زمانی قول پلتفرم باز و دسترسی توسعه دهندگان به داده های خود را به “firehose” داده بود، اخیراً قوانین استفاده از API خود را سخت تر کرد.
کسب و کار PeopleBrowsr اساساً توسط این تغییرات تهدید می شود. و بنابراین به دنبال (و به دست آمد ) یک دستور منع موقت (TRO) که از قطع دسترسی مستقیم توییتر به API جلوگیری می کند. توییتر میخواهد PeopleBrowsr از طریق نمایندگیهای فروش دادههای تعیینشده Gnip، Topsy و DataSift کار کند. با این حال دومی می گوید که این فروشندگان “تنها بخش کوچکی از داده های ارائه شده توسط Firehose را ارائه می دهند و برای پشتیبانی از محصولات PeopleBrowsr کافی نیستند.”
در اسناد دادگاهی که برای حمایت از TRO خود ثبت شده است، PeopleBrowsr یک استدلال “عادلانه” بر اساس مفاهیم انصاف و صدمات جبران ناپذیر مطرح می کند: “PeopleBrowsr فناوری خود را برای استفاده از داده های جامعی که فقط از طریق Twitter Firehose در دسترس است ساخته است. میلیونها دلار و بیش از 30000 ساعت صرف ساخت محصولاتی کرده است که بینش منحصربهفردی را ارائه میکنند که با مجموعه دادههای کوچکتر قابل تکرار نیست.
PeopleBrowsr همچنین استدلال میکند که توییتر با کاهش دسترسی به دادههای خود رفتاری ضدرقابتی داشته است. توییتر به نوبه خود استدلال می کند که قراردادش با PeopleBrowsr به سادگی منقضی شده است و این شرکت از حق خود برای پایان دادن به رابطه مستقیم خود با ارائه دهنده تجزیه و تحلیل اجتماعی استفاده کرده است. توییتر استدلال می کند که اصول حقوقی اساسی حقوق قراردادها از این پرونده خلاص می شود.
برگرفته از پرونده های دادگاه توییتر، جوهر استدلال توییتر به شرح زیر است:
اگر شایستگی بالقوه ای برای ادعاهای آن وجود نداشت، دادگاه به PeopleBrowsr’s TRO اعطا نمی کرد. با این حال، احتمالاً توییتر در نهایت بر اساس اصول فوق پیروز خواهد شد.
بدون شک نوعی “طعمه و سوئیچ” وجود داشته است، زیرا بسیاری از شرکتها معتقد بودند که میتوانند به طور نامحدود بر دسترسی مستقیم و انعطافپذیر به دادههای توییتر تکیه کنند. PeopleBrowsr خشم بسیاری از این شرکت ها را نسبت به تغییرات سیاست توییتر ابراز می کند. اما همچنین برای زندگی خود می جنگد.
PeopleBrowsr این اشتباه اساسی را مرتکب شد که در طراحی و ایجاد کسب و کار خود به شدت به یک شرکت تکیه کرد. و اکنون، متأسفانه، احتمالاً عواقب آن را متحمل خواهد شد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.