اعلانیه
اعلانیه

google-firefox-logosچقدر برای Google مهم بود که موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر فایرفاکس موزیلا باقی می ماند؟ به اندازه کافی مهم است که Google موافقت کرد در این معامله سه برابر بیشتر از سال 2010 بپردازد.

AllThingsD است گزارش مبنی بر اینکه قرارداد جدید گوگل با موزیلا 300 میلیون دلار در سال هزینه دارد. این تقریباً سه برابر مبلغی است که گوگل در معامله قبلی پرداخت کرده بود: طبق گزارش سالانه موزیلا در سال 2010، گوگل حدود 84 درصد از درآمد 123 میلیون دلاری موزیلا را به خود اختصاص داده است که به حدود 103 میلیون دلار می رسد.

چرا Google با داشتن کروم، مرورگر وب رو به رشد خود، موافقت کرد که هزینه های خود را در فایرفاکس سه برابر کند؟ AllThingsD می گوید که هر دو مایکروسافت/بینگ و یاهو نیز برای به دست آوردن جایگاه موتور جستجوی پیش فرض در فایرفاکس در حال اجرا بودند. اگرچه مایکروسافت هنوز مرورگر شماره یک (اینترنت اکسپلورر) را دارد، علاقه‌اش به فایرفاکس آنقدر زیاد است که مایکروسافت چند ماه پیش “Firefox with Bing” را تبلیغ کرد.

طبق StatCounter، فایرفاکس اخیراً با ۲۵.۲۳ درصد به رتبه سوم در سهم کلی مرورگر سقوط کرده است، درست کمتر از ۲۵.۶۹ درصد Chrome. اینترنت اکسپلورر 40.63 درصد از بازار مرورگرهای جهان را در اختیار دارد.

statcounter-browser-share

همانطور که در سایت موتورهای جستجو پوشش دادیم، گوگل و موزیلا در اوایل این هفته اعلام کردند که به قرارداد سه ساله جدید برای حفظ Google به عنوان ارائه دهنده جستجوی پیش فرض در مرورگر فایرفاکس.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

مت مک گی در سپتامبر 2008 به عنوان نویسنده/خبرنگار/ویراستار به Third Door Media ملحق شد. او از ژانویه 2013 تا زمان خروجش در جولای 2017 به عنوان سردبیر خدمت کرد. او را می توان در توییتر در @MattMcGee.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *