اعلانیه
اعلانیه

Google در یک سال گذشته تحت آتش قرار گرفته است از مشکلات ضد اعتماد تا سوالات حریم خصوصی . اما آیا این پرسش از سوی رسانه های جریان اصلی، وبلاگ نویسان و سیاستمداران تأثیری بر مردم داشته است؟ یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که 63.4 درصد در ایالات متحده که از اینترنت استفاده می‌کنند به همان اندازه یک سال پیش به Google اعتماد دارند، وقتی افرادی که گفته‌اند به آن اعتماد بیشتری دارند، به ضریب اعتماد کلی 78.4 درصد می‌رسد.

نظرسنجی؟ من، با استفاده از سرویس جدید Google Consumer Surveys Google. در حالی که من مشکلاتی با این سرویس دارم (به آیا Google به هر کسی اجازه می‌دهد تا نظرسنجی‌های علمی را انجام دهد، کار خوبی است؟)، به نظر می‌رسد برای آزمایش نحوه درک مردم از Google عالی است. حداقل، من می دانستم که Google در به چالش کشیدن نتایج با مشکل مواجه خواهد شد.

نظرسنجی ها

من دو تست مختلف انجام دادم. اولی که شامل 1500 نفر بود، پرسید: آیا به اندازه یک سال پیش به گوگل اعتماد دارید؟ و سه پاسخ را مجاز کرد (که به ترتیب تصادفی به هر فرد نشان داده شد):

  • من به Google هم اعتماد دارم
  • من کمتر به Google اعتماد دارم
  • من بیشتر به Google اعتماد دارم

هدف من از این سوال این بود که سعی کنم تا حد امکان بی طرف باشم، نه اینکه بپرسم آیا گوگل “شرارت بیشتری” دارد یا “کمتر قابل اعتماد” است، بلکه به طور کلی در مورد اعتماد بپرسم. همچنین فکر می‌کردم مهم است که به مردم این امکان را بدهم که بگویند «همان» به‌جای اینکه آنها را مجبور کنیم، زیرا در نهایت، ممکن است برخی احساس کنند به همان اندازه به Google اعتماد دارند.

من همچنین کنجکاو هستم که اگر مردم را مجبور به انتخاب کنید چه اتفاقی می‌افتد. در نظرسنجی دوم از 1000 نفر سوال مشابهی پرسیده شد اما گزینه “همان” را کنار گذاشت. چرا فقط 1000 در مقابل 1500 سوال اول؟ 50 دلار برای من صرفه جویی کرد، و همچنان نمونه بسیار خوبی در مقایسه با نظرسنجی اول به من داد.

بیشتر به Google The Same اعتماد دارند

به طور کلی، اکثر مردم مانند سال گذشته به Google اعتماد دارند، با 63.4٪ این مورد را انتخاب کردند:

از یک طرف، این خبر خوبی برای Google است که هنوز هم بیشتر به آن اعتماد دارند. باور کنید، اگر به سرفصل‌هایی که در چهار ماه گذشته درباره تغییر خط‌مشی رازداری Google نوشته شده است اعتقاد دارید. منعکس کننده آنچه مردم عادی فکر می کنند، خط “کمتر به گوگل اعتماد دارم” بزرگ خواهد بود.

ههه، به یاد بیاورید که در ژانویه، واشنگتن پست اجرا شد یک نظرسنجی از کاربران با 66٪ گفت که آنها حساب های Google خود را لغو می کنند. نظرسنجی توجه شد به عنوان غیر علمی. واضح است که اینطور نبود، زیرا در واقع هیچ لغو عمده ای از حساب های Google رخ نداده است.

وقتی به چیزی که من آن را «امتیاز اعتماد» می‌نامم، خبر خوبی برای Google است، یعنی کسانی که به آن اعتماد دارند (63.4%) یا بیشتر (15.0%) نسبت به یک سال قبل، در مجموع امتیاز اعتماد 78.4%.

اما آیا اعتماد کمتری در حال رشد است؟

از سوی دیگر، شکاف بین دو گزینه دیگر – کسانی که کمتر از یک سال قبل (21.6٪) به Google اعتماد دارند و کسانی که بیش از یک سال پیش (15.0٪) به آن اعتماد دارند – ممکن است برای این شرکت نگران کننده باشد. .

در حالت ایده‌آل، دوست دارید کسانی که کمتر به شما اعتماد دارند پایین‌ترین چهره باشند. این نشان می دهد که شما از اعتماد زیادی برخوردار هستید و روند صعودی دارد. درعوض، این شکاف نشان می‌دهد که گوگل در طول سال گذشته، افرادی را که به آن اعتماد نشان داده‌اند، از دست داده است.

باز هم، اگر مردم مجبور شوند بین اعتماد به Google بیشتر یا کمتر از یک سال پیش یکی را انتخاب کنند، تقریباً یکسان است:

همانطور که می بینید، 50.8٪ می گویند که کمتر به آن اعتماد دارند و 49.2٪ می گویند که بیشتر به آن اعتماد دارند. در واقع، این ارقام به قدری نزدیک هستند که Google Consumer Surveys آن را به عنوان “خیلی نزدیک به تماس” گزارش می دهد. با پاسخ‌های بیشتر، رقم «اعتماد بیشتر» ممکن است کمی از «اعتماد کمتر» پیشی بگیرد.

اگر تمایل زیادی به از دست دادن اعتماد گوگل وجود داشت، به خصوص انتظار داشتم این نظرسنجی آن را نشان دهد. در عوض، به نظر می‌رسد که نشان می‌دهد که مردم مختلط هستند.

همچنین، اگر به شکاف قبلی که ذکر کردم برگردید، حاشیه خطا وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در حالی که 21.6 درصد گزارش کردند که کمتر به گوگل اعتماد دارند، حاشیه خطا به این معنی است که به طور بالقوه می تواند به 18.6 درصد برسد. حاشیه خطا همچنین می تواند کسانی را که می گویند به گوگل اعتماد بیشتری دارند از 15.0% به 18.0% برساند. به نظر نمی‌رسد که هر دو به این اهداف افراطی برسند، اما اگر این کار را انجام دادند، آن‌چه را که نظرسنجی دوگزینه‌ای نشان می‌دهد، با دقت بیشتری منعکس می‌کند.

به هر حال، در حالی که اولین نظرسنجی بر اساس 1500 پاسخ بود، ممکن است متوجه شده باشید که نمودار 1212 پاسخ را نشان می دهد. دلیلش این است که وزنینگ را روشن کرده ام، که باعث می شود Google نتایج را به بهتر با سن، جنسیت و سایر جمعیت شناسی کل جمعیت اینترنتی مطابقت داشته باشد.

مردان کمتر اعتماد دارند

تجزیه جمعیتی چطور؟ بیایید با جنسیت شروع کنیم:

به نظر می رسد مردان نسبت به زنان اعتماد کمتری به گوگل دارند. زنان می گویند که بیشتر از مردان (58.1%) به گوگل (68.4%) اعتماد دارند، که بیشتر این شکاف به مردان مربوط می شود که می گویند کمتر (26.6%) نسبت به زنان (16.7%) به گوگل اعتماد دارند.

به طور کلی، امتیاز اعتماد ترکیبی 83.2٪ برای زنان و 73.3٪ برای مردان است که یک فاصله ده امتیازی است. این شکاف در نظرسنجی دو پاسخی نیز دیده می‌شود، اما فقط به نصف:

جوانان واقعاً به Google اعتماد دارند

از نظر سنی، همه گروه‌ها در بازه 59 تا 63 درصدی هستند که می‌گویند تقریباً به Google اعتماد دارند. جالب‌تر نگاه کردن به گروه‌هایی است که کمتر یا بیشتر به آن اعتماد کردند:

دو گروه قدیمی، ۵۵ تا ۶۴ سال و ۶۵ سال به بالا، بسیار کمتر از گروه‌های جوان‌تر به Google اعتماد داشتند. با این حال، این بدان معنا نیست که هر چه جوان تر باشید، بیشتر به گوگل اعتماد دارید. آن دسته از افراد 25 تا 34 و 35 تا 44 سال و افراد کمتر از 45 تا 54 سال به Google اعتماد دارند.

جوان‌ترین گروه 18 تا 24 ساله بسیار بیشتر از سایرین به سراغ گزینه «بیشتر اعتماد کنید» رفتند و 26.7 درصد آن را انتخاب کردند. همراه با کسانی که می‌گویند به گوگل هم اعتماد دارند، به گوگل 86.9% نرخ اعتماد برای آن گروه می‌دهد.

وقتی فقط دو انتخاب داده شد، همه چیز در امتداد خطوط سنی بسیار بیشتر شد. هر چه سن شما بیشتر باشد، کمتر از یک سال پیش به جز گروه 35 تا 44 ساله، به احتمال زیاد به Google اعتماد خواهید کرد:

South به Google اعتماد دارد

بر اساس جغرافیایی، من احساس کردم که نگاه کردن به نرخ اعتماد کلی (کسانی که به Google به همان اندازه یا بیشتر اعتماد دارند) آسان تر از مشاهده نمودارهای فردی است. اما ابتدا، این نمودارها هستند:

این نمرات ترکیبی است:

  • غرب میانه: 74.7٪ (58.3٪ + 16.4٪)
  • غرب: 77.0% (65.3% + 11.7%)
  • شمال شرقی: 78.9% (63.4% + 15.5%)
  • جنوب: 81.4% (65.2% + 16.2%)

به نظر می رسد غرب میانه کمتر از غرب و شمال شرق و بسیار کمتر از جنوب به گوگل اعتماد دارد.

وقتی فقط دو انتخاب در نظر گرفته شود، جنوب مجدداً در اعتماد بیشتر به Google نسبت به سایر مناطق پیشتاز است. در مورد اعتماد کمتر به گوگل، غرب، که قبلاً در حد وسط بود، رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد:

روستانشینان اعتماد کمتری دارند

شهرنشینان، حومه‌ها و ساکنان مناطق روستایی در مورد اعتماد چگونه مقایسه می‌کنند؟ کسانی که در مناطق روستایی هستند اعتماد بسیار کمتری دارند:

 اما زمانی که فقط داده شود دو انتخاب، روستانشینان تقریباً به طور مساوی در مورد مسئله اعتماد تقسیم می شوند:

از نظر درآمد، مانند جغرافیا، بررسی نرخ اعتماد کلی آسان‌تر از مشاهده نمودارهای فردی یافتم. اما ابتدا اینها عبارتند از:

این نمرات ترکیبی است:

  • $0-$24,999: 82.2% (68.5% + 13.7%)
  • 50000$-74999$: 81.3% (64.7% + 16.6%)
  • $24,999-$49,999: 77.2% (60.9% + 16.3%)
  • 75000$-99999$: 72.1% (65.1% + 7.0%)
  • 100000-149000 دلار: 72.0% (62.8% + 9.2%)

به طور کلی، هرچه بیشتر درآمد داشته باشید، اعتماد کمتری به Google خواهید داشت – به استثنای گروه 50000 تا 74999 دلار که روند را کاهش می دهد. هنگامی که فقط دو انتخاب داده می شود، همان گروه دوباره به دلیل اعتماد بیشتر به Google نسبت به سایر گروه ها متمایز می شود:

کنجکاو هستید که خودتان اعداد را بررسی کنید؟ من از آن استقبال می کنم. هر دو نظرسنجی را اینجا و اینجا.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *