اعلانیه

هک رشد گاو نر است

مدیریت

۷ مهر ۱۴۰۱ 31 بازدید
اعلانیه

هک رشد گاو نر است

عبارت “هک رشد” بیش از آنچه که باید اجازه دهم مرا ناراحت می کند. چرا؟ زیرا من را به سال 2007 برمی گرداند، زمانی که می خواستم از کالج فارغ التحصیل شوم و حرفه خود را در بازاریابی آنلاین شروع کنم – در همان سال جیسون کالاکانیس جنگ صلیبی بسیار تبلیغاتی خود را علیه صنعت بازاریابی آنلاین و به ویژه علیه متخصصان متخصص در سئو و شبکه های اجتماعی آغاز کرد. رسانه.

همه چیز نه تنها نادرست بود، و نشان دهنده ناآگاهی کامل و مطلق او در مورد بازاریابی آنلاین بود، بلکه در نهایت کاملاً مسخره بود، زیرا کالاکانیس بعداً تبدیل به تجسم نمونه اولیه “فروشنده روغن مار” شد که او علیه او انتقاد کرد. با راه اندازی Mahalo.com.

البته، داستان کالاکانیس فقط برای برجسته کردن یک روند بزرگتر است. دنیای استارت‌آپ‌ها و بلاگ‌سپهر فناوری، بخش عمده‌ای از دهه گذشته را با سوء تفاهم درباره بازاریابی آنلاین، تعمیم‌های گسترده درباره بازاریابان و بدگویی کردن صنعت به‌عنوان یک کل سپری کرده‌اند – فقط اکنون متوجه شده‌اند که بازاریابی آنلاین چقدر برای موفقیت آنها ضروری است.

بنابراین، وقتی در موقعیتی مانند این قرار می گیرید چه کار می کنید؟ تغییر نام تجاری، نام تجاری، تغییر نام تجاری! و به این ترتیب، اصطلاح “هک رشد” متولد می شود.

هک رشد چیست

“اگر دم را پا صدا کنید سگ چند پا دارد؟ چهار پا گفتن دم، آن را پا نمی کند.”

هک رشد اغلب در تقابل با روش‌های سنتی جلب توجه و جذب مشتری تعریف می‌شود. به جای استفاده از رسانه های سنتی مانند تبلیغات چاپی، رادیویی و تلویزیونی، از رسانه های جدیدی مانند بازاریابی محتوا، بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می کنید.

پس “هک رشد” به چه معناست؟ بیایید ببینیم:

  • ایجاد استراتژی جذب کاربر مبتنی بر جستجو از طریق بازاریابی محتوا و بهینه‌سازی و بازاریابی برای موتورهای جستجو
  • استقبال از فناوری های رسانه های اجتماعی و ایجاد حضور در پلتفرم هایی مانند توییتر و فیس بوک
  • استفاده از جستجو برای اطلاع از نقشه راه توسعه محصول خود
  • بهینه سازی وب سایت های خود برای تجربه کاربری و تبدیل
  • استفاده از روش های مقرون به صرفه تبلیغات از طریق تجزیه و تحلیل عمیق تجزیه و تحلیل و آزمایش گسترده A/B

نه تنها تاکتیک‌های بالا نه هک رشد نیستند، بلکه چیز جدیدی نیز نیستند – این بازاریابی آنلاین است که سال‌ها آن را می‌شناسیم. این چیزی اختصاصی نیست و هیچ رازی برای آن وجود ندارد. SEO، SEM، SMO، SMM، بازاریابی محتوا، تجزیه و تحلیل، تست A/B، گردش کار قیف فروش/حلقه فروش و بهینه سازی تبدیل، اصول بازاریابی آنلاین هستند و از زمان ظهور هر یک از این پلتفرم ها بوده اند.

مسلط به بازاریابی آنلاین و اجرای این استراتژی‌ها برای رشد و جذب کاربر، حس خوبی است. استفاده از یک رویکرد مبتنی بر داده و برنامه‌ریزی برای استراتژی بازاریابی آنلاین شما نیز جدید نیست – هر کتابی را در مورد بهینه‌سازی موتورهای جستجو انتخاب کنید، تا حدی بینشی در مورد اینکه SEO خوب چقدر به منابع توسعه‌دهنده و همکاری در یک شرکت متکی است، به دست خواهید آورد.

ادغام بازاریابی (به خصوص جستجو و اجتماعی) در هر سطح از سازمان شما و استفاده از آن برای اطلاع رسانی نقشه راه توسعه محصول و استراتژی جذب کاربر، بهترین بازاریابی آنلاین است.

هک رشد رمزگشایی شد

در هر صورت، هک رشد را می‌توان به عنوان زنگ خطری برای صنعت استارت‌آپ و حوزه فناوری وبلاگ تعریف کرد تا بازاریابی آنلاین را همانطور که سال‌هاست آن را می‌شناسیم جدی‌تر شروع کنند. برای بیان اینکه راز هک رشد، ذهنیت است. نه مجموعه ابزار، از اثربخشی آن می کاهد. یکی از اصول اساسی بازاریابی آنلاین، تاکید بر یک استراتژی کل نگر در سطح شرکت است که هم طرز فکر و هم ابزارها را ترکیب می کند.

نبیل هایت، شریک سرمایه گذاری در Spark Capital گفت، “اگر به من 1000 بازدیدکننده داده شود و من سعی کنم تا حد امکان به مشتری تبدیل کنم، این بهینه سازی ژن لید است. اگر من محصول را تنظیم کنم تا 1000 بازدیدکننده را به 10000 مشتری تبدیل کنم، این رشد [هک] است.”

خب، او اشتباه می کند. اگر روی تبدیل 1000 سرنخ به 10000 سرنخ تمرکز نمی کنید، فقط یک قیف فروش نامناسب دارید و باید یک به این نمودار نگاه کنید.

2014-01-04_1230

به دور از اختلال، استفاده از “هک رشد” یک پاسخ نوجوانانه به “من به شما گفتم” از صنعت بازاریابی آنلاین است.

نه تنها هک رشد یک عبارت بی معنی است که برای تغییر برند بازاریابی آنلاین توسط همان افرادی که بخش بیشتری از حرفه خود را صرف بدگویی کردن بازاریابی آنلاین کرده اند، استفاده می شود، بلکه در بدترین حالت، در واقع برای شرکت شما مضر است. هک رشد این افسانه را تداوم می بخشد که شما می توانید به طور جادویی به آن دست یابید رشد چوب هاکی با استفاده از “هک”های کوتاه مدت.

تشکیل هک رشد و هک رشد

آدام برکلر، یکی از بنیانگذاران و معاون محصول در Visual.ly و هکر رشد خود اعلام شده، به موارد زیر به عنوان نمونه های موفق هک رشد. بیایید نگاهی به چند مورد قابل توجه از لیست بیندازیم و ببینیم که آیا واقعاً با بازاریابی آنلاین آنطور که ما می شناسیم متفاوت هستند یا خیر.

  1. پاداش ارجاع دوست Paypal. پی پال به هر مشتری جدید 10 دلار و به مشتری که آنها را معرفی می کرد 10 دلار می داد. به این بازاریابی ارجاعی
  2. می گویند

  3. Tagline Hotmail. هات‌میل یک امضا در پایین پیام‌های خروجی اضافه می‌کند که می‌گوید: «ایمیل رایگان خود را در Hotmail دریافت کنید». این بازاریابی امضای ایمیل نامیده می شود و یکی از کم استفاده ترین ابزارهای بازاریابی است.
  4. ادغام Craigslist Airbnb. AirBnB ارسال متقابل فهرست شما به Craigslist را فعال کرد. پست متقابل به عنوان شکلی از بازاریابی از زمان فروم ها و گروه های خبری وجود داشته است. این چیز جدیدی نیست.
  5. برنامه ارجاع مشوق Dropbox. Dropbox به شما فضای رایگان برای دعوت دوستان خود به Dropbox می دهد. بار دیگر به این بازاریابی ارجاعی می گویند.
  6. پست کردن متقابل اینستاگرام. اینستاگرام امکان ارسال تصاویر در توییتر و فیسبوک را فعال کرد. یک بار دیگر، این پست متقابلهمانطور که در بالا بحث شد.
  7. است

  8. استراتژی محتوای/SEO Mint.com. Mint یک استراتژی بازاریابی محتوا بر اساس جستجو و شبکه های اجتماعی ایجاد کرد. این یکی به صراحت به عنوان بازاریابی محتواوبهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است.

در نهایت، بیایید نگاهی به برداشت گاگان بیانی، کارآفرین و هکر رشد خودخوانده در مورد تفاوت بین هک رشد و بازاریابی. بیانی اذعان می کند که “هک رشد یک عمل جدید نیست، فقط یک اصطلاح جدید است”، همانطور که در بالا توضیح دادیم، اما پیشنهاد اینکه دستکاری الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل همانند بهینه سازی موتور جستجو (و هک رشد) است، کار فاحشی است. ادعا شکست نابغه رپ را انتخاب کنید به عنوان مثال – این بهینه سازی یا بازاریابی برای موتورهای جستجو نیست و هک رشد نیست. این فقط هرزنامه است.

من همچنین با این ایده مخالفم که یک هکر رشد یک بازاریاب با مجموعه ابزار منحصر به فرد است. تمام ابزارهای فهرست شده در زیر در جعبه ابزار هر بازاریاب آنلاین خوب صرف نظر از نوع یا مقیاس شرکتی که برای آن کار می کنید وجود دارد.

  1. اکتساب ویروسی — یک استراتژی رایج است که توسط بازاریابان آنلاین در انتهای قیف فروش برای ایجاد وفاداری مشتری و جذب مشتریان از طریق بازاریابی ارجاعی یا دهان به دهان استفاده می‌شود.
  2. کسب پولی — تبلیغات جستجو، تبلیغات نمایشی، بازاریابی وابسته، تبلیغات فیس بوک، تبلیغات موبایلی و بازاریابی موتورهای جستجو همگی انواعی از خرید پولی هستند که توسط بازاریابان آنلاین استفاده می‌شوند.
  3. بازاریابی محتوا — زیربنای اساسی هر بهینه سازی جستجو و استراتژی بازاریابی است، و داشتن یک استراتژی رسانه اجتماعی بدون بازاریابی محتوا دشوار است.
  4. ایمیل مارکتینگ — یکی از اساسی‌ترین ابزارهایی است که در اختیار یک بازاریاب آنلاین است و به بیشتر رسانه‌های اجتماعی مربوط می‌شود.
  5. بهینه‌سازی موتور جستجو — «استارت‌آپ‌هایی که از SEO استفاده می‌کنند به طور مؤثر زیرساخت مقیاس‌پذیری را ایجاد می‌کنند که برای ده‌ها هزار یا میلیون‌ها صفحه اعمال می‌شود. بیشتر تئوری سئو در وب بر روی رتبه بندی فقط برای 5 تا 10 کلمه کلیدی متمرکز است. در ظاهر، من معتقدم که بحث تمایز بین سئوی دم کوتاه و بلند مدت است، اما در مقیاسی که در مورد آن صحبت می‌کنیم، بیشتر شبیه چیزی است که شما را ممنوع می‌کند تا اینکه به شما اجازه دهد دنباله بلند را بگیرید. در هر صورت، هر استراتژی کامل سئو بر روی کلمات کلیدی کوتاه و دم بلند تمرکز دارد.
  6. تست و تجزیه و تحلیل A/B – همانطور که قبلاً اشاره کردم، تست A/B برای هر کمپین جستجوی ارگانیک یا پولی حیاتی است و برای بهینه‌سازی گردش‌های کاری تبدیل فروش ضروری است.

دفعه بعد که رزومه‌ای را دیدید که روی میزتان می‌آید که روی آن نوشته شده بود «هکر رشد» به آن شخص بگویید که به یک حرفه‌ای باتجربه بازاریابی آنلاین علاقه‌مند هستید و نه بچه‌ای که می‌تواند کلمات بی‌معنی به زبان بیاورد.

“گل رز با هر نام دیگری بوی شیرین می دهد.” – ویلیام شکسپیر


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

محمد سلیم یک مشاور بازاریابی دیجیتال برنده جوایز است که به خاطر دستاوردهای برجسته در اجرای استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو شناخته شده است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *