اعلانیه
اعلانیه

نظرسنجی: ده درصد حداقل 10 دلار در سال برای حذف تبلیغات از فیس بوک پرداخت می کنند

facebook-logoبرنامه رادیویی اینترنتی Pandora به کاربران این امکان را می دهد که سالانه 36 دلار برای حذف همه تبلیغات از این سرویس بپردازند. حدود 14 درصد از درآمد پاندورا از این سرویس اشتراک است. من یک مشترک هستم و با خوشحالی هزینه سالانه را پرداخت می کنم.

این باعث شد به فیس‌بوک فکر کنم و اینکه آیا میل به نسخه «بدون آگهی» وجود دارد یا خیر – و چقدر درآمد ممکن است ایجاد کند. یک فیس بوک بدون تبلیغات که داده کاوی انجام نمی دهد یا تبلیغات را بر اساس محتوای پست ها هدف قرار نمی دهد، بسیاری از مشکلات حریم خصوصی و اعتراضاتی را که فیس بوک در حال حاضر با آن مواجه است برطرف می کند.

همچنین یک جریان درآمد نویدبخش جدید ایجاد می‌کند و احتمالاً “پوشش سیاسی” را برای حریم خصوصی فیس‌بوک و شیوه‌های هدف‌یابی تبلیغات ارائه می‌دهد که گروه‌های مصرف‌کننده و تنظیم‌کننده‌ها را ناراحت کرده است. کسانی که واقعاً نگران هدف‌یابی بودند، می‌توانستند برای نسخه بدون آگهی بپردازند و کسانی که مخالفت نمی‌کردند، به وضوح پذیرش تبلیغات فیس‌بوک را نشان می‌دادند.

به منظور آزمایش تقاضای بالقوه برای یک فیس‌بوک بدون آگهی، اوایل این ماه یک نظرسنجی آنلاین (1509 نفر بزرگسال آمریکایی) انجام دادم. سطوح مختلف قیمت گذاری را برای تعیین میزان پرداخت افراد ارائه کردم.

منبع: Greg Sterling/Opus Research (8/12)

به طور کلی 10.3 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که حداقل 9.99 دلار سالانه (پایین ترین قیمتی که ارائه کردم) برای خلاص شدن از شر تبلیغات در فیس بوک پرداخت می کنند. در مقابل، تقریباً 90 درصد گفتند که با تبلیغات مشکلی ندارند و برای حذف آنها هیچ هزینه ای نمی پردازند. در میان کسانی که مایل به پرداخت بودند، مردان اندکی بیشتر از زنان علاقه داشتند. و کاربران بالای 35 سال نیز تا حدودی تمایل بیشتری به پرداخت هزینه برای خلاص شدن از شر تبلیغات داشتند.

اگر این ارقام را به کل پایگاه کاربر فیس بوک تعمیم دهیم، بسیار جالب می شود.

بر اساس آخرین آمارهای عمومی فیسبوک، این شرکت تقریباً ۱۸۲ میلیون کاربر «ماهانه فعال» در ایالات متحده دارد (از مجموع ۹۵۵ میلیون نفر). اگر 10.3 درصد از این افراد مایل بودند حداقل 9.99 دلار در سال برای حذف تبلیغات بپردازند، فیس بوک سالانه تقریباً 187 میلیون دلار در ایالات متحده درآمد دارد.

به طور غیررسمی از چند دوست پرسیدم که آیا سالانه 9.99 دلار برای خلاص شدن از شر تبلیغات در “راه آهن مناسب” می پردازند و آنها بدون تردید گفتند “بله”.

دومین گروه بزرگ از افرادی که علاقه مند به پرداخت برای حذف تبلیغات هستند (3.4 درصد) مایل بودند تا 100 دلار در سال بپردازند. این واقعاً مرا غافلگیر کرد.

با استفاده از قیمت سالانه فرضی فقط 19.99 دلار – فقط 10 دلار بیشتر از قیمت پایه 9.99 دلاری که در مورد آن سؤال کردم –  اگر فقط 10٪ از مشترکین خریداری کنند، فیس بوک سالانه حدود 374 میلیون دلار از مشترکین درآمد کسب می کند. به یاد بیاورید که هزینه اشتراک سالانه Pandora 36 دلار و تقریباً 10 است. درصد از کاربران آن را می خرند.

اگر اشتهای مشابهی برای نسخه بدون آگهی فیس بوک در سطح جهانی وجود داشت (این بار 10 درصد با 9.99 دلار در سال)، این شرکت می توانست سالانه چیزی حدود 979 میلیون دلار درآمد داشته باشد. مسلماً بسیار بعید است که 10 درصد از کل پایگاه کاربر جهانی فیس بوک از طرح اشتراک پولی استفاده کنند.

با این حال، این تمرین استدلال می‌کند که تقاضای معنی‌داری – و در نتیجه مقداری پول جدی – به طور بالقوه برای یک پیشنهاد اشتراک بدون آگهی از زاکربرگ و شرکت وجود دارد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *