اصلی یاهو را نشان می دهد، زیرا کد رهگیری جدید comScore اضافه شده است.

comScore تخمین های خود را به دو صورت شکل می دهد. دارای پانلی از افراد است که به comScore اجازه می‌دهد کارهایی را که در رایانه‌هایشان انجام می‌دهند، ردیابی کند، نمونه‌ای که برای تخمین بازدیدها برای کل جمعیت اینترنت یا در کشورهای خاص استفاده می‌شود.

comScore همچنین از یک کد رهگیری استفاده می‌کند که در صورت نصب بر روی وب‌سایت‌ها به comScore اجازه می‌دهد تمام درخواست‌ها و بازدیدهایی را که برای آن سایت‌ها اتفاق می‌افتد مشاهده کند. کد رهگیری امکان تخمین بهتر را فراهم می کند. و همانطور که مشخص است، comScore می‌گوید که مدتی است که ترافیک صفحه اصلی یاهو را کم شمارش کرده است، زیرا یاهو از آن کد استفاده نکرده است.

به طور خلاصه، بزرگترین سود یاهو واقعاً یک سود نبود. یاهو احتمالاً تعداد زیادی بازدیدکننده از قبل در سایت داشته است که به درستی شمارش نشده اند.

چه چیزی باعث افزایش سنبله های دیگر شد؟

معما حل شد؟ نه کاملا. به نظر می رسد که مانند اکثر موارد، comScore 13.5 میلیون بازدید کننده در ماه برای صفحه اصلی یاهو کاهش داده است. این تفاوت بین ارقام نوامبر تا دسامبر 2012 است. اگر ارقام مربوط به قبل از نصب کد رهگیری برای جبران کم‌شمار تصحیح شود چه؟ آیا یاهو قبل از چرخش جولای 2013 بالاتر از شبکه گوگل بود؟

نه. به این نمودار نگاه کنید، که 13.5 میلیون اضافی را به ژانویه 2012 اضافه می کند:

yahoo home page adjusted

حتی با انجام خوشبینانه‌ترین تخمین از میزان کم‌شمار شدن ترافیک صفحه اصلی یاهو، بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد یاهو قبل از ورود مایر همچنان در حال کاهش بودند و یاهو همچنان سه جهش رشد دیگر داشت که در نهایت آن را بالاتر از گوگل قرار داد.

شبکه تبلیغاتی جدید در اکتبر 2012 کمک شد؟

اولین پرش از سپتامبر تا اکتبر 2012 اتفاق افتاد که 6.1 میلیون بازدیدکننده افزایش داشت. دلیل سود؟ یک نامزد به ذهن می رسد. Yahoo یک شبکه تبلیغات متنی را راه اندازی مجدد کرد در پایان شهریور شاید ترافیک برخی از سایت‌های موجود در آن شبکه به کل شبکه یاهو کمک می‌کند؟

این فقط یک حدس است. میتونه خیلی چیزای دیگه باشه در حالی که نه comScore و نه Yahoo صحبت نمی کنند، ما واقعاً نمی دانیم.

صفحه اصلی به روز شده برای سود مارس 2013 ساخته شده است؟ یا NBC Sports؟

جهش بزرگ دیگری از فوریه تا مارس 2013 اتفاق افتاد که 5.1 میلیون بازدیدکننده داشت. شاید صفحه اصلی جدید یاهو که در اواخر فوریه راه اندازی شد وارد شده و به حفظ آن کمک کرده است چند بازدیدکننده جدید؟

شاید. شاید نه. باز هم، این فقط یک حدس است. همانطور که قبلاً ذکر شد، یاهو و comScore هیچ توضیحی برای این جهش نداشتند.

به لطف توافقی که در به من گفت، یک احتمال دیگر این است که برخی از ترافیک در NBC Sports واقعاً برای یاهو حساب می شود. اواسط دسامبر 2012. شاید بخشی از این افزایش به عنوان بخشی از آن شروع شده باشد؟

Yahoo News پشت اسپایک جولای 2013؟

آخرین جهش بزرگ جدیدترین است، افزایش 7.8 میلیون بازدیدکننده از ژوئن تا ژوئیه 2013. چه چیزی ممکن است باعث این شده باشد؟ شاید تعداد زیادی از مردم به دنبال آن نام های کاربری غیرفعال یاهو بوده اند. در جولای افتتاح شد. اگر چنین است، احتمالاً ترافیک یک بار مصرف خواهد بود که منجر به کاهش ماه اوت خواهد شد.

یاهو همچنین یاهو نیوز را در پایان ژوئن دوباره راه‌اندازی کرد، که احتمالاً در ماه جولای تعداد زیادی بازدیدکننده جدید به ارمغان آورد.

چه چیزی باعث آن نشد: فلیکر، تامبلر و جستجو

موارد دیگری که ممکن است کمک کند؟ اگر به فلیکر فکر می کنید، دوباره فکر کنید. علیرغم اینکه Flickr در اواخر ماه مه 2013 به مردم 1 ترابایت فضای ذخیره سازی داده است، بازدیدکنندگان منحصر به فرد برای ماه بعد پایین آمد، نه بالا.

Tumblr به یاهو افزایش چشمگیری در بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد می‌دهد، چیزی که آن را حتی از Google جلوتر می‌آورد. با این حال، comScore Tumblr را به عنوان بخشی از ترافیک یاهو در نظر نمی گیرد. چرا که نه؟ از آنجایی که یاهو از comScore این کار را نخواسته است، به من گفته شد.

شاید این اتفاق در آینده رخ دهد، اما نکته اصلی این است که Tumblr برای هیچ یک از دستاوردهای بازدیدکننده ذکر شده در بالا به حساب نمی آید.

در مورد جستجو، سهم یاهو همچنان در حال کاهش است. یاهو 12.8٪ از سهم جستجوی ایالات متحده را در آگوست 2012 داشت. آخرین ارقام comScore نشان می دهد که 11.4% برای آگوست 2013، کاهش .

چه چیزی باعث آن نشد: هر چیزی خاص!

اگر در این مرحله احساس خستگی می‌کنید و سعی می‌کنید بفهمید پشت دستاوردهای یاهو چیست، باور کنید، من با شما هستم. فکر نمی کردم اینقدر پیچیده باشد. اما comScore محدود به میزان داده‌ای است که منتشر می‌کند، و نمی‌خواهد مشتریان پولی احساس کنند که عموم مردم بیش از حد رایگان دریافت می‌کنند.

این شامل ارائه لیستی از دارایی های برتر یاهو است. من در ابتدا تصور می کردم که این ساده ترین راه برای تشخیص آنچه در پشت ظهور یاهو بود، خواهد بود. فقط به پنج ویژگی برتر در شبکه یک سال قبل در مقایسه با الان نگاه کنید. آیا هیچ نمایشی افزایش عمده ای داشت که در شروع کار آنها را متمایز کرد؟ یاهو نیز چنین آماری را ارائه نخواهد کرد.

SimilarWeb را وارد کنید، که پس از داستان اولیه ما در یاهو که در رتبه اول گوگل بود، با ما تماس گرفت. از داده‌های جمع‌آوری‌شده از افزونه‌های مختلفی استفاده می‌کند که مردم استفاده می‌کنند (درباره آنها بیشتر ببینید از TechCrunch اینجا). این داده‌ها این ویژگی‌های برتر را برای گوگل و یاهو برای بازدیدهای ایالات متحده ارائه می‌دهد، در مقایسه جولای 2012 با ژوئیه 2013:

YOYchange_Yahoo_Google

یک هشدار مهم. SimilarWeb از بازدیدها استفاده می کند، نه از بازدیدکنندگان منحصر به فرد، همانطور که comScore استفاده می کند. هر بازدید کننده در یک ماه خاص ممکن است چندین بازدید از یک ملک خاص انجام دهد. در واقع، این یکی از نقاط ضعف تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد است. آنها مخاطبان بالقوه را نشان می دهند اما تعداد دفعات استفاده توسط آن مخاطب را نشان نمی دهند. فردی که فقط یک بار در ماه معین به یک مکان می رود با فردی که چندین بار در روز از مکان دیگری بازدید می کند یکسان حساب می شود.

با گفتن این موضوع – و با فرض اینکه به داده‌های SimilarWeb اعتماد دارید – هیچ یک از ویژگی‌های پیشرو یاهو (ظاهراً یاهو، سپس Tumblr و Flickr) هیچ دستاورد مهمی را ارسال نکرده‌اند.

چه چیزی باعث آن نشد: موبایل

نمودارهای comScore بالاتر از همه فقط برای ترافیک دسکتاپ هستند، بنابراین چیزهایی که درباره یاهو شنیده‌اید که در استفاده از تلفن همراه سود می‌برد، با آن‌ها سازگار نیست. اتفاقی افتاد که کاربران دسکتاپ بیشتری را جذب کرد.

برای افراد کنجکاو، نمودار زیر نیز از ارقامی است که comScore ارائه کرده است. اولین مجموعه از خطوط بالاتر، بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد (در میلیون‌ها) را نشان می‌دهد که ماه به ماه از طریق دستگاه‌های دسکتاپ یا تلفن همراه به گوگل یا یاهو می‌روند، رقمی ترکیبی. مجموعه خطوط زیر فقط شکل های دسکتاپ هستند:

yahoo google combined

ارقام ترکیبی هیچ نور واقعی را در مورد آنچه باعث افزایش آن دسکتاپ شده است نمی اندازند. تنها چیزی که واقعاً نشان می‌دهد این است که یاهو به صورت ترکیبی هنوز هم باید در برابر Google پیشرفت کند.

Yahoo: ما 20٪ افزایش یافته ایم

هنوز سر خود را می خارید و سعی می کنید سود را درک کنید؟ همانطور که در بالا گفتم، من از یاهو خواستم که چه چیزی را باعث ایجاد جهش می‌کند. پاسخ:

از زمان راه اندازی Marissa شاهد افزایش 20 درصدی بوده ایم و اکنون بیش از 800 میلیون کاربر فعال ماهانه بدون احتساب Tumblr داریم.

ما در تلفن همراه (که اکنون بیش از 350 میلیون کاربر ماهانه داریم)، ​​صفحه اصلی، ایمیل، جستجو و سایر ویژگی‌های اصلی ما شاهد استفاده اضافی هستیم.

شاید یاهو از زمانی که مایر این شرکت را احیا کرد، در کل پیشرفت‌های کوچکی داشته است، به اندازه‌ای که طبق آمار comScore، گوگل را پشت سر بگذارد. با این حال، این برخی از آن افزایش ترافیک را توضیح نمی دهد. و متأسفانه، به نظر می رسد که توضیح خوبی در راه است.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *