با آخرین نظرسنجی گوگل تایید کرده است که دارندگان گوشی های هوشمند می خواهند سایت ها برای نمایشگرهای کوچکتر و بهینه سازی شوند. تمایل دارند آنهایی را که نیستند رها کنند. در این یافته های خاص هیچ چیز آشکار یا بحث انگیزی وجود ندارد. نکته جالبتر در مورد مطالعهای که Google امروز صبح منتشر میکند، دادههای مربوط به ویژگیها و قابلیتهایی است که مردم از سایتهای تلفن همراه میخواهند، از جمله برخی موارد خاص به صورت عمودی.
Google از دو شرکت تحقیقاتی مستقل برای نظرسنجی از بیش از 1000 بزرگسال آمریکایی استفاده کرد که در بحثهای گروه متمرکز نیز شرکت کردند و مجلات فعالیتهای تلفن همراه خود را تهیه کردند. مصاحبه و نظرسنجی در سه ماهه سوم امسال انجام شد.
تجربه های بد به برند آسیب می زند
ما از تحقیقات قابل توجه گذشته می دانیم که کاربران تلفن همراه دوست ندارند از سایت ها و تجربیات کاربری که برای موبایل بهینه نشده اند ناامید شوند. یافتههای نظرسنجی Google این را تقویت میکند:
- 72 درصد از کاربران گفتند که سایت های سازگار با موبایل برای آنها مهم است. با این حال 96 درصد با سایتهایی مواجه شده بودند که
- 74 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به احتمال زیاد از سایت های سازگار با موبایل بازدید می کنند
- اکثریت کاربران (67 درصد) پس از بازدید از یک سایت سازگار با موبایل بیشتر احتمال دارد خرید کنند یا تبدیل کنند، در حالی که عکس این موضوع در مورد سایت های غیر موبایل فرندلی نیز صادق است: 61 درصد می گویند که « ادامه دهید”
- 55 درصد گفتند که یک تجربه ناامید کننده در یک وب سایت (موبایل) به درک برند آسیب می رساند
نبودند
آنچه کاربران از سایت های موبایل می خواهند
بر اساس یافته های نظرسنجی، کاربران انتظار دارند وب سایت های تلفن همراه در کمتر از پنج ثانیه بارگیری شوند. با این حال حتی پنج ثانیه زمان زیادی است. گزاره کلی این است: هر چه سریعتر بهتر.
این نظرسنجی همچنین نشان داد که دارندگان گوشیهای هوشمند میخواهند وقتی در یک وبسایت تلفن همراه هستند، اقدامی انجام دهند. نمودار قبلی سلسله مراتبی از اقداماتی را نشان می دهد که کاربران موبایل آن را مهم می دانند. جالب است که 53 درصد گفتند «یک برنامه دانلود کنید». چندین چیز در این پاسخ وجود دارد، اما به طور کلی تقاضای بالایی برای برنامه ها را نشان می دهد.
تصویر گرافیکی زیر عناصر طراحی و قابلیت استفاده خاصی را که افراد از سایتهای تلفن همراه میخواهند، توضیح میدهد.
کارها بر اساس عمودی متفاوت هستند
این نظرسنجی چندین عمودی و رفتارهای کاربر تلفن همراه مربوطه را در بانکداری، مسافرت، خرده فروشی و خودرو بررسی می کند. در زیر “مهم ترین وظایف” که کاربران می خواهند بتوانند در وب سایت های تلفن همراه در هر دسته طبق نظرسنجی انجام دهند یا به انجام برسانند، آمده است.
بانکداری و مالی:
- موجودی حساب: 77 درصد
- دریافت مسیرها یا ساعات کاری: 65 درصد
- ورود به یک حساب کاربری: 61 درصد
- پرداخت قبوض: 51 درصد
- انتقال پول: 51 درصد
سفر:
- بررسی وضعیت پرواز: 78 درصد
- دریافت مسیرها یا ساعات کاری: 74 درصد
- برای پرواز اعلام حضور یا رزرو رزرو کنید: 69 درصد
- یافتن مکان کسب و کار: 65 درصد
- ورود به یک حساب کاربری: 64 درصد
- جستجوی زمان پرواز، هتل، اجاره خودرو: 63 درصد
- یافتن شماره تلفن یا آدرس ایمیل: 57 درصد
خرده فروشی:
- دریافت مسیرها یا ساعات کاری: 74 درصد
- تماس با فروشگاه: 64 درصد
- اطلاعات محصول را پیدا کنید: 61 درصد
- خرید یا سفارش خدمات: 50 درصد
خودرو:
- دریافت مسیرها یا ساعات کاری: 66 درصد
- تماس با فروشنده: 62 درصد
- قرار ملاقات خدماتی: 55 درصد
همچنین تعدادی از فعالیتها وجود داشت که کاربران تمایل کمتری به انجام آنها در دستگاههای تلفن همراه در هر یک از این دستهها داشتند. با این حال، آنچه این مطالعه روشن می کند این است که پیچیدگی کاربران تلفن همراه به سرعت در حال رشد است و انتظارات از سایت های تلفن همراه نیز در حال افزایش است. همانطور که این نظرسنجی نشان میدهد، بازاریابان و برندهایی که نتوانند با این انتظارات همگام شوند، بر این اساس آسیب خواهند دید.
Google is hosting a free webinar فردا ساعت 13:00 EST/10 صبح PST برای کسانی که علاقه مند به شنیدن نتایج بیشتر و همچنین مطالعات موردی هستند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.