شبکه تبلیغاتی مبتنی بر تماس Marchex مطالعه سفر جالبی را منتشر کرده است که داده هایی را در مورد تفاوت بین کاربران رایانه شخصی و تلفن همراه جمع آوری می کند. به طور کلی، این مطالعه نشان داد که کاربران تلفن همراه در سفر با تعداد بسیار بالاتری نسبت به کاربران رایانه شخصی تبدیل می شوند. (Marchex با فروش تبلیغات مبتنی بر تماس درآمد کسب می کند.)
گزارش Marchex نشان داد که تبدیلهای مبتنی بر تماس «به طور مداوم بیش از 25 درصد برای اتومبیلهای کرایهای و بیش از 20 درصد برای هتلها بوده است». احتمالاً این شرکت برای مقایسه به داده های صنعت در مورد تبدیل های آنلاین متکی است. تعداد کل تماسهای تحلیلشده توسط Marchex برای این مطالعه 15000 بود.
این شرکت افزود، با این حال، “62 درصد از تماسهایی که ما برای این مطالعه تجزیه و تحلیل کردیم، برای فروش نبودند. این تماسها یا برای خدمات مشتری در نظر گرفته شده بود – مانند تأیید رزرو – یا شمارهگیری اشتباه و قطع ارتباط بود.»
Marchex آنچه قبلاً به طور گسترده گزارش شده بود تأیید کرد: تماسگیرندگان تلفن همراه آماده خرید هستند. نیازهای آنها فوری است. عمدتاً به همین دلیل است که تبدیلها بسیار بیشتر است.
کاربران تلفن همراه بیشتر از کاربران رایانه شخصی عصرها با هتل ها تماس می گیرند (این منطقی است). اما در مورد خودروها برعکس است: «بیش از 80 درصد از رزروهای تلفن همراه برای اجاره در همان روز. با این حال، مصرف کنندگان تلفن همراه بیشتر از همتایان دسکتاپ خود صبح ها تماس می گیرند، شاید به این دلیل که تماس گیرندگان به دنبال رانندگی در آن روز هستند.”
ظاهراً مردان در ساعات صبح بیشتر از زنان تماس می گیرند:
مردان به طور مداوم بیشتر تماس های خود را در طول ساعات صبح انجام می دهند، که مطابق با مطالعه دیگری از موسسه Marchex در سال 2012 است. بین ساعت 9 صبح تا 12 بعد از ظهر، مردان 67 درصد بودند. از تماس ها توزیع جنسیتی تماس ها در ساعات بعد از ساعت 6 بعد از ظهر به طور مساوی تقسیم می شود.
به عقب برگردیم، برخی از توضیحات منطقی وجود دارد که چرا تماسهای تلفن همراه بسیار بهتر از جستجوهای رایانه شخصی در سفر تبدیل میشوند. یک نکته این است که کاربران موبایل احتمالاً در حالت سفر هستند، «در حال حرکت» و به دنبال اتاق و اتومبیل می گردند. کاربران رایانه شخصی معمولاً در خانه یا محل کار هستند. علاوه بر این، همانطور که Marchex در گزارش خود اشاره می کند، تماس گیرندگان اغلب سوالاتی دارند که وب سایت ها به راحتی به آنها پاسخ نمی دهند:
اطلاعات ما نشان داد که بیش از یک سوم تماسگیرندگان سؤالاتی در مورد مکان اتاق، مناظر، و رویدادهای نزدیک داشتند، از جمله اینکه چقدر پیادهروی تا مراسم تحلیف پرزیدنت اوباما بوده است.
ما همچنین دریافتیم که تماس گیرندگان را می توان به سه نوع نسبتاً ثابت تقسیم کرد: درخواست کننده ویژه (کسانی که به امکانات خاصی علاقه مند هستند). معامله گر؛ و The Techno-Phobe (کسانی که از رزرو آنلاین متنفرند).
در نهایت کاربران رایانه شخصی اغلب به تازگی تحقیقات خود را شروع می کنند یا تحقیقات سفر را بسیار معمولی انجام می دهند (مثلاً در مورد تعطیلات خیال پردازی می کنند) و بالاتر در قیف. نکته مهم این است که استراتژی های تلفن همراه و رایانه شخصی نباید به عنوان متضاد در نظر گرفته شود، بلکه باید مکمل آنها برای شرکت های مسافرتی باشد.
اما این تحقیق با پشتیبانی دادههای قبلی، به طور قطعی نشان میدهد که شرکتهای مسافرتی که انرژی و منابع را به تلفن همراه سرازیر نمیکنند، به طور بالقوه مصرفکنندگان ارزشمندی را که با نرخهای بسیار بالا تبدیل میکنند، از دست میدهند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.