اعلانیه
اعلانیه

مطالعه IAB: کاربران تلفن همراه از تبلیغات موبایل استقبال می کنند

طبق یک مطالعه جدید منتشر شده توسط Interactive Advertising Bureau، تبلیغات موبایلی یک محرک مهم در فعالیت خرید گوشی های هوشمند است و اکثریت آنها از پاسخ‌دهندگان (70%) تبلیغات تلفن همراه را به‌عنوان یک دعوت شخصی خوش‌آمد از برندها به‌جای تهاجم دریافتند.

علاوه بر این، هنگامی که از آنها پرسیده شد که چرا یک فعالیت تجارت تلفن همراه خاص را انجام می دهند، 22٪ تبلیغات تلفن همراه را به دلیل تحریک آنها در نظر گرفتند – این دومین محرک فعالیت بود. نیمی (51%) از پاسخ دهندگان گفتند که می‌خواهند تبلیغات موبایلی که روی آن کلیک می‌کنند تا بتوانند محصولات گسترده‌تر محصول برند را مرور کنند.

IAB و OnDevice Research این مطالعه را با مصاحبه با 260 کاربر تلفن های هوشمند و تلفن های همراه در یک دوره دو هفته ای انجام دادند تا تعیین کنند “یک روز در زندگی” چگونه به نظر می رسد. پاسخ دهندگان با نگاهی به جمع آوری یک نمونه نماینده انتخاب شدند.

مردم با تلفن های خود چه می کنند؟ محبوب ترین فعالیت که توسط 28 درصد از پاسخ دهندگان گزارش شده است، یافتن اطلاعات محصول یا خدمات بود. بعدی (18٪) مکان فروشگاه را جستجو کرد. مقایسه قیمت ها سومین فعالیت محبوب (12%) بود.

در کمال تعجب، 47 درصد از فعالیت‌های تلفن همراه در خانه انجام می‌شود، 29 درصد در زمانی که مردم بیرون هستند و 10 درصد در محل کار انجام می‌شود. در خانه، محبوب ترین فعالیت، تحقیق درباره اطلاعات محصول یا خدمات بود. با این حال، 11٪ از بررسی قیمت ها زمانی اتفاق می افتد که مردم در محیط های خرده فروشی هستند. در حین بیرون رفتن، محبوب ترین فعالیت جستجو برای مکان فروشگاه بود. بیست و یک درصد از خریدهای تلفن همراه زمانی انجام می‌شود که افراد در محل کار هستند.

استفاده از تلفن همراه معمولاً (64٪ مواقع) زمانی اتفاق می‌افتد که افراد در حال انجام کار دیگری هستند. به ترتیب محبوبیت، مردم از تلفن های خود استفاده کردند در حالی که:

  • تماشای تلویزیون.
  • در حال صحبت کردن با تلفن.
  • استفاده از لپ تاپ یا رایانه رومیزی.
  • گوش دادن به رادیو.
  • خواندن روزنامه.
  • خواندن یک مجله.

نتیجه‌گیری نشان می‌دهد که افراد ممکن است از تلفن خود برای جستجوی اطلاعاتی که در رسانه‌های دیگر متوجه شده‌اند استفاده کنند، مانند تحقیق در مورد محصولی که در یک آگهی تلویزیونی می‌بینند یا هنگام خواندن روزنامه یا مجله.

در واقع، 49٪ از تجارت تلفن همراه در خانه جلوی تلویزیون انجام می شود، و 13٪ زمانی رخ می دهد که مردم در حال صحبت با تلفن هستند، که شاید نشان دهد که آنها در حال همکاری با شخص دیگری برای تصمیم گیری خرید هستند.

در محیط خرده فروشی، رایج ترین فعالیت (گزارش شده توسط 49٪) تماس با شخص دیگری برای صحبت در مورد تصمیم خرید بود. عکس گرفتن از یک محصول برای ارسال به یک دوست (34٪، زن کج) و بررسی قیمت ها (همچنین 34٪) در رتبه دوم قرار گرفتند.

استفاده از تلفن همراه باعث رها شدن سبدهای خرید می شود – از نوع واقعی، نه مجازی. پنجاه و سه درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به دلیل فعالیت تلفن همراه، خرید خود را در یک فروشگاه خرده فروشی متوقف کردند، و عمدتاً قیمت بهتری را به صورت آنلاین پیدا کردند.

وقتی در مورد تبلیغات تلفن همراه سؤال شد، پاسخ‌دهندگان گفتند که با شخصی‌سازی تبلیغات برای آن‌ها مشکلی ندارند – 30 درصد می‌گویند که شخصی‌سازی را دوست دارند و 27 درصد می‌گویند که اگر اجازه داده باشند با آن موافق هستند. به نظر می‌رسد افراد بیشتری از تبلیغات شخصی‌شده بر اساس مکان، برندهای مورد علاقه خود و بر اساس سایت‌هایی که قبلاً به صورت آنلاین بازدید کرده‌اند، استقبال می‌کنند.

در رابطه با آینده تبلیغات موبایلی، 31 درصد گفتند که از هشدارهای پیشگیرانه زمانی که محصولاتی که می‌خواهند یا نیاز دارند به فروش می‌رسند، استقبال می‌کنند. سی درصد مایلند برای چیزی در تلفن خود پول بپردازند و آن را از فروشگاه تحویل بگیرند.


درباره نویسنده

پاملا پارکر مدیر تحقیقات در استودیوی محتوای Third Door Media است که در آنجا گزارش‌های اطلاعاتی MarTech و سایر موارد را تولید می‌کند. محتوای عمیق برای بازاریابان دیجیتال در ارتباط با Search Engine Land و MarTech. قبل از اینکه این نقش را در TDM به عهده بگیرد، به عنوان مدیر محتوا، ویرایشگر ارشد و ویرایشگر ویژگی های اجرایی خدمت می کرد. پارکر یک مرجع معتبر در زمینه بازاریابی دیجیتال است و از همان ابتدا در مورد این موضوع گزارش داده و نوشته است. او سردبیر سابق ClickZ است و همچنین در بخش تجاری کار کرده است و به ناشران مستقل کمک می کند تا از سایت های خود در انتشارات رسانه ای فدرال درآمد کسب کنند. پارکر مدرک کارشناسی ارشد روزنامه نگاری را از دانشگاه کلمبیا گرفت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *