اعلانیه
اعلانیه

اوایل این هفته من یک پانل را در کنفرانس SXSW با عنوان: “تجارت اجتماعی: هنوز مانند Farmville شروع نشده است.” این جلسه به بررسی ماهیت «تجارت اجتماعی» و این که چرا شرکت‌ها در فروش در فیس‌بوک دچار مشکل هستند، پرداخت. یکی از ایده های اساسی بیان شده این بود که مردم به دنبال خرید از فیس بوک نیستند. آنها با دوستان به اشتراک می گذارند، سرگرم می شوند و غیره.

به نظر می‌رسد این احساسات گسترده است و با یک نظرسنجی جدید از BlogHer، شبکه وبلاگ زنان محور، تأیید شده است. این نظرسنجی آنلاین ماه گذشته در میان خوانندگان شبکه وبلاگ و کاربران عمومی اینترنت ایالات متحده انجام شد. کل نمونه تحقیق 2071 زن و کمی بیش از 500 مرد بود.

یافته‌های نظرسنجی را باید با احتیاط مشاهده کرد، زیرا تا حدی از آنها به عنوان استدلالی برای تبلیغ‌کنندگان استفاده می‌شود که چرا وبلاگ‌ها روشی مؤثرتر برای دستیابی به مشتریان نسبت به مقاصد اجتماعی هستند. با این حال چند نقطه داده جالب در آنجا وجود دارد.

رسانه‌های اجتماعی تازه‌کار، پینترست، بیشتر از فیس‌بوک و توییتر به‌عنوان منبع اطلاعاتی توسط کاربران عمومی اینترنت «اعتماد» دارند. همچنین در بین کاربران عمومی اینترنت در تصمیمات خرید تأثیرگذارتر است.

یک سوال می‌پرسد: «آیا تا به حال بر اساس توصیه‌ای از . . ” در حالی که پاسخ دهندگان BlogHer فیس بوک و پینترست را تقریباً یکسان ارزیابی کردند، در بین کاربران عمومی اینترنت، پینترست هم فیس بوک و هم توییتر را برتری داد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که «فرهنگ» فیس‌بوک تا حدودی با رفتار خرید در تضاد است – حداقل فعالیت خرید «مبتنی بر هدف». به استثنای «به دنبال مشاوره و توصیه»، اکثر مردم فیس بوک را ابزاری برای کمک به «دریافت اطلاعات محصول» یا «تصمیم گیری خرید» نمی‌دانستند. درعوض، مکانی برای «سرگرمی»، «سرگرمی» و «به‌روز ماندن با دوستان و خانواده» است.

در مقابل، Pinterest به عنوان مکانی برای “سرگرمی” و همچنین “دریافت اطلاعات محصول” و “اطلاع از محصولات جدید” در نظر گرفته می شود.

همانطور که اشاره کردم نتایج در اینجا باید با احتیاط مشاهده شوند. با این حال، شواهد دیگری را تأیید می‌کند و بر برخی از چالش‌هایی که فیس‌بوک همچنان با آن مواجه است، تأکید می‌کند که به دنبال تبدیل شدن به یک «پلت‌فرم تجاری» است. همچنین منعکس کننده فرصت Pinterest است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *