اعلانیه
اعلانیه

ما تازه از چیزی که به عنوان “فصل رویدادهای martech” نامگذاری شده است، هستیم. ده کنفرانس صنعت و پلتفرم فروشنده همگی در سه ماهه دوم امسال گیر کردند. یکی از گفتگوهای بزرگی که با تمرین‌کنندگان، مدیران شرکت martech و ناظران صنعت داشتم، در مورد هیاهو نیست – نفس نفس زدن! برخی از 5000 شرکت مارتک — اما چه تعداد از کسب‌وکارهای «جدید» به سادگی شرکت‌های از پیش موجود هستند که موقعیت خود را برای تبدیل شدن به آن تغییر می‌دهند. یک “ارائه دهنده martech.”

این چیزی است که وقتی شما بخشی از یک بازار داغ هستید اتفاق می افتد. دپارتمان‌های بازاریابی در حال حاضر در حال گذراندن یک تغییر بزرگ مبتنی بر مشتری هستند و در عین حال یکی از آخرین عملکردهای تجاری برای خودکارسازی هستند. از نظر بسیاری از فروشندگان، این ترکیب به معنای عجله طلا است.

با توجه به سرمایه‌گذاری‌های مارتک، این سؤال پیش می‌آید: ویژگی‌های یک ارائه‌دهنده ارزشمند martech در عصر طلایی فناوری بازاریابی چیست؟

من با برخی از متخصصان و رهبران فکری در دنیای مارتک آشنا شدم، و در اینجا یک لیست شروع است که شما سرمایه گذاری بعدی خود را در نظر می گیرید.

باید یک شریک تجاری باشد نه فروشنده دیگری

این ویژگی شماره 1 ذکر شده از یک ارائه دهنده ارزشمند martech بود. جای تعجب نیست، زیرا martech هنوز در مراحل ابتدایی خود است و سازمان های بازاریابی به تخصص نیاز دارند.

سام ملنیک، معاون فعلی بازاریابی در Allocadia و تحلیلگر بازاریابی سابق در IDC، آن را اینگونه بیان می کند: از روی صندلی من، یک شریک واقعی کسی است که بتواند قدم بزند و با اراده و هوش محض به مشتری خود ارزش بدهد. آنها به موفقیت شما از نظر محصول، خدمات و تخصص متعهد هستند.”

سام ملنیک

این این ایده را تقویت می کند که ارائه دهندگان martech باید مشورت کنند و به تیم های بازاریابی فراتر از محصول یا خدمات خود مشاوره دهند. موفق ترین ارائه دهندگان متوجه می شوند که نکته کلیدی ایجاد کارایی و/یا ارزش تجاری بیشتر از تلاش برای پیاده سازی، استفاده و مدیریت فناوری آنهاست.

Leslie Alore می‌گوید: «فروشنده باید صنعت بازاریابی و جایی که با چشم‌انداز فناوری گسترده‌تر مطابقت دارد را درک کند. (افشا: مشتری)، مدیر عملیات بازاریابی جهانی و اتوماسیون در کوه آهن. «این واقعاً ابتدا به یک مشاور بودن مربوط می شود، به خصوص اگر روی چیزی سرمایه گذاری می کنید که وضعیت موجود را به چالش می کشد. شما به ارائه‌دهنده خود نیاز دارید که همراه شما باشد.”

لسلی آلور

مقیاس‌پذیری، یکپارچه‌سازی و قابلیت استفاده اهمیت دارد

بخشی از درک کل تصویر مارتک، درک نقشی است که فناوری آنها در پشته‌های بازاریابی مشتریانشان بازی می‌کند – امروز و به آینده. آلور بر نیاز «نه تنها به ادغام با پشته فناوری فعلی، بلکه عدم رقابت [با] یا تضاد با پشته اصلی در حال استفاده» تأکید می‌کند.

بازاریابان در حال جمع آوری لیست انتظارات خود از فناوری بازاریابی هستند. مین وانگ، معاون استراتژی دیجیتال در Brocade، به دنبال ارائه دهندگان فناوری است که باز، ماژولار و آسان ارائه دهند. -اجرای راه حل ها او از معماری باز مبتنی بر استاندارد حمایت می‌کند و برای درک APIهای آنها و قابلیت حمل داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها تلاش می‌کند.

مین وانگ

ویژگی هایی که اغلب نادیده گرفته می شوند، قابلیت استفاده و انعطاف پذیری هستند. کوری کریگ، که تلاش‌های مارتک را در Dell و Lululemon هدایت کرده است، این نیاز را گسترش می‌دهد: «این بدان معناست که راه حل را می توان خارج از جعبه استفاده کرد، که کاربر پسند است و هر کسی در تیم بازاریابی می تواند برای استفاده از آن آموزش ببیند. و، باید بتواند برای موارد استفاده من سفارشی شود.”

کوری کریگ

ارائه‌دهنده martech تیم و سازمان من را بهتر می‌کند

استعداد و تجربه مارچ کافی برای دور زدن وجود ندارد. در واقع، سازمان های بازاریابی اغلب برای استعدادیابی با ارائه دهندگان martech رقابت می کنند. مدیران بازاریابی B2B از ارائه دهندگان آنها انتظار دارند که آستین ها را بالا بزنند، کسب و کار خود را بشناسند و ارزش کوتاه مدت و بلندمدت ارائه دهند.

Dawn Colossi (افشای: مشتری)، مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال در Commvault. فروشندگانی که وقت، اشتراک فکری و بودجه من را دریافت می‌کنند، به من و تیمم کمک کرده‌اند که بهتر شویم، بیشتر پیش برویم و به بازاریابی مدرن فکر کنیم. این فروشندگان بخشی از تیم هستند، حتی بخشی از خانواده. آنها فقط به من چیزها را نمی فروشند.”

Dawn Collosi

Alore این نکته را تکرار می‌کند: «یک ارائه‌دهنده نرم‌افزار martech می‌تواند امروز یک معامله را انجام دهد یا آن را شکست دهد. این خیلی مهم است.”

منابع را برای موفقیت کسب و کارمان در اختیار داریم

بازاریابی امروز در مورد چابکی و توانایی حرکت با سرعت مشتری و کسب و کار است. توانایی بالا بردن راه حل های فنی و ایجاد ارزش سریع یک امر ضروری است. به دلیل ناپختگی martech و بسیاری از شرکت‌های جوان، شگفت‌انگیز است که چگونه بسیاری از راه‌حل‌ها فاقد اصول اولیه مورد نیاز بازاریابان برای پیاده‌سازی و اجرا هستند.

«آنچه که من از ارائه دهندگان martech خود، به ویژه آنهایی که کمتر شناخته شده هستند، جستجو می کنم، منابعی هستند که آنها در اختیار دارند، از جمله اصول اولیه مانند مستندات آنلاین، ویدیوهای آموزشی و ابزارهای داخلی،» دیو لوئیس، کهنه کار صنعت و مدیر عامل DemandGen. “در پایان، موفقیت به توانایی تیم من برای بلند شدن و دویدن سریع بستگی دارد. ما از ارائه دهندگان انتظار داریم که منابع لازم برای به حداکثر رساندن پذیرش و سرمایه گذاری ما را داشته باشند.”

دیو لوئیس

درگیر کردن مشتریان در استراتژی و توسعه فناوری

بازاریابان برای حل مشکلات فوری و ایجاد ارزش تجاری شرط‌بندی بزرگی انجام می‌دهند. اگر مشخص نباشد ارائه دهنده شما به کجا می رود، انجام سرمایه گذاری دشوار است. بازاریابان می‌خواهند به زیر سرپوش راه‌حل فعلی نگاه کنند و توسعه آینده را نیز شکل دهند.

Scott Fingerhut، معاون بازاریابی تقاضای جهانی در Elastic، اینگونه بیان می‌کند: “برای من، دسترسی است. ، انعطاف پذیری و نفوذ. من می‌خواهم بتوانم دیدی از نقشه راه داشته باشم و با رهبری فناوری و محصول در مورد آنچه در راه است بحث عمیقی داشته باشم. و، من می‌خواهم مطمئن شوم که مدل کسب‌وکار فروشنده با مدل ما مطابقت دارد. اگر اینطور نیست، می‌خواهم بتوانم یک گفتگو برای به اشتراک گذاشتن آنچه ممکن است کار کند، داشته باشم.”

اسکات فینگرهات

آنها کسب و کار و تصویر بزرگ من را دریافت می کنند

این به وضوح بیش از یک فناوری جالب یا جالب است که یک ارائه‌دهنده مارتک عالی می‌سازد.

Anand Thaker، مدیر عامل و بنیانگذار IntelliPhi، آن را خلاصه می کند: “بیشتر ارائه دهندگان martech پر سر و صداترین نیستند. یا براق ترین شی در صنعت. بر اساس اصول پایه، آنها متعهد هستند که ابتدا کسب و کار و استعداد مشتریان خود را برای به حداکثر رساندن استفاده و بازگشت سرمایه از فناوری تطبیق دهند.”

آناند تاکر

قبل از سرمایه‌گذاری بعدی در فناوری بازاریابی، آنچه را که در یک ارائه‌دهنده ارزش بیشتری دارید، بنویسید. آن را بخشی از تلاش خود قرار دهید و همه را برای معیارهایی که برای شما و سازمانتان مهم است ارزیابی کنید. موفقیت شما به آن بستگی دارد!


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اسکات وان یک مدیر CMO B2B و رهبر بازار است. پس از چندین نقش مدیریتی و رهبری تجاری، اسکات اکنون یک مشاور و مشاور فعال است که با CMO، CXO، بنیانگذاران و سرمایه گذاران در زمینه استراتژی های تجاری، بازاریابی، محصول و GTM کار می کند. او در دنیای B2B SaaS، فناوری، بازاریابی و درآمد پیشرفت می کند.

اشتیاق او با کار در بازار برای ایجاد سطوح جدیدی از کسب و کار و ارزش مشتری برای سازمان های B2B تقویت می شود. رویکرد او تحت تأثیر تجربیات متنوع او به عنوان یک رهبر بازاریابی، محرک درآمد، مدیر اجرایی، مبشر بازار، سخنران و نویسنده در همه چیزهای بازاریابی، فناوری و تجارت است. او به سمت راه‌حل‌های مخرب و شرکت‌های پویایی کشیده می‌شود که باید تغییر کنند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *