اعلانیه
اعلانیه

پس از پنج سال، سیستم عامل اندروید غالب به طور فزاینده ای با سامسونگ شناسایی شد

android-apple-iosهفته گذشته سیستم عامل اندروید پنجمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت. . CNET یک تفکیک فعلی ارائه کرد و اعداد نفوذ بسیار چشمگیر اندروید:

  • تقریباً 1.3 میلیون فعال سازی در روز در سراسر جهان
  • بیش از 500 میلیون تلفن فروخته/ارسال شده است (CNET تا به امروز 570 میلیون تخمین زده است)
  • نزدیک به 600000 برنامه های تلفن هوشمند
  • نزدیک به 600 دستگاه منحصر به فرد Android در بازار

IDC به طور همزمان گزارش کرد هفته گذشته که 75 درصد از محموله‌های جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم، دستگاه‌های Android بودند. در حالی که این با سهم واقعی بازار یا فروش دستگاه یکسان نیست، به طرز شگفت انگیزی بر این واقعیت تأکید می کند که اندروید امروزه پلتفرم غالب گوشی های هوشمند است – و ظاهراً شتاب بیشتری پیدا می کند.

شش سیستم عامل برتر تلفن همراه هوشمند سه ماهه سوم 2012  (میلیون‌ها محموله)

منبع: IDC

در مقابل، Windows Phone ها 2 درصد از محموله های جهانی سه ماهه سوم را به خود اختصاص دادند (البته نسبت به سال گذشته 1.2 درصد افزایش داشت). به نوبه خود، iOS اپل تنها 15 درصد از محموله های سه ماهه سوم را در سطح جهانی تشکیل می داد. در ایالات متحده اعداد آنقدرها هم چشمگیر نیستند. اپل %2034%20%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%2052%20%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF.

%0A

منبع: comScore

با وجود همه حجم و تنوع ظاهری موجود در اکوسیستم اندروید، فراتر از خود گوگل، داستان به طور فزاینده ای در مورد تنها یک شرکت است: سامسونگ. کنگلومرا کره ای تا حد زیادی پیشروترین OEM اندروید است (طبق اعداد AppBrain که در زیر ارائه شده است). سامسونگ وجود دارد و پس از آن هر کس دیگری وجود دارد. حتی موتورولا متعلق به گوگل هم اکنون یک بازیکن نسبتا کم اهمیت است.

از قضا، سامسونگ یک رابطه کاملاً مستند با اپل و آیفون دارد. اپل و سامسونگ البته از یکدیگر به دلیل نقض پتنت در سراسر جهان شکایت کرده اند. این دعوا به طور فزاینده ای تلخ شده است و اپل اکنون در تلاش است تا خود را به طور کامل از رابطه تامین کننده خود با سامسونگ رهایی بخشد. اما در حال حاضر، سامسونگ هنوز تراشه ها را تولید می کند که در iPhone و iPad قرار می گیرند.

منبع: AppBrian

در یکی دیگر از اختلافات ثبت اختراع اپل و اندروید، اپل و اچ تی سی ادعاهای متقابل خود را حل و فصل کردند و منعقد شده به یک قرارداد مجوز جهانی. این توافق احتمالاً با شکست برای HTC در دست کمیسیون تجارت بین‌الملل رخ داده است. ، که واردات اندروید خود را به ایالات متحده ممنوع کرد.

در حالی که تسویه حساب ابری را از سر HTC حذف می کند، ممکن است «خیلی دیر شده باشد». این شرکت تایوانی که زمانی سازنده پیشرو اندروید بود، به طور فزاینده‌ای در موقعیت احتمال این است که HTC به ازای هر گوشی اندرویدی فروخته شده 6 تا 8 دلار به اپل پرداخت خواهد کرد. همچنین یک قرارداد مجوز با مایکروسافت دارد.

با تبدیل شدن سامسونگ به عنوان OEM غالب Android، روابط آن با Google پیچیده تر می شود. زمانی که سامسونگ تنها یکی از OEM های اندرویدی بود – همانطور که از نظر فنی هنوز هم همینطور است – گوگل بیشتر قدرت را در اختیار داشت (شاهد قابلیت جلوگیری از استفاده سامسونگ از فناوری مکان Skyhook Wireless). اما اکنون ممکن است توازن قدرت به سمت سامسونگ تغییر کند. و این باید گوگل را کمی عصبی کند.

Samsung به وضوح OEM Android است که در حال حاضر بیشترین اهمیت را دارد. گوشی گلکسی اس 3 آن تنها تلفن هوشمند غالب در سطح جهانی است. و اگر گلکسی S3 سامسونگ و اندروید مقرون به صرفه بازاریابی نبود، امروز به احتمال زیاد در موقعیتی کاملاً مسلط نبود.

Google Nexus 7 را تا حدی برای مبارزه با صعود Kindle Fire و جلوگیری از کنترل آمازون بر بازار تبلت‌های اندرویدی ایجاد کرد. و حتی اگر سامسونگ و عضله بازاریابی آن بخش اعظم پذیرش و موفقیت اخیر اندروید را هدایت می‌کنند، گوگل ممکن است به زودی تلاش کند برخی از رقبای سامسونگ (از جمله موتورولا) را تقویت کند تا از شناسایی بیش از حد برند با اندروید یا کمی بیش از حد موفق شدن این شرکت کره‌ای جلوگیری کند. فروش گوشی های اندروید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *