اعلانیه
اعلانیه

چگونه اپلیکیشن جستجوی جدید گوگل برای آیفون می تواند جستجوگران را از سیری دور کند؟

برنامه جدید Google برنامه جستجوی Google برای iOS اکنون منتشر شده است، کیفیتی شبیه به سیری از صحبت کردن برای دریافت پاسخ و خواندن دوباره آنها را به همراه دارد. این برنامه جالب است، اما نمی تواند تمام کارهای «دستیار» را که سیری می تواند انجام دهد. سپس، برای بسیاری از جستجوها، برنامه جستجوی Google می تواند بسیار سریعتر از سیری باشد. این چیزی است که ممکن است Google را به جای سیری، به اولین انتخاب برای iPhone، iPad و سایر جستجوگران iOS تبدیل کند.

تست Zooey Deschanel

برنامه جستجوی Google و سیری از نظر قابلیت‌ها یکسان نیستند. گوگل برای کمک به جستجو طراحی شده است. سیری می تواند به جستجو و همچنین انجام اقدامات در دستگاه iOS مانند iPhone کمک کند (و من می گویم iPhone در آینده، اما این شامل جستجو در iPad یا iPod Touch نیز می شود)

شاید هیچ راهی بهتر از انجام کاری که من “Zooey Deschanel” می نامم برای نشان دادن تفاوت وجود نداشته باشد.

بسیاری تبلیغ اپل را دیده‌اند که در آن زوئی دشانل بازیگر و خواننده در یک روز بارانی در داخل خانه گیر افتاده است و از سیری می‌خواهد که به او کمک کند تا بداند آیا بیرون باران می‌بارد (زیرا باران واقعی که او می‌بیند دلیل کافی نیست) برای سفارش گوجه فرنگی سوپ، تا به خود یادآوری کند که خانه را تمیز کند و موسیقی پخش کند. اگر آن را ندیده اید، نگاهی بیندازید:

[youtube width=”560″ height=”315″]https://www.youtube.com/watch?v=EP1YAatv1Mc[/youtube]

من واقعاً تبلیغ را دوست دارم (همراه با همه چیز Zooey)، علیرغم اینکه مسخره کردن آن آسان است. همچنین برای نشان دادن کارهایی که برنامه جستجوی Google می‌تواند انجام دهد – یافتن و خواندن پاسخ‌های شما – و کارهایی که نمی‌تواند انجام دهد، در iPhone یا دستگاه iOS شما انجام می‌دهد.

برای نشان دادن این، یک ویدیوی کنار هم از جستجوی Google و سیری ساختم که هر دو این کار را انجام می‌دهند. همان چیزهایی که Zooey از سیری در تبلیغات خود، در iPhone 5 خودم می‌خواست انجام دهد:

[youtube width=”560″ height=”315″]https://www.youtube.com/watch?v=KUakVCXSkUM[/youtube]

کیفیت ویدیو بد نیست، متأسفیم. دفعه بعد بهتر عمل خواهم کرد اما نکته را متوجه خواهید شد، به خصوص از نظر اینکه چه چیزی کار می کند و چقدر سریع اتفاق می افتد یا نه.

آیا آن باران است؟ درباره همان

این ویدئو چهار درخواست را پوشش می‌دهد. اولین سوال این است که “آیا آن باران است؟” برنامه جستجوی Google این را به عنوان درخواست جستجو در وب تفسیر می کند و صفحات وب منطبق را برمی گرداند. ناامید کننده.

عبارت دیگر «آیا باران می‌بارد»، و برنامه جستجوی Google بیشتر شبیه سیری عمل می‌کند. یک “کارت” ظاهر می شود که آب و هوای محلی من را نشان می دهد، و برنامه (با استفاده از صدایی متفاوت از صدای سیری) به من می گوید که نه، باران نمی بارد، همراه با دما و پیش بینی.

به هر حال، این جدید نیست که می‌توانید با این روش با برنامه جستجوی Google صحبت کنید. چیزی که متفاوت است (در میان چندین تغییر) این است که برنامه با شما پاسخ دهد.

سیری کمی کندتر از برنامه جستجوی Google واکنش نشان می‌دهد، اما می‌تواند یک نمای پیش‌بینی آب‌وهوا را برای هر دو روش بیان سؤالات ارائه دهد، همراه با گفتن، “من باور نمی‌کنم که باران می‌بارد.”

سیری سوپ می کند. گوگل این کار را نمی کند

نفر بعدی می پرسد، “بیایید سوپ گوجه فرنگی را تحویل دهیم.” گوگل این را به عنوان یک درخواست برای انجام یک جستجوی وب، به جای جستجوی محلی، تعبیر می کند، بنابراین چشمگیر نیست. تلاش مجدد با «بیایید سوپ تحویل بگیریم» کمکی نمی‌کند.

با سیری، متوجه می‌شود که من رستوران‌های محلی را با اولین درخواست می‌خواهم، احتمالاً کلمه «تحویل شده» را برای دانستن این موضوع کلید زده است. اما، هیچ رستورانی با سوپ گوجه فرنگی پیدا نمی کند. برای درخواست دوم، فقط برای «سوپ»، فهرست خوبی ارائه می‌شود.

Google: برای جستجو، نه اقدامات

بعد، این یک درخواست برای «به من یادآوری کن تا فردا پاکسازی کنم» Google این را به‌عنوان درخواست جستجوی وب، به جای یادداشت در تقویم من، تفسیر می‌کند. در مقابل، سیری پیشنهاد می کند که یک یادآوری را برای من برنامه ریزی کند.

«شکست» Google در اینجا واقعاً یکی نیست، زیرا این تفاوت اصلی بین برنامه جستجوی Google و سیری است. برنامه Google برای جستجو است، در حالی که Siri یک «دستیار» بومی است که بخشی از iPhone است و می‌تواند بیشتر از جستجو انجام دهد.

جستجوی Google ممکن است از جهاتی شبیه سیری به نظر برسد، اما برای دستیار بودن طراحی نشده است (در تلفن‌های اندروید، Google Voice Actions می‌تواند برخی از کارهای «دستیار» را که Siri در آیفون انجام می‌دهد، انجام دهد، مانند تنظیم آلارم).

آزمون نهایی “Play Shake, Rattle & Roll” نیز این را نشان می دهد. Google آن را به عنوان یک درخواست برای جستجو در وب تفسیر می کند، زیرا در نهایت، این همان کاری است که شما از برنامه جستجو برای انجام آن استفاده می کنید – برای جستجو.

Siri که یک دستیار است، «بازی» را به این معنا تعبیر می‌کند که می‌خواهید چیزی را روی تلفن پخش کنید، سپس به دنبال آن است که ببیند آیا محتوای منطبقی وجود دارد یا خیر. با مشاهده اینکه من یک کپی از آهنگ دارم، شروع به پخش آن می کند.

سیری در آزمون برنامه جستجوی Google شرکت می کند

پس از اینکه برنامه جستجوی Google را در برابر اقدامات تبلیغاتی اپل قرار دادم، برخی از آنها هرگز قصد انجام آن را نداشتند، فکر کردم جالب است که سیری را در مقابل برخی از اقدامات در یک ویدیوی تبلیغاتی Google برای برنامه جدیدش قرار دهم. ابتدا، ویدئو:

[youtube width=”560″ height=”315″]https://www.youtube.com/watch?v=n2ZUSPecPRk[/youtube]

اینجا ویدیوی خودم است که سؤالات را می‌پرسم و آنها را با برنامه جستجوی Google و سیری به تنهایی امتحان می‌کنم. iPhone 5:

[youtube width=”560″ height=”315″]https://www.youtube.com/watch?v=5aso94oFkTU[/youtube]

فقط برای جستجو، گوگل سریع است

این ویدیو با درخواستی مبنی بر «چند نفر در کیپ کاد زندگی می‌کنند» شروع می‌شود. Google تقریباً بلافاصله با پاسخ، بازخوانی آن برمی‌گردد.

در مقابل، سیری بیشتر طول می کشد. مکث به این دلیل است که ابتدا سیری در حال بررسی است تا ببیند چه منابع دیگری ممکن است پاسخی داشته باشند که می تواند با آنها مشورت کند، مانند Wolfram Alpha یا Yelp. وقتی تصمیم می گیرد که هیچ یک از اینها کار نمی کند، سپس می پرسد که آیا می خواهم در وب جستجو کند یا خیر. پس از تأخیر دیگری برای اینکه بگویم بله، سیری درخواست را به شریک جستجوی وب خود – Google

ارسال می کند.

موضوع مشابهی بعداً اتفاق می‌افتد، وقتی می‌پرسم «عکس‌هایی از نهنگ‌ها را به من نشان بده». گوگل با پاسخی که برای من خوانده می شود به سرعت در حال افزایش است. سیری کندتر است زیرا برای دیدن اینکه آیا شریک جستجویی با پاسخ وجود دارد یا نه، متوقف می‌شود، سپس وقتی وجود ندارد، جستجوی وب را پیشنهاد می‌کند – که من را به Google بازگرداند.

به طور خلاصه، اگر زیاد جستجو می‌کنید و مطمئن هستید که درخواست شما به جستجوی گسترده وب نیاز دارد، استفاده از Google احتمالاً در زمان شما نسبت به ارسال درخواست با Siri صرفه‌جویی می‌کند.

آب و هوا، فیلم ها: تقریباً مشابه

یک آزمایش دیگر برای “آب و هوا در یارموث چگونه است.” در این مورد، مانند تست Zooey، Google و Siri تقریباً برابر هستند.

من همچنین جستجوی «فیلم‌ها در نیوپورت بیچ»، شهر من را به جای «Yarmouth» در ویدیوی Google انجام دادم (زمانی که Yarmouth را امتحان کردم، سیری Nantucket را مطرح کرد، بنابراین می‌خواستم مقایسه مستقیم بهتری داشته باشم). یک بار دیگر، هر دو در دریافت اطلاعات خاص فیلم به من تقریباً یکسان بودند.

به هر حال، در برخی موارد، درخواست از Google برای پخش پیش‌پرده‌ای از یک فیلم آینده باعث می‌شود که آن پیش‌پرده در نتایج جستجوی آن پخش شود. خیلی جالب است و سیری این کار را نمی کند. اما سیری تریلرهایی را برای فیلم‌هایی که در iTunes ارائه می‌شوند پخش می‌کند، در حالی که به نظر نمی‌رسد Google قادر به پخش تریلر برای فیلم‌هایی که خارج از سینما هستند، مانند Prometheus.

پیمایش به سیری، در نهایت

زمانی که به درخواست «من به مسیرهای یارموت، کیپ کاد نیاز دارم»، سیری در برنامه جستجوی Google برتری پیدا می‌کند.

Google مسیرها را به سرعت و به آسانی دریافت می کند (برای من از کالیفرنیا رانندگی بسیار طولانی است). سیری مدام فکر می‌کند که “یارموث” من در آفریقای جنوبی است و از دادن دستورالعمل خودداری می‌کند.

در نهایت، سیری با درخواست مسیرها برای فقط “Yarmouth” آنها را به نمایش می گذارد. سپس کاری را انجام می‌دهد که گوگل نمی‌تواند انجام دهد، راه‌اندازی ناوبری گام به گام GPS. این مزیت Siri در بومی بودن iPhone و امکان استفاده از سایر ویژگی‌ها (در تلفن Android، این نوع درخواست از Google باعث ناوبری GPS می‌شود) است.

تعاریف برای Google; محلی برای سیری؟

در جستجوی «نهنگ گوژپشت چیست»، گوگل با تعریفی که برای من خوانده بود، ثابت کرد که دوباره سریع عمل می کند. سیری به همین سرعت بود، اما تجربه با پاسخ نهایی به خوبی نبود، فهرستی از حقایق شریک Wolfram Alpha، هیچ یک از آنها برای من خوانده نشد.

در مقابل، یکی از بزرگترین شگفتی‌های من شکست گوگل در جستجوی «من به مکانیک نیاز دارم» بود. در این ویدئو، گوگل می گوید که چندین مورد در این منطقه وجود دارد. برای من، من یک صفحه وب دارم که اصلاً لیست محلی ندارد. در مقابل، سیری به سرعت فهرستی از لیست های محلی را ارائه کرد.

وقتی سعی کردم از Google به سادگی «مکانیک» بپرسم، سپس آنچه را که ویدیو نشان می‌داد، بازخوانی و فهرست‌های محلی دریافت کردم. به طور معمول، به همین صورت است که من یک جستجوی صوتی با Google انجام می‌دهم، به‌طور خاص باقی می‌مانم و سعی نمی‌کنم به روشی که سیری تشویق می‌کند، درخواستی به زبان طبیعی به آن بدهم.

آیا جستجوگران iOS سیری را برای Google حذف خواهند کرد؟

ما آزمایشات بسیار بیشتری را در سایت خواهر Search Engine Land خود در مورد نحوه مقابله برنامه جستجوی Google در برابر سیری انجام خواهیم داد، بنابراین به‌هیچ‌وجه نباید یک پرس‌وجو به عنوان مدرکی در نظر گرفته شود که سیری جستجوی محلی را بهتر از برنامه جستجوی Google انجام می‌دهد. اما برای انواع مناسب پرس و جوها، سیری ممکن است انتخاب بهتری باشد.

این همچنین خطری است که اپل با برنامه جستجوی Google با آن مواجه است. مزیت سیری این است که شما می توانید هر چیزی را به آن بگویید و ظاهراً پاسخ درست را پیدا می کند. اما اگر سیری افراد را به Google بازگرداند – همانطور که به ناچار برای جستجوهای مختلف انجام می‌شود – Siri ناگهان برای هر کسی که برنامه جستجوی Google را امتحان کرده است از یک صرفه‌جویی در زمان به یک اتلاف وقت تبدیل می‌شود.

در عوض، برای این افراد، ممکن است یاد بگیرند که منطقی‌تر است که ابتدا جستجوهای خود را با Google بیان کنید و فقط برای درخواست‌های خاص‌تر، به‌ویژه درخواست‌های دستیار، از Siri استفاده کنید. اگر این اتفاق بیفتد، گوگل توانسته است خود را در یک فرآیند جستجو کاهش دهد که سیری آن را تا حدی حذف کند ، زمانی که سال گذشته معرفی شد. همچنین ممکن است این باشد که چرا اینقدر طول کشید تا اپل ظاهرا تصمیم بگیرد برای تایید برنامه ممکن است می‌ترسید سیری بخشی از کاربرد خود را از دست بدهد.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *