اعلانیه
اعلانیه

گزارش: نزدیک به 40 درصد از زمان اینترنت در حال حاضر در دستگاه های تلفن همراه

بسیاری از بازاریابان هنوز موبایل را به عنوان یک مورد استفاده حاشیه ای یا جدید می دانند که می توانند «بعداً» درباره آن فکر کنند. هیچ چیز نمی تواند دور از حقیقت باشد. دستگاه و چشم انداز اینترنت برای همیشه تغییر کرده است.

رایانه شخصی اکنون تنها یکی از چندین قطعه سخت افزاری است که مردم برای دسترسی به اینترنت از آن استفاده می کنند و به طور فزاینده ای، دستگاه «اصلی» نخواهد بود. رایانه شخصی «در محل کار» یا «در اتاق دیگر» خواهد بود.

فروش رایانه های شخصی مصرفی ثابت است و بعید به نظر می رسد در آینده دوباره رشد کند، بدون تغییرات اساسی (احتمالاً Surface اینطور نیست). در گذشته، مردم ممکن است چندین رایانه شخصی خریداری کرده باشند. اکنون به جای آن تبلت و گوشی هوشمند می خرند. آن کامپیوتر کمی قدیمی‌تر «هنوز خوب کار می‌کند». بنابراین نیازی به ارتقاء هر دو سال نیست، به خصوص زمانی که چهار دستگاه دیگر برای دسترسی به اینترنت در اطراف وجود دارد.

قیاسی که هفته گذشته در کنفرانسی انجام دادم ارسال ایمیل بود.

برای نسل جوان‌تری از کاربران، پیامک (یا پیام‌رسانی) روشی است که آن‌ها با هم ارتباط برقرار می‌کنند، در حالی که ایمیل‌ها به‌عنوان خشن و حتی قدیمی تصور می‌شوند. همین امر ممکن است در مورد رایانه شخصی نیز صادق باشد – دستگاهی برای استفاده های انتخابی و «افراد مسن». بعید هم نیست (یک دهه یا بیشتر از هم اکنون دستگاه های پوشیدنی اینترنتی ممکن است ظاهر گوشی های هوشمند را شبیه به هم کنند.)

comScore PC vs. mobile time spent

منبع: comScore (2/13)

در حالی که سال 2011 سال مورد انتظار “سال موبایل” بود، سال 2012 سالی بود که در آن همه تردیدها در مورد تأثیر مخرب تلفن همراه باید کنار گذاشته می شد. برای این منظور، خلاصه‌های خوبی از داده‌های مربوط به پذیرش و استفاده از دستگاه همراه از هر دو comScore و نیلسن در قالب دو گزارش که دیروز منتشر شد.

ComScore ادامه پذیرش گوشی‌های هوشمند و تبلت و همچنین تار شدن «فاکتور فرم» را پیش‌بینی می‌کند. همچنین پیش‌بینی می‌کند که تبلیغات موبایلی به یک «رسانه برندسازی» تبدیل شود. این شرکت به همان اندازه در تجارت الکترونیکی صعودی است و پیش‌بینی می‌کند که پذیرش 4G مصرف محتوا و موارد استفاده جدید را امکان‌پذیر می‌کند.

شاید تحریک آمیزترین گرافیک گزارش تصویر بالا باشد که زمان صرف شده در اینترنت را نشان می دهد. این درگیری رایانه شخصی را با موبایل مقایسه می کند. بر این اساس، در حال حاضر تقریباً 40 درصد از زمان صرف شده توسط تلفن همراه به صورت آنلاین است. علاوه بر این، نقشه‌ها، موسیقی، آب و هوا و شبکه‌های اجتماعی مقوله‌هایی هستند که در آن افراد زمان بیشتری را با موبایل می‌گذرانند تا با رایانه شخصی.

احتمالاً تنها یک سال یا بیشتر فاصله دارد که نمودار فوق بسیار بیشتر از 50/50 یا حتی 60/40 به نفع تلفن همراه به نظر برسد.

گزارش Nielsen داده های مشابهی را در مورد پذیرش و استفاده از سخت افزار ارائه می دهد. با این حال، یک چشم انداز جهانی ارائه می دهد و طیف گسترده ای از کشورهای فراتر از بازار ایالات متحده را شامل می شود. همچنین با جزئیات بیشتری بر تبلیغات موبایلی تمرکز دارد. اکثر کاربران مورد بررسی در سراسر جهان گزارش می دهند که “حداقل یک بار در روز” تبلیغات تلفن همراه را مشاهده می کنند.

نمودار زیر تصویری از نگرش کاربران نسبت به تبلیغات تلفن همراه است. جالب اینجاست که تعداد زیادی و حتی اکثریت مردم می گویند که حاضرند تبلیغات موبایلی را بپذیرند اگر به معنای محتوا یا خدمات رایگان باشد. به طور کلی، به نظر می‌رسد هندی‌ها بیشترین استقبال را از تبلیغات تلفن همراه در همه اشکال آن دارند.

Nielsen mobile advertising attitudes

منبع: Nielsen (2/13)

اطلاعات و بحث‌های بسیار بیشتری در گزارش‌ها وجود دارد که می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید اینجا (comsScore) و اینجا (Nielsen).


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *