اعلانیه
اعلانیه

گوگل سعی می کند اعلان حریم خصوصی Shaming را در فرانسه مسدود کند

google-privacy-200ماه گذشته، Google به دلیل نقض قوانین حفظ حریم خصوصی فرانسه با خط مشی رازداری “یکپارچه” جریمه شد. کمیسیون ملی فرانسه برای محاسبات و آزادی‌های مدنی (CNIL) به Google و اولتیماتوم داده بود که خط‌مشی رازداری خود را اصلاح کند یا جریمه شود.

به طور کلی، CNIL اشکال دارد به عدم اطلاع رسانی خاص به مصرف کنندگان در مورد نحوه استفاده از داده هایشان با این حال، Google این موضع را اتخاذ می‌کند که کاملاً با استانداردهای حریم خصوصی اروپایی مطابقت دارد. بنابراین، از تغییر چیزی برای رضایت تنظیم کننده های فرانسوی خودداری کرد.

CNIL برای مقابله با تهدید خود، حداکثر جریمه موجود را اعمال کرد: 150,000 یورو (تقریباً 203,000 دلار). CNIL بیان کرد که «جریمه مالی آن بالاترین میزانی است که کمیته تاکنون صادر کرده است.»

بخش دیگری از تصمیم اداری خود، CNIL از Google خواست تا بیانیه‌ای را در صفحه اصلی فرانسوی خود پست کند مبنی بر اینکه خط مشی رازداری آن با قوانین فرانسه مطابقت ندارد:

کمیته تحریم‌ها به Google Inc. دستور داد تا طی 48 ساعت، طی 8 روز از تاریخ، بیانیه‌ای درباره این تصمیم در وب‌سایت https://www.google.fr منتشر کند. ابلاغ تصمیم این اقدام تبلیغاتی با توجه به گستردگی جمع‌آوری داده‌های Google و همچنین با لزوم اطلاع‌رسانی به افرادی که توانایی اعمال حقوق خود را ندارند توجیه می‌شود.

Google اکنون از یک دادگاه فرانسوی خواسته است تا این الزام اعلان را تعلیق کند، در حالی که نسبت به تصمیم و جریمه CNIL درخواست تجدید نظر می کند. طبق وال استریت ژورنال، Google به دادگاه گفت که این اخطار “خسارات جبران ناپذیری به Google وارد خواهد کرد.” ”

CNIL با توجه به اینکه جریمه مالی ناچیز آن احتمالاً برای Google بی‌معنی خواهد بود، جسورانه تصمیم گرفت از بیانیه حریم خصوصی برای شرمساری و مجازات عمومی Google استفاده کند. طبق مقاله WSJ، CNIL همچنین مشخص کرده است که این اعلان با “تایپ فیس Arial کمتر از 13 نقطه، درست زیر دکمه‌های جستجو” باشد.

احتمالاً دادگاه فرانسه موافقت خواهد کرد که در طول دوره تجدیدنظرخواهی، Google نباید اعلان را پست کند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *