اعلانیه
اعلانیه

google-russia2-fade-ss-1920

در فوریه 2015، موتور جستجوی روسی Yandex از سرویس فدرال ضد انحصار فدراسیون روسیه (FAS) درخواست کرد که یک ضد انحصار را آغاز کند. تحقیق در مورد کنترل گوگل بر اندروید به طور خاص، Yandex متهم کرد که Google از طریق نصب پیش‌نصب برنامه‌های Google در گوشی‌های Android در روسیه از مزیت غیرمنصفانه برخوردار شده است.

در سپتامبر 2015، تنظیم کننده روسیه دریافت که این عمل قانون رقابت روسیه را نقض می کند. سپس Google متعهد شد که با این حکم مبارزه کند.

طبق وال استریت ژورنال، دادگاه داوری مسکو صبح امروز تصمیم FAS را تایید کرد. ظاهراً Google هنوز هم می‌تواند درخواست تجدیدنظر کند و احتمالاً این کار را خواهد کرد.

با این حال، با توجه به این حکم، ممکن است Google دیگر از سازندگان گوشی و شرکت‌های مخابراتی فعال در روسیه ملزم به نصب هیچ برنامه‌ای به عنوان شرط دسترسی به Google Play نباشد. FAS از گوگل می خواهد که قراردادهای اندروید خود را بر این اساس تغییر دهد. عدم رعایت می تواند به معنای جریمه احتمالی تا 15 درصد از درآمدهای روسیه در سال 2014 گوگل باشد.

پس از پیروزی روسیه، Yandex همان شکایت را به کمیسیون اروپا برد، که قبلاً تحقیقات ضد انحصار اندروید در حال انجام بود. هفته گذشته بلومبرگ گزارش کرد که یک بیانیه اعتراضات مربوط به Android ( شکایت رسمی) قرار بود توسط کمیسیون تسلیم شود. در حالی که مسائل بیشتری در زمینه اروپایی بررسی می شود، قوانین برنامه از پیش نصب شده یکی از مسائل اصلی است.

Google معتقد است که هرگونه تحقیق ضد انحصار در مورد Android غیرقابل توجیه است زیرا این سیستم عامل منبع باز است و به صورت رایگان در دسترس همه است.

نوامبر گذشته، گروهی متشکل از تقریباً 140 برنامه‌نویس اندروید، تحت هماهنگی سازمانی به نام اتحاد توسعه‌دهندگان برنامه، نامه ای به کمیسیون اروپا ارسال کرد و به کمیسیون اروپا توصیه کرد که هیچ اقدامی که می تواند کنترل گوگل بر اندروید را به حداقل برساند و چندپارگی بیشتر ایجاد کند، انجام ندهد. .


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *