اغلب صاحبان مشاغل از من درباره بهترین شیوه های بازاریابی آنلاین سؤال می کنند. آنها میخواهند بدانند چه چیزی به آنها کمک میکند تا نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنند یا به سادگی منجر به فروش بیشتر و فروش بیشتر شوند. آنها اغلب می خواهند بهتر از رقبای خود به نظر برسند، در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند و هزینه کمتری برای تبلیغات بپردازند.
پاسخی که من به آنها میدهم لزوماً آن چیزی نیست که آنها میخواهند بشنوند، اما برای موفقیت آنها ضروری است.
رشد را متوقف نکنید، آزمایش را متوقف نکنید
کلید موفقیت دیجیتال و هک رشد این است که هرگز تسلیم نشوید. این یک نکته ساده به نظر می رسد – اما اغلب شرکت ها وضعیت موجود خود را می پذیرند و در رشد سرمایه گذاری نمی کنند. آنها یاد گرفتهاند که به دروغ بپذیرند که اینترنت واقعاً بر کسبوکارشان تأثیر نمیگذارد یا اینکه انجام آن بسیار گرانتر از آن چیزی است که اکنون هستند.
واقعیت آن این است که برای ایجاد تفاوت به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما نتیجه می دهد. به ندرت برنده های سریع آنلاین وجود دارد (اگرچه اتفاق می افتد).
هدف رشد است
هدف شما باید رشد باشد، نه لزوماً یک کسب و کار خاص یا نقطه عطف بازاریابی. نقاط عطف را می توان انجام داد، اما رشد دائمی است. اگر دنبال موقعیت بهتر در موتور جستجو دست بردارید، سقوط خواهید کرد. اگر بهینه سازی کمپین های خود را متوقف کنید، بهبودی در نرخ تبدیل ایجاد نخواهید کرد.
بهینه سازی باید بخشی دائمی از روند رشد شما باشد. اگر متعهد شوید که همیشه در حال یادگیری باشید (و اگر به خودتان فرصت شکست بدهید)، رشد خواهید کرد. بیشتر شرکتها سالها طول میکشند تا واقعاً شاهد رشد بزرگی باشند، اما وقتی این اتفاق میافتد، واقعاً شروع به رشد میکند.
آیا ارزان است؟
وقتی مشتریان بالقوه من از من می پرسند که هزینه خدمات من چقدر است، آنها معمولاً به دنبال یک بودجه ثابت و چک کردن هستند. به عنوان بازاریاب، ما می دانیم که تعیین قیمت دقیق برای بازاریابی متمرکز بر رشد می تواند دشوار باشد. اگر یک شرکت بودجه ماهانه 300 دلار و دیگری بودجه ماهانه 300000 دلار داشته باشد، ما همیشه می توانیم راهی برای خرج کردن عاقلانه این بودجه پیدا کنیم. شما باید به دنبال مکانهایی باشید که میتوانید بیشترین تأثیر را داشته باشید و در آن هزینهها بازدهی داشته باشید، و این کار را به گونهای انجام دهید که قابل اندازهگیری باشد و به جای یک کار خاص، روی رشد متمرکز شود.
وقتی میتوانید رشد منظمی را از نظر اعداد نشان دهید، با فرض اینکه چیزهای درستی را اندازهگیری میکنید، درآمد ایجاد شده میتواند برای کمک به افزایش بودجه ماهانه برای بهبود بیشتر استفاده شود. حتی پیشرفت های کوچک در طول زمان اضافه می شوند. اما دوباره، کلید توقف نکردن است. به محض توقف، شروع به از دست دادن بینش در مورد رفتارهای مشتری می کنید – که می تواند در طول زمان تغییر کند – و دستاوردها از دست خواهند رفت.
یک مثال خوب در زیر نشان داده شده است. این سازمان سرمایه گذاری زیادی برای هدایت ترافیک ارگانیک کرد، اما در نهایت تولید و بازاریابی محتوای جدید را متوقف کردند – و همانطور که می بینید، ترافیک آنها شروع به کاهش کرد و در نتیجه در نهایت شروع به کاهش کرد. آنها در پاییز افت طبیعی دارند، اما این روند تا جایی ادامه یافت که تقریباً نیمی از ترافیک ارگانیک تا فوریه خشک شد.
رشد را بخشی از فرآیند خود قرار دهید
این تفکر باید فراتر از یک استراتژی روی یک تکه کاغذ یا هدفی باشد که باید برای آن تلاش کرد. رشد باید بخشی از روند روزمره شما و روشی باشد که شما به هر چیزی در فضای دیجیتال نزدیک می شوید. اگر این را جدی نگیرید و بخواهید رقابت کنید، اوضاع خیلی سریع تغییر می کند. اگر بتوانید ذهنیتی متمرکز بر رشد را در تیم های خود ادغام کنید، آنها بسیار موفق تر خواهند بود زیرا بر اساس چیز(های) درست اندازه گیری می شوند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.