اعلانیه
اعلانیه

گوگل نمی تواند مانع از رسیدگی دادگاه بریتانیا به دعوای حریم خصوصی شود

Google legalبه ندرت پیش می آید که دادگاه ها صلاحیت رسیدگی به پرونده های مطرح شده را نداشته باشند. از اتفاقاتی که در خاک خودشان رخ داده است. بنابراین، به‌طور قابل پیش‌بینی، Google تلاش خود برای رد شکایت مدنی مستقر در بریتانیا را که ناشی از «Cookiegate”، به دلایل قضایی.

همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، Cookiegate زمانی به وجود آمد که Google به طور مخفیانه تنظیمات حریم خصوصی مرورگر Safari (در iPhone و بعد از آن) را در اوایل سال 2012 دور زد. در نهایت منجر به بررسی‌های قانونی و جریمه شد. در ایالات متحده، Google 22.5 میلیون دلار جریمه برای حل و فصل پرونده با FTC پرداخت کرد..

علاوه بر تحقیقات دولتی، یک شکایت مدنی در بریتانیا ثبت شد. Google به رد کردن اقدام کرده بود این پرونده، با این استدلال که شرکت مشمول قوانین حریم خصوصی بریتانیا نیست و شاکیان باید پرونده خود را در کالیفرنیا، جایی که Google در آن مستقر است، تشکیل دهند.

Google عملاً استدلال می‌کرد که دادگاه‌های بریتانیا هیچ صلاحیتی بر این شرکت ندارند.

توافق با Google به طور بالقوه سابقه ای را ایجاد می کرد که می توانست توسط سایر شرکت های خارجی که در بریتانیا تجارت می کنند برای جلوگیری از شکایت شهروندان بریتانیا استفاده شود. ممکن است نوعی «مصونیت شرکتی» مدنی ایجاد کند. احتمالاً پیامدهای آن برای دادگاه های بریتانیا قابل قبول نبود.

طبق مقاله ای در بریتانیا تلگراف، گوگل اکنون با دعوای مدنی مبارزه خواهد کرد:

گوگل قول داده است با این تصمیم مبارزه کند. یک سخنگوی گفت: «یک پرونده تقریباً مشابه این پرونده سه ماه پیش در ایالات متحده به طور کامل منتفی شد. ما هنوز فکر نمی کنیم که این پرونده با استانداردهای مورد نیاز در بریتانیا برای محاکمه مطابقت داشته باشد و از حکم امروز درخواست تجدید نظر خواهیم کرد.»

در واقع، Google ممکن است در محاکمه یا در برخی از انواع دیگر اقدامات رویه ای پیش از محاکمه برنده شود. با این حال، تلاش گسترده و جسورانه آن برای اجتناب از مسئولیت در بریتانیا شکست خورده است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *