در یک نظرسنجی تا حدودی هشیارکننده از 1000 بازاریاب ایالات متحده، تنها 48 درصد از کسانی که به عنوان “بازاریابان دیجیتال” شناخته شده بودند، گفتند که در بازاریابی دیجیتال مهارت بالایی دارند. و حتی کمتر به گروه خود فکر می کنند: فقط 40 درصد فکر می کنند که همکاران تیم آنها در بازاریابی دیجیتال مهارت بالایی دارند.
مطالعه، با عنوان پریشانی دیجیتال: چه چیزی حفظ میکند Marketers Up At Night توسط Adobe سفارش داده شده و توسط Edelman Berland تولید شده است.
با این حال، از آمارهای حتی افسردهکنندهتر مانند این واقعیت که تنها 9 درصد از پاسخدهندگان کاملاً موافق هستند که بازاریابی دیجیتالی آنها کار میکند یا اینکه تنها یک سوم گفتند شرکتهایشان در بازاریابی دیجیتال مهارت بالایی دارند، امیدهای روشنتری از سوی بازاریابان به وجود میآید. در شرکتهایی که در حال اجرای رقبای خود هستند – آنلاین و غیرفعال.
بازاریابان در شرکتهای با عملکرد بالا بیش از دو برابر احتمال دارد که شرکتهایشان را در بازاریابی دیجیتالی ماهر ارزیابی کنند تا در شرکتهای با عملکرد پایین.
70 درصد از افراد با عملکرد بالا میگویند که میدانند کدام کانالهای بازاریابی مؤثرتر هستند، در حالی که تنها 52 درصد از افراد با عملکرد پایین میدانند.
شرکتهای با عملکرد بالا نیز بیشتر در دیجیتال سرمایهگذاری میکنند. در حالی که 60 درصد از همه بازاریابان شرکتکننده در نظرسنجی انتظار دارند شرکتهایشان سرمایهگذاریهای خود را در فناوری بازاریابی دیجیتال در سال جاری افزایش دهند، هفتاد و یک درصد از افراد با عملکرد بالا گفتند که شرکتهایشان امسال در برنامههای دیجیتال سرمایهگذاری بیشتری دارند در حالی که تنها 52 درصد در میان افراد با عملکرد پایین تنها 52 درصد است.
شرکتهای با عملکرد بالا همچنین در استخدام کارکنان دیجیتال و سرمایهگذاری در فناوری بازاریابی دیجیتال از شرکتهای با عملکرد پایینتر پیشی میگیرند.
مطالعه کامل برای دانلود موجود است اینجا [PDF].
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.