یاهو اعلام کرده است که با گوگل کار خواهد کرد. نه، نه در تبلیغات جستجو شده، بینگ همچنان شریک انحصاری یاهو در آنجا است. اما، گوگل به طور غیر انحصاری تبلیغات متنی را ارائه خواهد کرد که در سرتاسر دارایی های یاهو و برخی سایت های دارای برند مشترک ظاهر می شوند. تبلیغات از طریق AdSense for Content همراه با تبلیغات تلفن همراه ارائه شده توسط AdMob ارائه خواهد شد.
در یک پست وبلاگ که رابطه جهانی را اعلام می کند، یاهو گفت: “با افزودن Google به ما فهرست شرکای تبلیغات متنی در سطح جهانی، ما میتوانیم شبکه خود را گسترش دهیم، به این معنی که میتوانیم با تبلیغاتی که حتی معنیدارتر هستند به کاربران خدمات ارائه دهیم.»
یاهو قبلاً تبلیغات متنی را به عنوان بخشی از شبکه محتوای بینگ نمایش میدهد و سپتامبر گذشته، اعلام کرد قراردادی را برای افتتاح شبکه تبلیغاتی متنی خود با مشارکت Bing و Media.net.
با توجه به رابطه ماریسا مایر، مدیر عامل شرکت با افراد در Google، و این واقعیت که او اخیراً هنریک دی کاسترو” کارمند سابق گوگل را به عنوان مدیر عملیاتی خود جذب کرد، دیدن همکاری یاهو با گوگل تعجب آور نیست. با این حال، مایکروسافت احتمالاً هیجانزده نیست، زیرا این حرکت نشاندهنده ناکافی بودن اتحاد بینگ است – که نتایج مورد انتظار را به یاهو ارائه نکرده است.
گمانه زنی ها در مورد اینکه آیا پیوند جامع تری بین یاهو و گوگل در راه است یا نه، بدون شک فراوان خواهد بود. قرارداد بینگ برای جستجوی الگوریتمی و پولی قرار است تا سال 2019 منقضی شود. اخبار مربوط به رابطه جدید یاهو/گوگل ابتدا گزارش شده توسط AllThingsD.