اعلانیه
اعلانیه

Consumer Watchdog مستقر در ایالات متحده در حال فراخوانی است کمیسیون اروپا (EC) از تصرف 12.5 میلیارد دلاری گوگل بر موتورولا موبیلیتی جلوگیری می کند و از اروپا می خواهد که شکایت رسمی ضد انحصار علیه گوگل را پیگیری کند. با استناد به داده‌های سهم بازار، استدلال این است که داشتن یک سازنده گوشی، گوگل را به یک “جنگنده غیرقابل توقف” در موبایل تبدیل می‌کند:

سیستم عامل اندروید گوگل با سهم 38 درصدی بر بازار موبایل مسلط است و در حال رشد است. آیفون اپل ۲۷ درصد است. گوگل 95 درصد از بازار جستجوی موبایل را در اختیار دارد. شواهدی وجود دارد که تولیدکنندگان گوشی را تحت فشار قرار می دهد تا هنگام استفاده از سیستم عامل اندروید از برنامه های گوگل استفاده کنند. خرید قبلی AdMob توسط گوگل به غول اینترنتی برتری در فروش تبلیغات تلفن همراه داد. اجازه دادن به معامله موتورولا موبیلیتی به گوگل تسلط بی‌سابقه‌ای در تقریباً تمام جنبه‌های دنیای موبایل – تولید، سیستم‌های عامل، جستجو و تبلیغات – می‌دهد. این می تواند تقریباً غیرقابل توقف باشد.

با این حال انتظار می رود کمیسیون اروپا ماه آینده قرارداد موتورولا را تصویب کند. همچنین انتظار می‌رود تصمیم بگیرد در مورد پیگیری یک پرونده رسمی ضد تراست علیه Google در ماه بعد، در ماه مارس.

اگر EC اجازه خرید موتورولا را بدهد و سپس آن را برگرداند و پرونده ضد تراست را تشکیل دهد، عجیب است. اما این می تواند اتفاق بیفتد، زیرا اقدام ضد انحصار بیشتر بر بازار جستجوی رایانه های شخصی متمرکز شده است.

به طور جداگانه یک سایت خرید فرانسوی به نام Twenga آخرین ادعای ضد تراست در اروپا علیه Google. ماهیت شکایت اکنون آشناست: گوگل از دارایی های خود به ضرر رقبا حمایت می کند. این تعداد کل ادعاهای ضد انحصار علیه گوگل در اروپا را به 11 می رساند – فکر می کنم به معنای واقعی کلمه شمارش را از دست داده ام.

گروه ایالات متحده، Consumer Watchdog، مکرراً با مایکروسافت مرتبط بوده و متهم شده است که در یک کمپین ضد Google، دست نشانده آن است. تقریباً هر مقاله ای که به Consumer Watchdog اشاره می کند آن را با ردموند مرتبط می کند. با این حال این گروه ادعا می کند که هیچ رابطه رسمی با مایکروسافت ندارد.

Consumer Watchdog همچنین از اروپا می‌خواهد تا راه‌حل‌های جدی را برای نقض‌های ضدانحصار ادعایی خود بر Google اعمال کند – از جمله تجزیه شرکت:

  • Google را می‌توان به شرکت‌های مختلفی تقسیم کرد که به مشاغل مختلف اختصاص دارند، بنابراین هیچ انگیزه‌ای برای استفاده ناعادلانه از جستجو برای تبلیغ سایر خدمات وجود ندارد. . .
  • اهمیت موتور جستجوی گوگل به عنوان دروازه ورود به فضای مجازی مستلزم حداکثر درجه باز بودن و شفافیت است. موقعیت انحصاری گوگل و اهمیت آن برای اینترنت به این معنی است که این شرکت باید از نزدیک تحت نظارت باشد. مقررات می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که پلتفرم تبلیغات Google را باز کند تا سایر رقبا بتوانند رقابت کنند. . .
  • یک راه حل دیگر می تواند این باشد که گوگل را مجبور کنیم از دستاوردهای انحصاری خود از طریق اعمال جریمه های مالی صرف نظر کند. . .

همانطور که قبلاً بحث کرده‌ام، تنظیم‌کننده‌های اروپایی با یک دوراهی مواجه هستند. آن‌ها نمی‌خواهند در تنظیم SERP دخالت کنند، اما احتمالاً به سادگی از تمام شکایات شرکت‌های اروپایی که علیه Google ثبت شده است کنار نخواهند رفت. من حدس می‌زنم که نوعی اقدام و چاره‌ای علیه Mountain View انجام شود، اما دامنه و شدت آنها هنوز مشخص است.

مدخلهای مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *