اعلانیه
اعلانیه

نظرسنجی: 50 درصد کوپن ها، تبلیغات موبایلی را از طریق تلفن های هوشمند به اشتراک می گذارند

smartphonesارائه دهنده بازاریابی اجتماعی RadiumOne امروز صبح نتایج یک نظرسنجی از مصرف کنندگان آمریکایی در مورد عادات تلفن همراه آنها را منتشر کرد. اطلاعات جدید زیادی در این نظرسنجی وجود ندارد، اما اهمیت روزافزون موبایل در چرخه خرید مصرف‌کننده را تأیید می‌کند – واقعیتی اساسی که به نظر می‌رسد بسیاری از بازاریابان هنوز کاملاً از آن استقبال نمی‌کنند.

نیمی از نمونه نظرسنجی افراد بین 18 تا 34 سال بودند. این گروه که «نسل C» نامیده می‌شود (به‌عنوان «متصل» به جای اسید اسکوربیک) به شدت با دستگاه‌های تلفن همراه درگیر هستند و درصدی از آن‌ها مصرف‌کنندگان «اول از طریق تلفن همراه» هستند.

برای مثال، طبق یک نظرسنجی سه ماهه اول سال 2012 از 1500 بزرگسال آمریکایی، Opus Research نشان داد که بیش از 30 درصد از افراد زیر 34 سال ترجیح می دهند به اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه به رایانه شخصی دسترسی داشته باشند. یک نظرسنجی قبلی Pew نشان داد که 25 درصد دستگاه های تلفن همراه را برای دسترسی به اینترنت ترجیح می دهند.

در اینجا برخی از نقاط داده برتر از نظرسنجی RadiumOne آمده است:

  • 47 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در 3 ماه گذشته (احتمالاً عمدی) روی یک تبلیغ تلفن همراه کلیک کرده اند
  • 54 درصد حداقل یک بار در 6 ماه گذشته از یک دستگاه تلفن همراه خرید کرده اند (البته ماهیت این خریدها قابل مشاهده نیست)
  • 55 درصد از دستگاه های تلفن همراه برای مقایسه خرید حداقل یک بار در هفته استفاده می کنند

پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی نشان دادند که زمان خود را تقریباً به طور مساوی بین برنامه‌ها و وب تلفن همراه تقسیم می‌کنند و برنامه‌ها را ترجیح می‌دهند. این برخلاف داده‌های comScore و Nielsen است که هر دو نشان می‌دهند برنامه‌های تلفن همراه بر زمان صرف شده روی دستگاه‌های تلفن همراه غالب هستند (به ترتیب ۴ دقیقه از ۵ دقیقه تلفن همراه یا ۸۰ درصد زمان).

منبع: RadiumOne (11/12)

مقوله محبوب ترین برنامه ها در میان پاسخ دهندگان این نظرسنجی شبکه های اجتماعی بود. این با داده‌های دیگر سازگار است و همه بحث‌ها در مورد تغییر استفاده از فیس‌بوک به تلفن همراه را تقویت می‌کند.

علاوه بر اینکه برنامه‌های اجتماعی محبوب‌ترین دسته هستند، این کاربران بر فعالیت‌های اجتماعی در دستگاه‌های تلفن همراه تأثیر می‌گذارند و تحت تأثیر قرار می‌گیرند:

  • 77 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که توصیه های شخصی، فروش و پیشنهادات تأثیرگذار اصلی در تصمیم گیری خرید آنها بوده است
  • 50 درصد نشان داده اند که حداقل یک بار در ماه کوپن ها، اطلاعات فروش و تبلیغات را به اشتراک می گذارند، که 19 درصد از آن گروه گفته اند که این نوع اطلاعات را 3 بار یا بیشتر در ماه به اشتراک می گذارند

داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که دستگاه‌های تلفن همراه به‌شدت برای مصرف ویدیو (یک واقعیت ثابت شده) و به‌عنوان «صفحه‌نمایش دوم» در طول تماشای تلویزیون معمولی استفاده می‌شوند:

  • 77 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که حداقل روزانه ویدیو را با تلفن های هوشمند خود تماشا می کنند، تقریباً 40 درصد از این افراد گفتند که روزانه بین یک تا پنج ویدیو را در دستگاه های تلفن همراه تماشا می کنند
  • 56 درصد (37 درصد گوشی‌های هوشمند، 19 درصد تبلت) از دستگاه‌های تلفن همراه هنگام تماشای تلویزیون سنتی استفاده کردند

این فقط یک نظرسنجی دیگر است که این نکته را تقویت می کند که دستگاه های تلفن همراه بخش مهمی از آمیخته بازاریابی هستند. در واقع، داده‌های پاسخ آگهی از Media.net نشان می‌دهد که کمپین‌هایی که در چندین صفحه اجرا می‌شوند، تبدیل‌های رایانه‌ای را در مقابل کمپین‌های فقط رایانه شخصی افزایش می‌دهند.

اندازه نمونه نظرسنجی RadiumOne فاش نشد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *