اعلانیه
اعلانیه

نظرسنجی: 70 درصد از SMB ها از رسانه های اجتماعی استقبال می کنند و به ظاهر نسبت به کانال های بازاریابی دیگر بی تفاوت هستند.

social-media-network-peopleنظرسنجی جدید از اعضای کسب و کارهای کوچک (SMB) فهرست محلی و سایت اصلی Merchant Circle (متعلق به Reply.com) دریافته است که اکثریت از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ خود استفاده می کنند. با این حال فقط اقلیت های کوچک هر کار دیگری انجام می دهند. و اکثر پاسخ دهندگان نظرسنجی در برابر پرداخت هزینه برای تبلیغات یا سایر خدمات بازاریابی مقاومت می کنند.

نظرسنجی آنلاین در دو هفته پایانی سپتامبر اجرا شد و بیش از 3400 پاسخ داشت. طیف وسیعی از صنایع در میان پاسخ دهندگان وجود داشت.

بیشتر تمرکز و فشار روابط عمومی حول اعتماد به SMB، چشم انداز استخدام و این سوال است که آیا پاسخ دهندگان از رامنی یا اوباما حمایت می کنند. با این حال، این مسائل کمتر از آنچه پاسخ دهندگان در مورد تلاش های بازاریابی آنلاین خود گفتند جالب هستند.

بیشتر این SMB ها حداقل سه ساعت در هفته را صرف بازاریابی کسب و کار خود می کنند. بزرگترین گروه تنها حداقل پنج ساعت در هفته را صرف بازاریابی کردند.

منبع: Merchant Circle/Reply.com (سپتامبر، 2012)

این پاسخ دهندگان SMB از پذیرندگان مشتاق سایت های رسانه های اجتماعی به ویژه فیس بوک بودند (مرچنت سیرکل نوعی سایت دایرکتوری اجتماعی است). این با سایر داده های نظرسنجی SMB در بازار مطابقت دارد.

در حالی که نزدیک به 70 درصد گفتند که در فیس بوک هستند، تعداد +Google جالب و شگفت آور است (49.2 درصد). این ممکن است نتیجه تغییر از Google Places به Google+ Local باشد.

حتی از آنجایی که اکثر SMB ها از فیس بوک و سایر ابزارهای رسانه های اجتماعی استفاده می کردند، تنها بخش کوچکی برای تبلیغات یا خدمات بازاریابی رسانه های اجتماعی پرداخت می کردند (6.6 درصد). با این حال، 20.2 درصد از کسانی که در حال حاضر برای تبلیغات یا تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی پرداخت نمی کنند، اظهار داشتند که “به احتمال زیاد” این کار را در شش ماه آینده انجام خواهند داد.

منبع: Merchant Circle/Reply.com (سپتامبر، 2012)

تعدادی سؤال وجود داشت که استفاده SMB از «سایت‌های بررسی» (مانند Yelp) و معاملات روزانه را بررسی می‌کرد. آن یافته ها به خصوص جالب نبودند. نسخه کوتاه این است که Yelp محبوب‌ترین سایت بررسی بود و اکثریت قریب به اتفاق پاسخ‌دهندگان معاملات روزانه انجام نداده بودند و علاقه‌ای به انجام این کار نداشتند.

تقریباً 30 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی گفتند که یک سایت یا برنامه تلفن همراه دارند. این بالاتر از بازار عمومی SMB است. همچنین ظاهراً با پاسخ بعدی (نمودار زیر را ببینید) که نشان می‌دهد تنها 17.2 درصد یک وب‌سایت یا برنامه تلفن همراه داشتند، تناقض دارد.

فقط 8.3 درصد از پاسخ دهندگان SMB گفتند که در حال حاضر برای بازاریابی تلفن همراه یا تبلیغات پرداخت می کنند. و تقریباً 85 درصد گفتند که بعید یا بی تفاوت برای “کاوش در خدمات تبلیغات تلفن همراه پولی در 3 تا 6 ماه آینده” هستند.

در پاسخ به این سوال، “چقدر احتمال دارد در 3 تا 6 ماه آینده ساختن یک وب سایت تلفن همراه یا برنامه تلفن همراه برای تجارت خود را بررسی کنید؟” تنها 16.3 درصد گفتند که “بسیار احتمال دارد” این کار را انجام دهند. در مقابل، 40.8 درصد گفتند که “بسیار بعید” هستند که چنین اقدامی انجام دهند. 25.6 درصد دیگر گفتند که نسبت به موبایل “بی تفاوت” هستند.

منبع: Merchant Circle/Reply.com (سپتامبر، 2012)

با توجه به افزایش استفاده مصرف کنندگان از دستگاه های تلفن همراه به ویژه برای جستجوی محلی، این پاسخ ها شگفت آور هستند. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که این کسب‌وکارها یا بی‌اطلاع هستند یا غرق شده‌اند و به سادگی نمی‌توانند تلفن همراه را به عنوان یک کانال نشان دهند.

به نظر نمی‌رسد پرسش‌ها و داده‌ها علاقه و فعالیت‌های بازاریابی جستجوی پولی یا SEO را بررسی کرده باشند. یک بررسی حلقه بازرگان Q4 2011 گسترده تر و کامل تر نشان داد که سئو مهم ترین کانال بازاریابی در میان طیف وسیعی از انتخاب ها بود که شامل جستجوی پولی، موبایل، رسانه های اجتماعی و سنتی می شد.

این فقط یک نظرسنجی است و سؤالات آن نتوانستند برخی از زمینه‌های مهم را کشف کنند. با این وجود، نتایج تصویری از یک جمعیت SMB ارائه می دهد که مشتاق استفاده از فیس بوک و سایر ابزارهای رسانه های اجتماعی رایگان هستند، اما یا بی تفاوت هستند، نمی توانند یا بعید هستند که از اکثر چیزهای دیگر استفاده کنند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *