فیسبوک هنوز در صدر قرار دارد از نظر میزان هزینههای متوسط کاربرانش در سایت، اما این زمان در طول شش ماه گذشته نزدیک به نیم ساعت کاهش یافته است. فرض من این است که شما می توانید موبایل را برای آن مقصر بدانید.
اعداد از فهرست 10 برند برتر وب Nielsen هستند. برای سپتامبر 2012.
نیلسن تخمین می زند که کاربران فیس بوک در ماه سپتامبر حدود شش ساعت و 40 دقیقه را در سایت سپری کردند. این بیش از سه برابر زمان صرف شده در یاهو و گوگل و تقریباً چهار برابر مدت زمانی است که کاربران در YouTube صرف میکنند.
اما شش ماه پیش، در گزارش مارس 2012 نیلسن زمان صرف شده در فیس بوک را تقریباً هفت ساعت و 10 دقیقه تخمین زد – نیم ساعت بیشتر از رقم سپتامبر. در اینجا دو نمودار برای مقایسه وجود دارد که با داده های سپتامبر شروع می شود.
این کاهش احتمالاً به دلیل افزایش استفاده از تلفن همراه است، که فکر نمیکنم در دادههای Nielsen گنجانده شود (همانطور که در گزارشهای دیگر خدمات اندازهگیری گنجانده نشده است). در اخرین گزارش درآمد، فیسبوک میگوید 604 میلیون کاربر فعال ماهانه تلفن همراه دارد – حدود 60 درصد از کل پایگاه کاربر آن.
بازگشت به اعداد Nielsen برای ماه سپتامبر – دیدن پنج سایت/برند برتر جای تعجب نیست.
نیلسن میگوید مخاطبان گوگل در ایالات متحده کمتر از 175 میلیون نفر بودند، یعنی حدود 21.5 میلیون بیشتر از استفاده از فیسبوک در طول ماه. یاهو، یوتیوب و MSN/Windows Live/Bing در رتبه های اول قرار گرفتند و تنها دارایی هایی بودند که در مجموع بیش از 100 میلیون کاربر داشتند. اینها همان پنج برتر شش ماه پیش بودند، اما MSN/ Windows Live/Bing از آن زمان مکان خود را با YouTube تغییر داده است.
همچنین اطلاعات جالبی است که نیلسن در رابطه با استفاده معمولی از اینترنت ایالات متحده در ماه سپتامبر به اشتراک گذاشته است. هر فرد به طور متوسط حدود 28.5 ساعت را در 63 جلسه/بازدید به صورت آنلاین سپری کرده، از 95 دامنه بازدید کرده و در طول ماه به بیش از 2500 صفحه وب نگاه کرده است. همه این اعداد از شش ماه قبل اندکی کاهش یافته است.
پسنویس: این داستان برای تصحیح «28.5 دقیقه» در پاراگراف پایانی به «28.5 ساعت» ویرایش شده است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.