اعلانیه
اعلانیه

نظرسنجی: اکثر کاربران از ایده “ردیابی نکنید” پشتیبانی می کنند، نمی خواهند وب سایت ها داده های خود را جمع آوری کنند

به عنوان بخشی از کنفرانس حریم خصوصی آمستردام در اوایل این هفته در هلند برگزار شد، اساتید دانشکده حقوق دانشگاه کالیفرنیا برکلی تحقیق درباره نگرش مصرف کنندگان ایالات متحده نسبت به حریم خصوصی آنلاین و به ویژه مفهوم “ردیابی نکنید” (DNT) ارائه کرد. سه استاد پشت این تحقیق، کریس جی هوفناگل، جنیفر ام. اوربان و سو لی، چندین مطالعه درباره حریم خصوصی مصرف‌کننده منتشر کرده‌اند که اخیراً در زمینه پرداخت‌های تلفن همراه است.

این نظرسنجی جدید، که از گزارش “حریم خصوصی و تبلیغات مدرن” پشتیبانی می‌کند، در بین یک نمونه ملی از 1203 کاربر بزرگسال اینترنت در ایالات متحده در سه ماهه اول سال جاری انجام شد.

محققان قانون برکلی از پاسخ دهندگان پرسیدند که آیا در مورد ابتکار DNT به عنوان یک موضوع اولیه شنیده اند یا خیر. آنها دریافتند که 87 درصد از پاسخ دهندگان این موضوع را نداشتند، در حالی که 13 درصد باقی مانده تا حدودی از آن اطلاع داشتند.

سپس در این نظرسنجی از مصرف کنندگان پرسیده شد که یک خط مشی یا فناوری DNT باید از چه چیزی محافظت یا انجام دهد. اکثریت (60 درصد) گفتند که می‌خواهند از جمع‌آوری اطلاعات وب‌سایت‌ها در مورد آنها جلوگیری کند. گروه کوچک‌تری (20%) می‌خواستند تبلیغات را مسدود کند، در حالی که 14 درصد می‌خواستند از هدف‌گیری رفتاری و هدف‌گیری مجدد جلوگیری کند. 6 درصد باقی مانده اظهار سردرگمی کردند یا از پاسخ دادن خودداری کردند.

منبع: گزارش UC Berkeley: حریم خصوصی و تبلیغات مدرن، n=1,203 کاربران بزرگسال اینترنت در ایالات متحده (اکتبر 2012)

این نظرسنجی به بررسی دانش مصرف‌کننده در مورد قوانین جمع‌آوری و ردیابی داده‌ها در زمینه خاص وب‌سایت‌های بهداشتی و پزشکی، که در آن افشای اطلاعات شخصی تنظیم می‌شود، ادامه یافت. مانند سایر سؤالات، اکثر پاسخ دهندگان درک محدود یا نادرستی از آنچه در جریان است یا قوانین چیست داشتند.

منبع: گزارش UC Berkeley (اکتبر 2012)

علاوه بر این، نظرسنجی از پاسخ‌دهندگان درباره سایت‌های ناشر پشتیبانی‌شده آگهی به‌طور کلی‌تر پرسید: ناشران (یا هر شخص ثالث مرتبط) چه داده‌هایی مجاز به گرفتن یا ردیابی هستند؟ و این احزاب موظف به رعایت چه قوانینی هستند؟ همانطور که نمودار زیر نشان می‌دهد که بیشتر افراد بار دیگر پاسخ‌ها را اشتباه دریافت کرده‌اند یا نمی‌دانند.

منبع: گزارش UC Berkeley (اکتبر 2012)

در نهایت محققین در مورد ارزش درک شده و سودمندی تبلیغات آنلاین به طور کلی سوال کردند. 30 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تبلیغات آنلاین “اغلب” یا “گاهی” برای آنها مفید است. و 14 درصد گفتند که “اغلب” یا “گاهی” روی آنها کلیک می کنند. با این حال اکثریت تبلیغات آنلاین را به عنوان «به سختی» یا «هرگز» مفید رد کردند.

منبع: گزارش UC Berkeley (اکتبر 2012)

می دانیم که نگرش ها و رفتار مصرف کننده اغلب در تضاد هستند. مصرف کنندگان ممکن است در یک نظرسنجی (در پاسخ به یک سوال انتزاعی) یک چیز بگویند و در «دنیای واقعی» وقتی با یک سناریوی مشخص ارائه می‌شود، رفتار بسیار متفاوتی از خود نشان دهند. تبلیغات یکی از این نمونه هاست. مردم ممکن است به طور کلی تبلیغات را دوست نداشته باشند اما در شرایط مناسب یا در صورت ارائه “پیشنهاد” مناسب به آنها پاسخ خواهند داد. این امر به ویژه در زمینه تبلیغات تلفن همراه صادق است.

مطمئناً این امکان وجود دارد که بسیاری از این پاسخ دهندگان نظرسنجی برکلی تبلیغات آنلاین را در موقعیت‌های انتخابی «دنیای واقعی» ارزشمند یا مفید بدانند. با این حال، نگرش کلی آنها نسبت به ردیابی شدن را نباید نادیده گرفت یا شک کرد. Pew در یک نظرسنجی درباره شخصی‌سازی جستجو و هدف‌گیری رفتاری در اوایل این سال، چیزی بسیار مشابه پیدا کرد. سال.

در نظرسنجی پس از نظرسنجی، مصرف کنندگان به طور مداوم احساس ناراحتی از احتمال ردیابی و هدف قرار گرفتن دارند. بر این اساس، اساتید حقوق دانشگاه کالیفرنیا برکلی در گزارش خود به این نتیجه رسیدند که کاربران اینترنت به حریم خصوصی اهمیت می دهند و اکثریت آنها نمی خواهند به صورت آنلاین ردیابی و هدف قرار گیرند. در این گزارش آمده است:

[بیشتر] مصرف‌کنندگان می‌خواهند ردیابی نشود دقیقاً به این معنی است: اطلاعاتی را جمع‌آوری نکنید که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد آنها را در اینترنت ردیابی کنند. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما حتی تعریف بیان شده توسط FTC ممکن است از این انتظارات مصرف کننده کمتر باشد. علاوه بر این، گروه‌های صنعت تبلیغات در حال حاضر برای تفسیر متفاوتی لابی می‌کنند که امکان ردیابی و استفاده فراگیر از اطلاعات حاصل از تجارب آنلاین را فراهم می‌کند، حتی اگر مصرف‌کننده انصراف دهد.

نویسندگان ادعا می‌کنند که خواسته‌ها و انتظارات مصرف‌کنندگان آنلاین با اهداف بازاریابان آنلاین، از جمله اشتهای روزافزون آنها برای داده‌ها و تلاش برای کاهش DNT، در تضاد است. محققان هشدار می دهند: «اگر روندهای فعلی ادامه یابد، ما به زودی خود را در دنیایی خواهیم یافت که در آن پلتفرم های ردیابی فوق العاده بزرگ داده هایی در مورد تقریباً تمام رفتارهای معاملاتی آنلاین و آفلاین مصرف کنندگان خواهند داشت. مصرف‌کنندگان خود را در معرض قدرت این پلتفرم‌ها برای جمع‌آوری و استفاده از آن داده‌ها و با کمک اندک خواهند دید. . “

این مطالعه پیش‌بینی می‌کند که این شکاف بین مصرف‌کننده و صنعت بر سر حریم خصوصی و DNT در نهایت و ناگزیر به مداخله دولت منجر می‌شود که شروع به انجام کرده است و در نهایت منجر به قوانین و مقررات رسمی شده است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *