در زمانی که مشاغل در سطح آگاهی ملی مطرح هستند، اداره تبلیغات تعاملی (IAB) مطالعه ای را منتشر کرده است که نشان می دهد اینترنت پشتیبانی شده از تبلیغات مسئول 5.1 میلیون شغل در ایالات متحده است و 530 میلیارد دلار به آن کمک کرده است. اقتصاد در سال 2011.
این گزارش توسط IAB، همراه با اعضای Google، 24/7 Media Inc. و ValueClick، و توسط محققان دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد حمایت مالی شد. این تحقیق از همان روش تحقیقی که در سال 2007 انجام شد پیروی کرد که نشان داد اینترنت پشتیبانی شده از تبلیغات مستقیماً 1.015 میلیون نفر را استخدام می کند. 5.1 میلیون شغل در سال 2011 شامل مشاغل مستقیم در اینترنت پشتیبانی شده از آگهی (2 میلیون) و همچنین مشاغل اضافی که از آن کارمندان مستقیم پشتیبانی می کنند (3.1 میلیون) بود.
مطالعه امسال نشان داد که بخش تبلیغات اینترنتی در سال 2011 در مقایسه با سال 2007 تقریباً دو برابر سهم به اقتصاد ایالات متحده داشته است. .
جالب است که بیشترین رشد شغل در بخش زیرساخت صنعت بود که در مقایسه با سال 2007 300% افزایش یافت. سریعترین رشد بعدی خدمات پشتیبانی مصرف کننده بود که 229% افزایش یافت. خدمات مصرفکننده – که شرکتهایی مانند سایتهای محتوا، تجارت الکترونیک و شبکههای اجتماعی را نشان میدهد که مستقیماً با مصرفکننده روبرو هستند – همچنان بیشترین تعداد افراد (885000) را استخدام میکند.
اینترنت پشتیبانیشده توسط آگهیها در سرتاسر ایالات متحده در هر ایالت، در هر منطقه کنگره، شغل ایجاد کرد. اگرچه مظنونان معمولی – نیویورک و کالیفرنیا – خانه اکثر مشاغل اینترنتی تحت پشتیبانی تبلیغات بودند، ایالت هایی مانند واشنگتن، ماساچوست، ایلینوی، مینه سوتا، پنسیلوانیا، آرکانزاس و کلرادو نیز اقتصاد خود را به طور قابل توجهی تحت تاثیر اینترنت پشتیبانی شده از تبلیغات قرار دادند.
این واقعیت که اینترنت به کسبوکارهای کوچک و صاحبان انفرادی امکان میدهد تقریباً از هر کجا کار کنند، قطعاً عاملی در توزیع گسترده مشاغل بود. علاوه بر این، پشتیبانی از کسبوکارهای کوچک توسط شرکتهایی مانند Etsy، eBay، Amazon، Square، Craigslist، YouTube و Kickstarter نیز یکی از مشارکتکنندگان بود. کسبوکارهای بسیار کوچک و شرکتهای انفرادی 375000 شغل تماموقت معادل را تشکیل میدهند.