اعلانیه
اعلانیه

پس از سفر به کره شمالی، دختر اریک اشمیت با سفرنامه از پدر پیشی گرفت

اریک، رئیس اجرایی Google،

از سفر به کره شمالی بازگشت اشمیت در مورد بازدید خود نظراتی را بیان کرده است. اما به مراتب جالب تر و آشکارتر سفرنامه دخترش سوفی بود که او را در این سفر همراهی کرد.

Eric Schmidt - Google+ - Here is an edited version of my comments when Governor…

اریک از انزوا صحبت می کند

اشمیت پست کرد درباره بازدید خود در صفحه +Google خود، و گفت فناوری کره شمالی محدود است ، اینترنت تحت نظارت است و منزوی ماندن برای کره شمالی به طور فزاینده ای دشوار خواهد بود، نتیجه گیری:

از آنجایی که جهان به طور فزاینده ای به هم متصل می شود، تصمیم کره شمالی برای منزوی شدن تقریباً بر دنیای فیزیکی و رشد اقتصادی آنها تأثیر می گذارد. این کار را از نظر اقتصادی برای آنها دشوارتر می کند.

ما آن جایگزین را بسیار بسیار واضح بیان کردیم. هنگامی که اینترنت در هر کشوری راه اندازی می شود، شهروندان آن کشور مطمئناً می توانند روی آن بسازند، اما دولت باید یک کار را انجام دهد: ابتدا اینترنت را باز کند. آنها باید امکان استفاده از اینترنت را برای مردم فراهم کنند، کاری که دولت کره شمالی هنوز انجام نداده است. اکنون این انتخاب آنهاست، و به نظر من، زمان شروع آنها فرا رسیده است، وگرنه عقب خواهند ماند.

سوفی در نمای کره شمالی سوراخ می کند

در همین حال، از طریق کوارتزمشاهده شد >، سوفی، دختر اشمیت – که او از او برای رفتن به این سفر دعوت کرد – سفرنامه ای جذاب و صریح از سفر را به اشتراک گذاشت. برخی از نکات برجسته:

Sophie In North Korea

او در مورد اینکه چگونه قبل از هر بازدید از یک مکان، مقدمه‌ای در تمجید از کیم جونگ اون برای تحقق آن انجام می‌شد، نوشت:

من را به یاد بیت “ما شایسته نیستیم” از دنیای وین افتاد. فقط یک نمونه دیگر از میدان تحریف واقعیت که ما به طور معمول در کره شمالی با آن مواجه می‌شویم، فقط به اندازه کافی به ما یادآوری می‌کند که کل سیستم واقعا چقدر غیرمنطقی است.

منظورم واقعاً این است: آنها چقدر خوش شانس هستند که رهبر جدید آنها یک متخصص فناوری هسته ای، دانشمند کامپیوتر نابغه و استراتژیست ژئوپلیتیک زیرک است؟ آن مرد در همه چیز خوب است.

پس از تشویق هر کسی که فرصت دیدار دارد، او هشدار می‌دهد که هرگز در ژانویه این کار را انجام ندهید، با توجه به سرد بودن هوا – چیزی که منجر به تضاد بیشتر با چیزهای شگفت‌انگیزی می‌شود که کره شمالی فکر می‌کردند به او و واقعیت نشان می‌دهند:

سرما با این واقعیت تشدید شد که هیچ یک از ساختمان‌هایی که ما بازدید کردیم گرم نمی‌شدند، که به معنای گشت‌های یک ساعته در محیط‌های داخلی غاردار و 30 درجه بود.

داشتن تجربه مهمان محترم در چنین شرایطی بسیار خارق‌العاده است: آنها با افتخار آخرین فناوری یا بهترین کتابخانه خود را به شما نشان می‌دهند و شما می‌توانید نفس خود را ببینید. سرنخی از اینکه واقعاً چقدر تحت کنترل آنهاست.

در بازدید از کتابخانه الکترونیکی دانشگاه کیم ایل سونگ، که ظاهراً مملو از افراد پرمشغله ای است که روی رایانه کار می کنند، آن را «دهکده الکترونیکی پوتمکین» می نامد و نوشت:

بسیار عالی به نظر می رسد، درست است؟ این همه فعالیت، همه آن مانیتورها. احتمالاً 90 میز در اتاق، همه سرنشین دار، با صحنه یکسان یک طبقه بالاتر.

یک مشکل: هیچ کس در واقع کاری انجام نمی داد. تعدادی اسکرول یا کلیک کردند، اما بقیه فقط خیره شدند. نگران‌کننده‌تر: وقتی گروه ما وارد شد – دسته‌ای پر سر و صدا، با رسانه‌ها – هیچ یک از آنها از روی میز خود نگاه نکرد. بدون چرخش سر، بدون تماس چشمی، بدون واکنش به محرک ها. آنها ممکن است مجسمه بوده باشند.

در پایان، او خاطرنشان می‌کند که با وجود تمام انزوای آنها، کره‌شمالی‌هایی هستند که از آنچه در خارج از کشورشان ارائه می‌شود آگاه هستند و بیشتر می‌خواهند. نوشتن برخی از سوالاتی که پدرش به آنها پاسخ داد:

کسانی که می‌دانند داناتر از آن چیزی هستند که شما انتظار دارید. شکل الف: اریک سوالاتی مانند “نسخه بعدی اندروید کی منتشر می شود؟” و “آیا می توانید در مورد تسویه حساب الکترونیکی به ما کمک کنید تا بتوانیم برنامه های کره شمالی را در مارکت اندروید قرار دهیم؟” پاسخ ها: به زودی، و نه، کره شمالی های احمق، شما تحت تحریم های بانکی بین المللی هستید.

به نظر می‌رسید که آنها اذعان داشتند که اتصال در راه است، و نمی‌توانند امیدوار باشند که از آن جلوگیری کنند. در واقع، به نظر می‌رسید که برخی می‌دانستند که تنها با اتصال است که کشورشان یک گلوله برفی در جهنم برای همگام شدن با قرن بیست و یکم دارد. اما باید منتظر بمانیم و ببینیم آنها چه جهتی را انتخاب می‌کنند.

خواندنی عالی بود. حتماً کل چیز را بخوانید که متأسفانه روی یک الگوی وحشتناک Google Sites نوشته شده است. یکی لطفا سوفی را به بلاگر ارتقا دهد. یا وردپرس.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *